Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:55:55 GMT

سامانه ثبت اعتراض قطع یارانه نقدی آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۹۴۰

سامانه ثبت اعتراض قطع یارانه نقدی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یارانه نقدی ۲۰۰ هزار خانوار معادل حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعیت یارانه بگیران در شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز نشد تا عملا قطع یارانه نقدی خانوارهای پردآمد توسط دولت آغاز شود.

در عین حال همچنان امکان ثبت اعتراض برای سرپرستان خانوارهایی که یارانه نقدی آنها قطع شده، فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا، سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه‌های نقدی از امروز آغاز به کار کرد و تمام سرپرستان خانواری که یارانه آنها فقط در سال ۹۸ قطع شده، می‌توانند با ثبت کد رهگیری خود در این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند.

نکته قابل توجه اینکه، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در «سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی»، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره «یارانه» با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند. 

این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد، گرفته می‌شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش‌های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت در خصوص اینکه این خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد یا خیر تصمیم گیری خواهد شد.

پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، «کد رهگیری» به سرپرست خانوار پیامک می‌شود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهیگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال ۹۸ یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی‌توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

کد خبر 4723811 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: یارانه نقدی قطع یارانه نقدی دفاتر پیشخوان دولت دفتر پیشخوان دولت دفاتر پیشخوان خدمات دولت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی شرکت نفت آرامکو عربستان بانک مرکزی ایران بورس قیمت دلار قیمت نفت بازار سهام ایالات متحده آمریکا پهباد دلار وزارت صنعت معدن و تجارت صادرات غیرنفتی نفت خام عربستان سعودی جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم که پیشتر قرار بود ۲۸ فروردین آغاز شود اما زمانش به تعویق افتاد؛ از فردا چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود.

دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه است.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • آغاز ثبت‌نام سازمان‌ها و نهادها برای یارانه خرید کتاب
  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • یارانه ۶۰۰ هزار تومانی برای مادرانِ فرزندان کمتر از دوسال
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی آغاز شد
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید