Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛ ضمیر کابولوف رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه و نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان با نامشروع خواندن تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا اعلام کرد: مسکو به همکاری‌های بانکی خود با تهران ادامه می‌دهد.
وی در گفت وگو با خبرگزاری ریانووستی افزود: از نظر ما تحریم بانک مرکزی ایران اقدامی نامشروع است و چنین اقداماتی بر همکاری مسکو و تهران تأثیر نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کابولوف اظهار داشت: "این اقدامی آمریکا تاثیری روی رویکردهای روسیه در قبال ایران نخواهد گذاشت و همانطور که دو کشور برنامه ریزی کرده اند همکاری های روسیه با ایران در بخش بانکی ادامه خواهد یافت.
ساعاتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ادامه تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران، بانک مرکزی  را در فهرست تحریم قرار داد و گفت: این یکی از عظیم ترین و برجسته ترین تحریم ها علیه ایران است.
وی دو روز پیش و در حالی که می خواست ناکارآمدی تسلیحات صدها میلیارد دلاری آمریکا را بپوشاند که نتوانسته بودند از خسارت عظیم منابع مالی رژیم سعودی که برای تامین تجهیزات و تسلیحات نظامی در بمباران مردم بی گناه یمن استفاده می شد، جلوگیری کنند، مدعی شد تحریم های شدیدی علیه ایران اعمال خواهد کرد.
جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

وی با تکرار برخی ادعاهی بی‌اساس افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهادهای مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفت‌وگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد». 

دیگر خبرها

  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه ضد ایرانی جو بایدن
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • دیپلمات سابق ایران: اینکه 10 کشور برای دفع حمله ایران مجبور به همکاری بودند مهم است
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال آماده‌سازی تحریم‌های جدید علیه ایران است