Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@09:38:06 GMT

صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۷۹۷۶

صدور حکم جدید حبس برای دمیرتاش

دادستانی آنکارا با صدور حکم جدیدی مانع از آزادی رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها شد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه جمهوریت٬ با صدور حکم دادگاه حقوق بشر اروپا و پایان دوران محکومیت صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها٬ انتظار می‌رفت که در روزهای آتی٬ وی از زندان آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما دستگاه قضای ترکیه تصمیم گرفت با صدور حکمی جدید٬ مانع از آزادی دمیرتاش شده و برای  دیگر رهبر حزب دموکراتیک خلق‌ها یعنی خانم فیگن یوکسک داغ نیز حکم جدید در نظر گرفته شود.

دادگاه آنکارا اعلام کرده که دمیرتاش در سال 2014 میلادی شهروندان کُرد را در حمایت از مردم کوبانی به خیابان‌ها فرا خوانده و در درگیری بین مردم و پلیس بیش از 20 نفر کشته شده‌اند و دمیرتاش در این ماجرا٬ مقصر است و به اتهام تحریک مردم به خشونت و تهدید امنیت ملی٬ باید در زندان بماند.

رمضان دمیر از وکلای دمیرتاش در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: ما منتظر آزادی دمیرتاش بودیم. بر اساس بدیهی‌ترین مبانی حقوقی٬ نمی‌توان فردی را به خاطر ارتکاب یک جرم٬ دو بار محاکمه کرد و دو بار به او جزا داد اما متاسفانه ظاهراً در دستگاه قضای ترکیه٬ حتی این اصل بدیهی در مورد کردها رعایت نمی‌شود.

دمیرتاش که خودش هم حقوقدان و وکیل مدافع بوده٬ از زندان ادیرنه با ارسال چند توییت٬ به حکم دادستانی آنکارا واکنش نشان داده و نوشت: در این کشور٬ نه دستگاه قضا وجود دارد٬ نه قانون٬ نه قاضی و عدالت. این فقط مشکل ما نیست و برای تمام ترکیه چنین است.

وی افزود: این روزها در ترکیه در مورد بسته جدید اصلاح دستگاه قضا صحبت می‌شود. بفرمایید! این هم اصلاح دستگاه قضا. مگر چیز دیگری می‌خواستید؟

احتمال آزادی دمیرتاش قوت گرفت

دمیرتاش تاکنون دو بار در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با اردوغان رقابت کرده و در دوران مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک در سال 2013 تا اوایل 2015 نقش مهمی ایفا کرده بود.

انتهای پیام/

R7650/P1396/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۷۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری

سید محمد موسوی گفت: صدور رای محاکم کیفری استان با محوریت نهاد‌های ارفاقی پارسال‌، ۲۳ درصد افزایش یافت.

وی افزود: حبس‌زدایی و استفاده از ظرفیت نهاد‌های ارفاقی یکی از اهداف قوه قضاییه است و تحقق بخش قابل توجهی از این امر به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه واگذار شده است.

به گفته وی، در هفت سال گذشته استفاده از نهاد‌های ارفاقی، به شکل ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی یادآور شد: تعلیق اجرای حکم، قرار تعویق صدور حکم ساده و مراقبتی، نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی، نقض و صدور حکم محکومیت، حکم به آزادی مشروط، مجازات جایگزین حبس از جمله نهاد‌های ارفاقی تعریف‌شده در قوانین کیفری کشور است.

موسوی افزود: پارسال بیش از پنج هزار و ۶۰۰ رای با محوریت نهاد‌های ارفاقی توسط محاکم کیفری استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید

آزادی زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۰ سال حبس

به گفته وی،  ارسال ۱۲۴ هزار پیامک پیشگیرانه در قالب ۴۲ محتوای متفاوت، پیامک پیشگیرانه با موضوعات پیشگیری از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری از سرقت، پیشگیری از تصادفات، پیشگیری از بکارگیری اسلحه، ثبت معاملات املاک، پیشگیری از جرایم رایانه‌ای ارسال شد.

موسوی اظهار داشت: کاهش حجم ورودی پرونده، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از مهمترین اهداف ارسال این پیامک‌هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پیگیری ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری کرمان
  • وحشت ایالات‌متحده از شعار آزادی فلسطین در آمریکا
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • ترک فعل دستگاه‌ها در حوزه حدنگاری بدون اغماض پیگیری می‌شود
  • صدور هزار و ۳۴۲ پروانه بهره‌برداری در خراسان رضوی
  • ارسال پیامک‌های پیشگیرانه دادگستری برای ۱۲۴ هزار نفر از مردم چهارمحال و بختیاری
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه
  • تجمع مردم ترکیه در حمایت از فلسطین و غزه+ فیلم