Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@03:07:38 GMT

مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۲۹۰

مذاکرات تلفنی لاوروف و دبیرکل سازمان ملل

وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، درباره روند اوضاع در سوریه، با توجه به نتایج نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در آنکارا و همچنین افزایش تنش در منطقه خلیج فارس به تبادل نظر پرداختند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی با "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل، روند حل و فصل اوضاع سوریه، با توجه به نتایج بدست آمده در نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در آنکارا و همچنین افزایش تنش در منطقه خلیج فارس را مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، طرفین مسائل مهم در دستورکار سازمان ملل را مورد بررسی قرار دادند، البته توجه اصلی مذاکرات به روی اهداف تعیین شده برای حل و فصل سیاسی در سوریه در نتیجه پنجمین نشست سه‌جانبه روسای جمهوری کشورهای ضامن صلح در چارچوب مذاکرات آستانه در تاریخ 16 سپتامبر  (25 شهریور ماه) در آنکارا قرار داشت. لاوروف و گوترش همچنین درباره روند اوضاع و افزایش تنش در منطقه خلیج فارس بعد از حمله پهپادی به پالایشگاه نفتی در عربستان سعودی نیز به تبادل نظر پرداختند.

حل‌وفصل اوضاع سیاسی در سوریه؛ موضوع نشست سران روسیه-ایران-ترکیه در آنکارادیدار جداگانه پوتین با روحانی در آنکارا/ بررسی اوضاع ادلب در نشست سران سه‌جانبهتوضیحات لاوروف درباره توافقات پوتین و نتانیاهو در خصوص سوریه

دوشنبه گذشته پنجمین دور از نشست‌های مرتب "ولادیمیر پوتین"، "حسن روحانی" و "رجب طیب اردوغان"، روسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه در آنکارا برگزار شد. موضوع اصلی در این مذاکرات اوضاع نظامی، سیاسی و انسانی در سوریه بخصوص در استان ادلب و راه‌های حل و فصل مسالمت‌‌آمیز آنها بود که اصلی ترین هدف تعیین شده آغاز به کار هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه، زیر نظر سازمان ملل در ژنو بود. رهبران سه کشور در پایان مذاکرات خود اعلام کردند که نشست سران بعدی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط سازمان ملل سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملل سرگئی لاوروف سازمان ملل سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • ناتو هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی نظامی به اوکراین ندارد