Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران از ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و ایمن‌سازی معابری که در آن ساخت و ساز صورت می گیرد در طرح استقبال از مهر برای افزایش روحیه نشاط و شادابی و ایجاد حس امنیت و ایمنی در مردم، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان خبر داد .

به گزارش ایسنا، مهدی صالحی با اشاره به آمادگی شهرداری تهران برای طرح استقبال از مهر، گفت: با توجه به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس، به منظور ارتقاء ایمنی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در مردم، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان با هماهنگی مناطق و نواحی تابعه درصدد بهبود وضعیت حصارکارگاهی، رفع اشغال معابر و لفاف ساختمان های در حال ساخت هستیم و در این راستا اقدامات خوبی بعمل آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مخاطره‌آمیز بودن پروژه‌های در حال ساخت در زمینه محیط کارگاهی، اشغال معابر و عدم زیبایی آنها به خصوص در معابر و شریان‌های اصلی، با هماهنگی کامل شهرداران نواحی و معاونین شهرسازی مناطق جهت شناسایی موانع موجود با برگزاری جلسات متعدد اقدامات و  تمهیدات لازم اندیشیده شده است .

صالحی تأکید کرد: بر این اساس دستورالعملی به کلیه مناطق ابلاغ شده است که از جمله موارد مهم آن اولویت املاک واقع در گذرهای اصلی و معابر با عرض بیش از 15 متر است و مالکان آنها مکلف به اصلاح و بازپیرایی حصارکارگاهی شدند.

به گفته وی، مالکان املاک واقع در شمال معبر مکلفند پس از اجرای سقف طبقه اول، کلیه مصالح ساختمانی خود را داخل برده و نسبت به رفع سد معبر مصالح اقدام کنند. این موضوع برای املاک واقع در جنوب معبر ، پس از اجرای سقف آخر خواهد بود.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران،  صالحی در خاتمه افزود: به منظور اجرای هر چه بهتر مولفه‌های طرح استقبال از مهر، جلساتی با شرکت شهربان و حریم‌بان برگزار شده است و هماهنگی های لازم جهت بازدید مستمر نیروهای شرکت مذکور از املاک در حال ساخت بعمل آمده است که بر این اساس گزارش جمع‌آوری شده به طور مستمر با مقایسه تصاویر قبل و بعد از اصلاح، به این اداره کل ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران بازگشایی مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

خلیل‌احمد سلامی گفت: بازرسان کار سیستان و بلوچستان در راستای انجام وظایف و رسالت تخصصی این مجموعه و به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی و بهداشت کار، سال گذشته ۱۱ هزار و ۲۸۴ مورد بازرسی را بصورت دوره‌ای یا ادواری از کارگاه‌های سطح استان انجام دادند.

وی افزود: همچنین در این بازه زمانی، سه هزار و ۴۵۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های پر خطر سیستان و بلوچستان انجام شد که در این بخش به نسبت آمار سال ۱۴۰۱، رشد ۳۳ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: برآیند این بازرسی‌ها و دیگر اقدامات اداره بازرسی کار اداره کل، منجر به صدور ۱۰ هزار و ۳۹۳ ابلاغیه رفع نقص برای کارفرمایان یا پیمانکاران شده است.

وی تأکید کرد: مقوله پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می‌رود که نه تنها در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است، بلکه به دلیل منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی نظیر حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید، موجب ایجاد انگیزه در کارفرمایان می‌شود.

سلامی بیان کرد: مطابق مواد ۸۵ و ۹۵ قانون کار، تأمین شرایط ایمن محیط کار، تأمین تجهیزات ایمن، ماشین‌آلات ایمن، آموزش ایمنی به کارگران، وسایل حفاظت فردی، آموزش فنی و نظارت بر عهده کارفرمایان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • شهرداری به دنبال ساماندهی محل پارک موتورسیکلت‌ها در پهنه مرکزی پایتخت
  • بیش از ۱۱ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
  • انجام بیش از یازده هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سیستان و بلوچستان
  • مجسمه‌سازی با ضایعات خودروی اسقاطی!
  • اجرای پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • اجرای طرح‌های پویش مسیر سبز _ ایران پاک در خوی
  • شناسایی ۲۵۰ ساختمان ناایمن در استان همدان
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در ایمن‌سازی معابر شهری و جاده‌ای
  • لزوم مشارکت شرکت‌های بیمه در طرح‌های ایمن‌سازی معابر سطح شهر و جاده‌ای
  • مذاکره با کشور‌های اروپایی و آسیایی برای ورود فناوری‌های جدید در ساختمان سازی