Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@16:40:44 GMT

آمریکا از ورود 12دانشجوی ایرانی جلوگیری کرده است

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۱۳۷

آمریکا از ورود 12دانشجوی ایرانی جلوگیری کرده است

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دستکم ۱۲ دانشجوی ایرانی که قرار بود برنامه های تحصیلات تکمیلی خود را در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتر در سال تحصیلی جدید شروع کنند، روادید آنان به طور ناگهانی لغو و از پرواز آنها به آمریکا ممانعت شده است.

برخلاف گزارش نیویورک تایمز، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، هیچ تغییری در سیاست آمریکا بوجود نیامده و بیشتر دانشجویان خارجی در سال تحصیلی جدید قصد ادامه تحصیل در مدارس دانشگاه کالیفرنیا را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت امورخارجه امریکا مدعی شد: هیچ تغییری در مورد ویزای دانشجویی صورت نگرفته و مقامات آموزش عالی می گویند که مشکلات در این خصوص برای هر صدها هزار دانشجوی بین المللی که برای شرکت در کالج ها و دانشگاه های آمریکایی سفر میکنند، در هر پاییز ایجاد می شود.

با این حال دانشجویانی که بیشتر آنها راهی دانشگاه کالیفرنیا شده بوده اند، می گویند روادید آنها بدون هیچ گونه اطلاعیه و توضیحی در آخرین لحظه باطل شد.

310 310

کد خبر 1301678

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا ایران و آمریکا ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ عربستان باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا باشگاه استقلال دربی آرامکو لیگ برتر نوزدهم محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست

ارایل لین سیاستمدار صهیونیستی، با انتقاد از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای ترور سردار زاهدی، این اقدام را در شرایط فعلی یک تصمیم کوته بینانه بیان می کند.

سرویس جهان مشرق - ارایل لین، سیاستمدار راستگرا و عضو حزب لیکود، در گزارشی به این موضوع میپردازد که نباید بخاطر درخواست احساسی عده ای در داخل جامعه رژیم صهیونیستی، با ایران وارد جنگ شد چرا که اکنون اسرائیل توانایی انجام چنین کاری را ندارد و عملیات ترور سردار زاهدی، یک اقدام کوته بینانه بود.

ارایل لین در این گزارش می نویسد:

«از زمان حمله ایران، فضای شکل گرفته در اسرائیل که ریشه های عاطفی آن را به راحتی می توان فهمید، این است که اسرائیل باید به حمله ایران پاسخ دهد. این فضا و اظهارات متعدد آن، از جمله برخی گزارش ها در رسانه ها، مرا به یاد کتاب "رژه حماقت" باربارا تاچمن می اندازد، که در آن او توصیف می کند که چگونه کل ملت ها، در حماقتی که توصیف آن دشوار است، در کشمکش‌های غیرضروری فرو می‌روند که به بهای ریخته شدن خون‌های زیادی از آنها تمام شد ولی هیچ سودی برای آنها نداشت.»

کشور ناقص: اکنون زمان ورود جنگ با ایران نیست

«هنگامی که تصمیم به ترور ژنرال محمدرضا زاهدی گرفته شد، این مارپیچ اغاز شد. آیا بازدارندگی یا تضعیف خاصی در طرف ایرانی ایجاد شده است؟ نه. افسران جوان‌تر از او با شور و اشتیاق بیشتر و اراده قوی‌تر برای انتقام او، جای وی را پر می کنند.»

«حقیقت این است که ما برای خودمان در نتیجه این حذف مستقیم تا حدی زیادی تهدید ایجاد کردیم، زیرا می‌دانستیم که ایران «باید پاسخ دهد». بعد از اینکه ایران واقعاً پاسخ این اقدام ما را داد، بسیاری برای حفظ غرور خود، چه در مقابل مردم ایران و چه در مقابل سایر کشورهای جهان، گفتند که ما هم «باید» پاسخ دهیم. سپس ایران به ما گفت که اگر به پاسخ آن پاسخ دهیم، پاسخی تهاجمی‌تر خواهد داد.»

«کسانی که ترور ژنرال ایرانی را تایید کردند، آیا تحولات کنونی را پیش بینی کرده بودند؟ آیا آنها به درستی ارزیابی کردند که این ما را به کجا می برد؟ اگر پاسخ مثبت است، باید بگوییم که آنها روی سرنوشت کشور شرط بندی کردند و اگر پاسخ منفی است، معلوم است که تصمیم گیری رهبران، کوته فکرانه و کوته بینانه است.»

«ما هفت ماه است که در نوار غزه در وضعیت جنگی هستیم. ربوده شدگان ما - ۱۳۳ نفر - در زیر زمین در حال نابودی هستند. ده ها هزار نفر از ساکنان شمال در خانه های خود نیستند. آیا اکنون زمان مناسبی برای جبهه سوم علیه ایران است؟ من فکر می‌کنم حتی کسانی که معتقدند جایی برای حذف این ژنرال ایرانی وجود داشت، قبول دارند که زمان‌بندی انجام شده برای این اقدام،‌ تاسف‌آور بود.»

«برای بالا بردن سطح فرماندهی ارشد نظامی و سیاسی که در ۷ اکتبر شکست خورد، نباید بر اساس نگاه احساسی "باید پاسخ دهیم" عمل کرد، بلکه باید بر اساس یک قضاوت تحلیلی که مشخص می کند در یک دیدگاه کلی، چه سود و زیان برای ما خواهد داشت،‌ عمل کرد.»

«امروز ما در واقع یک کشور ناقص هستیم. مطمئناً اکنون زمان ورود جنگ با ایران نیست، در حالی که کاملاً واضح است که ما نمی توانیم در برابر حمله ایران بدون مشارکت عملیاتی ایالات متحده و سایر کشورهای ائتلاف مقاومت کنیم.»

«ما آزاد نیستیم هر کاری انجام دهیم تا غرور فرماندهان، دولتمردان یا نیازهای عاطفی مردم را براورده کنیم. این دقیقا خط اشتباهی است که به طور مداوم در تاریخ جهان و یهودیان ثابت شده است،‌ اینکه چرا کل ملت ها به دردسر می افتند و هزینه های وحشتناکی را می پردازند که بر عموم مردم تحمیل می شود.»

دیگر خبرها

  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • ورود نخستین گروه عمره گزاران ایرانی به مدینه
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • ورود پژوهشگران ایرانی به «باستان شناسی جنایی» برای نخستین بار
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • (تصاویر) تجمع ایرانیان حامی فلسطین در کالیفرنیا