Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

محمد یساولی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه البرز اظهار کرد: با اضافه شدن سه ایستگاه آتش نشانی، تعداد این ایستگاه‌ها در کرج به ۲۹ مورد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد آتش‌نشانان کرجی ادامه داد: در مجموع ۴۶۰ نیروی  عملیاتی آتش نشان در کرج فعالیت دارند که ۱۵ نفر از آنها زن هستند.

وی توضیح داد: طبق استانداردها برای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر باید یک نیروی آتش‎نشان وجود داشته باشد که بر اساس جمعیت کرج باید گفت شهر ما ۳۰۰ آتش نشان کم دارد.

وی توضیح داد: البته بعد از برگزاری آزمون استخدامی در البرز، به زودی ۸۲  نیرو در سازمان آتش‌نشانی جذب می‌شوند که با این اتفاق بخشی از کمبودهای این بخش مرتفع خواهد شد.

یساولی با اشاره به اینکه جذب آتش نشان تنها ابتدای راه است، افزود: برای اینکه یک نیروی آتش نشان بتواند در زمان وقوع حوادث هم به لحاظ کمی و هم کیفی عملکرد مناسبی داشته باشد حداقل باید یکسال آموزش ببیند به همین دلیل تنها جذب آتش نشان جدید کافی نیست و باید به دنبال آموزش حرفه ای آنها باشیم.

وی در ادامه به وضعیت تجهیزات این سازمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی، یک بالابر ۶۰ متری، یک نردبان ۵۵ متری و یک نردبان ۳۲ متری در کرج فعال است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری کرج تصریح کرد: هر چند امسال اعتبار مناسبی برای خرید تجهیزات آتش نشانی اختصاص یافته ولی با توجه به اینکه تمام تجهیزات مورد نیاز ما وارداتی است؛ با اعمال تحریم‌ها شاهد افزایش چند برابری قیمت آنها و مشکلاتی در واردات آنها هستیم.

این مسئول در ادامه به سرعت قابل قبول اعزام به ماموریت نیروهای آتش نشانی اشاره کرد و گفت: در بیش از ۸۰ درصد ماموریت‌ها، از زمان تماس شهروندان تا رسیدن ماموران به محل حادثه کمتر از پنج دقیقه زمان می برد که این بازه قابل قبول است.

وی در ادامه با گلایه از تماس مزاحمین تلفنی که ارایه خدمات مطلوب را با مشکل مواجه می کند؛ توضیح داد: هر چند از ابتدای سال شاهد کاهش ۳۰ درصدی مزاحمت‌های تلفنی ۱۲۵در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم ولی هنوز هم دغدغه جدی در این زمینه وجود دارد.

یساولی افزود:  به طور میانگین روزانه هزار و ۸۰۰ تماس با ۱۲۵  برقرار می شود که حدود هزار و ۵۰۰ مورد از آنها مزاحمت تلفنی یا مشکلاتی است که در حیطه وظایف سازمان تعریف نشده است.

وی گفت: برای کاهش مزاحمت‌های تلفنی نیاز به فرهنگ سازی و برنامه ریزی دقیق است چون این مزاحمت‌ها بازی با جان مردم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • درخواست‌های تلفنی مردم در سفر رئیس جمهور به سمنان پیگیری می‌شود
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • آتش‌نشانی‌ شهرداری‌های استان بوشهر تجهیز می‌شوند
  • نجات جان ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم/مصدومیت آتش‌نشان قمی
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • گوشت قرمز وارداتی در راه بازار/ سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟
  • انجمن واردکنندگان برنج ایران: برنج وارداتی هم از سفره مردم پر می‌کشد؟