Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدحسن سلطانی در گفت‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به انتخاب دانشگاه هنر توسط رتبه برتر کنکور سال جاری اظهار کرد: دانشگاه هنر به عنوان قطب آموزش آکادمیک هنر قدمت 100 ساله دارد. این دانشگاه پتانسیل دارد که در کنار دانشگاه‌های سطح یک کشور حرکت کند، توانمندی علمی استادان و پتانسیل فارغ‌التحصیلان این دانشگاه گواه این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‌ ادامه داد: هنر صرفاً مجموعه رشته‌های دانشگاهیان را در بر می‌گیرد، به همین منظور توان و سابقه دانشگاه هنر ما را به این سمت برده که رتبه‌های تک رقمی دانشگاه هنر را به عنوان اولین اولویت خود انتخاب می‌کنند.

رئیس دانشگاه هنر گفت: امیدواریم که با کمک همه نهادهای دولتی و وزارت علوم بتوانیم روز به روز سطح دانشگاه را از نظر آموزشی، پژوهشی و مسائل فرهنگی ارتقا دهیم و بسترسازی لازم برای ارتقای عرصه هنر کشور در دانشگاه را فراهم سازیم. همچنین امیدواریم بتوانیم خواسته‌های به‌حق دانشجویان از لحاظ امکانات پلاتو‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مجموعه‌های ابزارآلات را تامین کنیم. وزارت علوم و سایر نهادها نیز لازم است به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند، آموزش یک هنرمند در دانشگاه هنر نیازمند ابزار مشخصی است، این وسایل و فضاها نیز با تخصیص بودجه محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: از لحاظ بودجه، دانشگاه‌های برتر کشور نیازمند یک استاد و فضای آموزشی خاص بوده و کمتر به وسایل کمک آموزشی و فضاهای خاص نیاز پیدا می‌کنند. امیدوارم وزارت علوم با چنین دیدگاهی به دانشگاه هنر نگاه کند تا بتوانیم در عرصه آموزش به روز باشیم و تجهیزات لازم را برای دانشجویان فراهم کنیم.

سلطانی افزود: به نسبت تعداد دانشجویان، سهمیه خاصی از سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم به دانشگاه هنر اختصاص پیدا می‌کند. این بودجه هر سال از سوی سازمان برنامه و بودجه تعریف می‌شود و باید بر اساس تعداد دانشجویان تعیین شود. ممکن است تا پایان سال حتی 100 درصد این بودجه محقق نشود.

وی اضافه کرد: ما با دو مشکل مواجه هستیم، در درجه اول بودجه دانشگاه هنر با سایر دانشگاه‌ها به صورت یکسان در نظر گرفته می‌شود. همچنین دانشجویان رشته هنری معمولاً در زمان مقرر تحصیل خود را به پایان نمی‌رسانند؛ زیرا نیاز است واحد‌های مضاعفی را تحت عنوان پیش نیاز بگذرانند،‌ به محض اینکه سنوات این دانشجویان از حد نرمال عبور می‌کند، دانشگاه هنر بودجه‌ای از وزارت علوم برای این دانشجویان دریافت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه هنر گفت: در چنین شرایطی مجبوریم از بودجه سایر دانشجویان کسر کنیم تا کار مجموعه دانشگاه را پیش ببریم. فرض کنید اگر دانشگاه هنر ۴ هزار دانشجو داشته باشد، حدود هزار نفر آن‌ها از سنوات سال‌های گذشته هستند. ما باید تمامی امکانات لازم را برای این دانشجویان تامین کنیم که شامل مواردی مانند خوابگاه، تغذیه و غیره خواهد شد. مسئولان نیز باید به نیاز خاص دانشگاه هنر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

31 / 31 رئیس دانشگاه هنر سیدحسن سلطانی وزارت علوم وزارت علوم بودجه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه هنر سیدحسن سلطانی وزارت علوم وزارت علوم بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ادیب رامندی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان، تصریح کرد: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جاری نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان صورت گرفته است که این امر نیز با جدیت بیشتری در سال جاری پیگیری می‌شود.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهادهای انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستاها به خصوص روستاهای محروم و ساخت مسکن محرومین این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومین در سطح شهرها و روستاهای تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

کد خبر 6087289

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم همکاری بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکل‌های دانشجویی
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل