Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاتم خالدی روز  شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۱۶۸ مدرسه ثابت و ۲۴ کلاس درس سیار عشایر این استان مجهز به بخاری‌های ایمن و استاندارد شد. 
وی از اتصال بخشی از مدارس شبانه روزی و ثابت مناطق عشایری در مناطق مختلف استان به شبکه گاز شهری و روستایی خبر داد و گفت: برای مابقی مدارس که دسترسی به گاز طبیعی ندارند، سوخت فسیلی مورد نیاز (نفت سفید) تامین و در مخازن ایمن ذخیره‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری همچنین از تجهیز مدارس عشایر ساکن، درون کوچ و برون کوچرو به رایانه و شبکه اینترنت خبر داد. 
خالدی ، از ساماندهی و اعزام آموزگاران  بومی همراه با دانش‌آموزان عشایر کوچرو به مناطق قشلاقی خوزستان خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، جشن شکوفه‌ها و زنگ مدارس عشایر کوچرو همزمان با سراسر کشور اول مهرماه  در مدارس سیار بصدا در خواهد آمد. 

به گفته وی، در راستای استفاده از خدمات آموزشی برابر، ۲۳ مدرسه سیار و ثابت شبانه‌روزی  عشایر کوچرو در مناطق قشلاقی این استان به اینترنت متصل و از خدمات این شبکه برخوردار شدند. 
وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده برای سال تحصیلی جدید هیچ‌گونه محدودیتی در سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آموزش و پرورش عشایری استان وجود ندارد. 
وی، از تامین توزیع پوشاک و نوشت‌افزار مورد نیاز دانش‌آموزان عشایر کوچرو به صورت رایگان خبر داد و گفت: در صورت نیاز ، سوخت فسیلی و لوازم روشنایی کلاس‌های درس سیار نیز در زمان مقرر تامین و در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 
رئیس آموزش پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری، تجهیز کانکس های کلاس درس عشایر به انرژی پاک نوین و آبگرمکن‌های خورشیدی را از مطالبات به حق دانش‌آموزان کوچرو عشایری استان عنوان و تاکید کرد: امید است کلاس های درس عشایر کوچرو به تجهیزات نوین انرژی خورشیدی مجهز شود. 

وی به وجود ۷ هزار و ۲۴۰ دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس عشایری استان اشاره کرد و اظهار داشت: دانش آموزان مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه عشایر در مراکز شبانه روزی شهرستانهای عشایرنشین استان مشغول تحصیل هستند. 
به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۲۶ هزار عشایر برون و درون کوچ با بیش از یک میلیون راس دام سبک دارد، این استان از نظر جمعیت عشایری پس از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری سازمان امور عشایر ایران آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تداوم توزیع شیر در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • نواخته شدن زنگ سلامت درمدارس چهارمحال وبختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی