Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: روزهای پایانی شهریور ماه شور عجیبی برای خرید لوازم التحریر در بین دانش آموزان و خانواده های آنها وجود دارد. یکی از لذت بخش ترین و خاطره انگیز ترین دوران های دانش آموزی چرخیدن در فروشگاه های لوازم التحریر و تهیه لوازم مدرسه از قبیل دفتر های رنگارنگ، مداد، کیف وتراش و ... است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با وجود اینکه در روز های پایانی شهریور ماه هستیم  و تا آغاز باز گشایی مدارس زمان اندکی وجود دارد اما هنوز بازار فروش لوازم التحریر رونق نگرفته است و خرید مردم نسبت به سال های گذشته بسیار کاهش یافته است.

 افزایش چند برابری قیمت لوازم التحریر و قدرت خرید پایین مردم سبب شده است تا انتخاب در خرید بسیار محدود شود و تنها لوزام بسیار ضروری توسط مردم خریداری شود.

مردم توانایی خرید لوازم التحریر با کیفیت را ندارند

یکی از شهروندان چهارمحالی در این  زمینه به خبرنگار مهر گفت: قیمت های لوازم التحریر نسبت به سال گذشته افزایش چندین برابری داشته است.

علی حسینی بیان کرد: برخی اجناس لوازم التحریر به واسطه قیمت بسیار بالای آنها از توان خرید مردم خارج است و مردم نمی توانند لوازم التحریر های درجه یک را خریداری کنند و تنها انتخاب آنها محدود به لوازم التحریر های درجه دو و سه و بی کیفیت محدود می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از خانواده واقعا توان خرید لوازم التحریر برای دانش اموزان را با این قیمت ها را ندارند و باید تلاش شود که لوازم التحریر یارانه ای در اختیار مردم قرار گیرد.

قیمت های لوازم التحریر در این استان سه الی چهار برابر افزایش یافته است ودرآمد مردم این استان با این قیمت ها همخوانی نداردیکی از بانوان چهارمحال و بختیاری که به همراه سه فرزند دانش آموز خود در فروشگاه های لوازم التحریر در حال چرخیدن است به خبرنگار مهر می گوید: اغلب خانواده های چهارمحالی دو الی سه دانش آموز دارند و جداگانه باید برای هریک از دانش اموزان لوازم التحریر خریداری کنند.

کاوه بیان کرد:  با این قیمت ها بخش قابل توجهی از درآمد خانواده باید برای خرید لوازم التحریر هزینه شود، جدا از اینکه هزینه پوشاک، لباس فرم، کفش، هزینه های سرویس مدرسه و ... نیز وجود دارد.

این بانوی شهرکردی بیان کرد: قیمت های لوازم التحریر در این استان سه الی چهار برابر افزایش یافته و درآمد مردم این استان با این قیمت ها همخوانی ندارد.

وی بیان کرد: بچه ها به دفتر های فانتزی علاقه بسیار زیادی دارند و دفتر های دانش آموزی بسیار گران شده اند.

وی ادامه داد: خرید لوازم التحریر را برای فرزندانم بسیار محدود کرده ام و تنها لوازم اصلی از جمله کیف، دفتر ساده و چند مداد برای آغاز سال تحصیلی جدید فرزندانم خریداری کرده ام شاید بعدا وضعیت لوازم التحریر مطلوب تر شود.

کم رونقی بازار لوازم التحریر در چهارمحال و بختیاری

بازار لوازم التحریر در شهرهای این استان همچنان کم رونق است و همانند سال های گذشته نیست.   شوری و شوقی توسط خانواده ها برای خرید لوزام التحریر وجود ندارد. درآمد فروش لوازم التحریر فروشان نیز به علت فروش کم بسیار پایین آمده است.

یکی از فعالان فروش لوازم التحریر در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: قیمت بسیار بالای لوازم التحریر در این استان موجب شده است خرید خانواده ها بسیار کاهش یابد.

مهری بیان کرد: خرید امسال ما از عمده فروش های لوازم التحریر نسبت به سال های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است و تنوع کالا بسیار کم شده است.

وی بیان کرد: با وجود که اینکه تلاش کردیم لوازم التحریر را با قیمت های پایین برای فروش در فروشگاه تهیه کنیم اما این قیمت ها نیز برای بسیاری از مردم گران است و توان خرید را ندارند.

وی ادامه داد: بسیاری از کالاها افزایش سه الی چهار برابری داشته است.

وی بیان کرد: مردم در خرید لوازم التحریر تنها وسایل ضروری را می خرند.

رئیس اتحادیه لوازم‌التحریرفروشان استان چهارمحال و بختیاری  نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بسیاری از  لوازم التحریر ها وارداتی و برخی نیز تولید داخل هستند.

عبدالرحیم رئیسی بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه تولید لوازم التحریر وارداتی است و این امر در کنار هزینه های دیگر موجب افزایش قیمت شده است.

وی بیان کرد: تمهیدات لوازم برای عرضه لوازم التحریر در فروشگاه های استان با تخفیف اندیشیده شده است.

اجرای طرح فروش فوق العاده لوازم التحریر در چهارمحال و بختیاری

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح فروش فوق العاده لوازم التحریر در استان چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: در این طرح ۵۰ واحد صنفی فروش کیف، کفش و لوازم التحریر فعالیت می کنند.

 حسن شمسی پور بیان کرد: این فروشگاه ها با ۲۰ درصد تخفیف لوازم مورد نیاز دانش آموزان را عرضه می کنند و بر روی این تعداد فروشگاه توسط بازرسان نظارت ویژه ای وجود دارد.

وی از توزیع  ۴۴۰ هزارجلد دفتر دانش آموزی با قیمت دولتی در سراسراستان چهارمحال و بختیاری خبر داد، بیان کرد: این دفاتر یارانه ای در مراکز تعیین شده در حال توزیع است.

معاون امور بازرگانی اداره کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در جواب سئوال خبرنگار مهر در خصوص  اینکه چه تمهیداتی در این زمینه برای دانش آموزان عشایری و روستایی اندیشیده شده است، بیان کرد: سهمیه لوازم التحریر دانش آموزان مناطق روستایی سخت گذر وعشایرکوچرو تامین شده است و طی بسته های در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تخلفات گران فروشی در بخش لباس و کفش و لوازم التحریر نظارت ویژه ای از سوی بازرسان این سازمان در حال انجام است.

 در حالی که بسیاری از فروشگاه های لوازم التحریر کالا های خود را با تخفیف ارائه می کنند اما قیمت ها همچنان بالا است و بسیاری مردم از خرید کامل لوازم التحریر برای دانش آموزان پرهیز می کنند و امید دارند طی سال تحصیلی قیمت ها مطلوب شوند و لوازم مورد نیاز را طی ماه های دیگر خریداری کنند.

کد خبر 4723864

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد لوازم التحریر آغاز سال تحصیلی اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد ماه محرم هفته دفاع مقدس شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام مراسم عزاداری گرگان سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)

به باور کارشناسان، بازار مسکن با فاصله‌ از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش ایلنا، بازار مسکن از بازارهای سنتی محبوب است که مردم همواره آن را به عنوان کالای سرمایه‌ای مطمئن می‌شناسند. مسکن از جمله کالاهایی است که حتی اگر تقاضایی در قبال عرضه وجود نداشته باشد، امکان افزایش قیمت آن و ایجاد رکود تورمی در این بازار وجود دارد. حالتی که برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند با ادامه افزایش نرخ دلار، امکان تکرار آن در بازار مسکن وجود دارد.

از یک دهه گذشته فاصله قیمت مسکن و درآمد مردم هر روز بیشتر شد به‌طوریکه امروز به یک شکاف تبدیل شده و همین امر عامل رکود بازار مسکن شده، چراکه قدرت خرید مردم به خرید خانه‌ای با قیمت میانگین ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان (در شهر تهران) نمی‌رسد.

اما در حالی که مشتری برای خانه‌های عرضه شده بازار وجود ندارد و در شرایط طبیعی در مقابل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت کالا باید کاهش پیدا کند اما مسکن با تاثیرپذیری از سایر عوامل به ویژه نرخ دلار گران‌تر می‌شود.

در شرایطی که قیمت مسکن در ۸ ماه اول سال گذشته کنترل شد و بازار از نوسانات قیمتی در امان بود اما با رشد قیمت ارز، بازار مسکن هم خیز صعودی را برداشت. کارشناسان مسکن می‌گویند بازار مسکن با فاصله‌ای از افزایش نرخ دلار اثر می‌پذیرد و اثر رشد نرخ دلار را پس از گذشت مدتی در این بازار می‌توان دید.

همزمان با شروع سال جدید اعلام نرخ تورم خود عامل اثرگذار در قیمت‌گذاری در بازار مسکن است و می‌دانیم که در کشورمان همواره بین عرضه و تقاضای واقعی فاصله‌ای وجود دارد اما عامل مهمی که اجازه رشد افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار مسکن نمی‌دهد، درآمد خانوار و قدرت ضعیف خرید در جامعه است بطوریکه طبق گفته دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران میزان قرارداد خرید اولی‌ها در بازار به حداقل ممکن رسیده‌است.

باید دید در ابتدای سال جدید کفه ترازوی کدام عامل سنگین‌تر است و کدام عامل بیشترین اثرگذاری را در تعیین قیمت‌ها در بازار مسکن خواهد داشت.

از آنجایی که مرجع قیمت‌گذاری‌ها بازار مسکن، پایتخت است و تغییرات قیمتی از بازار مسکن تهران به سایر شهرها سرایت می‌کند در جدول زیر قیمت خانه در محله‌های مختلف تهران بررسی می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار مسکن در سال جدید / زمان خرید خانه است؟
  • قیمت سکه و طلا بعد از تعطیلات به کدام سو می‌رود؟
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳ / وقت خرید طلا رسید؟
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • سیگنال عجیب دلار به قیمت مسکن/ قیمت‌ جدید خانه‌های پایتخت را ببینید (+ جدول)
  • برای خرید بهترین گوشی میان‌رده بازار چقدر باید هزینه کرد؟