Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-16@12:15:12 GMT

سرانجام ماجرای سلبریتی‌های آمبولانس‌سوار

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۵۵۹

سرانجام ماجرای سلبریتی‌های آمبولانس‌سوار

خبرگزاری میزان- رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در رابطه با موضوع جابجایی سلبریتی‌ها از طریق برخی آمبولانس‌های خصوصی فقط یک مورد تخلف داشتیم که آن آمبولانس را تعطیل کردیم. تاریخ انتشار: 09:31 - 30 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۳۰۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان،"آمبولانس" وسیله نقلیه‌ای است که در حوزه اورژانس پیش‌بیمارستانی و برای انتقال مصدومان و بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه کرد که کمک‌رسانی با آمبولانس هم ضوابط و مقررات خاص خود را دارد و باید با مجوز رسمی سازمان اورژانس کشور انجام شود. این درحالیست که که با یک سرچ ساده در اینترنت به وفور به آگهی‌هایی برمی‌خوریم که با قیمت‌های چند ده میلیونی و چند صد میلیونی، خرید و فروش آمبولانس‌ها را تبلیغ می‌کنند، اما آیا خرید و فروش آمبولانس قانونی است؟

پیرحسین کولیوند درباره خرید و فروش آمبولانس و آگهی‌هایی که در این باره در سایت‌های فروش مختلف دیده می‌شود، گفت: موارد خرید و فروش آمبولانس مربوط به آمبولانس‌های خصوصی است. باید توجه کرد که آمبولانس خصوصی جزو اموال کسی است که مالک این آمبولانس‌ها است.

وی افزود: بنابراین از آنجایی که آمبولانس جزو اموالش محسوب می‌شود، اجازه خرید و یا فروش آن را دارد. منتها کسی که آمبولانس را خریداری می‌کند، باید حتما ضوابط استفاده از آن را رعایت کرده و مجوز‌های لازم را داشته باشد.

کولیوند با بیان اینکه کسی که از آمبولانس استفاده می‌کند، باید بتواند مجوز‌های مربوطه را از سازمان اورژانس کشور اخذ کند، تاکید کرد: در غیر این صورت کسی که آمبولانس را بخرد، نمی‌تواند با آن کاری انجام دهد. کار کردن با آمبولانس تابع دستورالعمل و ضوابطی است که از سوی سازمان اورژانس کشور ابلاغ شده است و کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم بر روی این موضوع کاملا نظارت می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: البته پلیس هم در شماره‌گذاری چنین آمبولانس‌هایی این دقت را خواهد داشت که آمبولانس از سوی سازمان اورژانس مجوز فعالیت داشته باشد.
سرانجام ماجرای سلبریتی‌های آمبولانس‌سوار

رییس سازمان اورژانس کشور درباره سرانجام رسیدگی به موضوع جابجایی سلبریتی‌ها از طریق برخی آمبولانس‌های خصوصی نیز گفت: در این زمینه فقط یک مورد تخلف داشتیم که آن آمبولانس را تعطیل کردیم. آیین‌نامه‌ای هم در هفت صفحه در این زمینه صادر شده است و قواعد و نحوه عمل آمبولانس‌های خصوصی را تشریح کرده است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اورژانس آمبولانس سلبریتی میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار

براساس قانون مقرر بود تا واردات تلفن‌های همراه بالای ۶۰۰ دلار از دایره دریافت ارز دولتی خارج شود اما در زمان تدوین دستورالعمل اجرایی قانون تنها آیفون و برخی مدل‌های سامسونگ مشمول آن شدند، حال آنکه در حال حاضر تلفن‌های متعددی بالای ۶۰۰ دلار هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قانون گذار در خصوص گوشی بالای 600 دلار صراحتاً اجازه ثبت سفارش و تخصیص را با ارز سامانه‌ای نداده است.  متاسفانه براساس دستورالعملی که در پایان سال 1400 صادر شد، تنها واردات برند اپل و 3 مدل از برند سامسونگ مشمول عدم تخصیص ارز سامانه‌ای شد چرا که در آن زمان تنها این موارد بودند که بالای 600 دلار قیمت داشتند. اما در حال حاضر شاهد هستیم که برندهای دیگر هم تلفن‌های همراه با قیمت‌های بیش از 600 دلار ارائه می‌کنند.

به عبارت دیگر کماکان گوشی‌های دیگری که حتی بالاتر از 600 دلار قیمت دارند از امکان واردات و بهره مندی از ارز سامانه‌ای (40تومانی) برخوردار هستند در حالی که واردات آنها به مانند محصولات اپل و برخی مدل‌های سامسونگ باید با ارز حاصل از صادرات انجام شود. در نتیجه طی دوسال گذشته به اشتباه در تمامی خبرها و بخشنامه ها بیان شد که کالای بالای 600 دلار با ارز دولتی وارد کشور نشده است.

ضرورت اصلاح دستور العمل محدودیت تخصیص ارز تلفن‌های همراه بالای 600 دلار

مهدی عبقری دبیر اسبق انجمن واردکنندگان تلفن همراه در این خصوص گفت: به نظر می‌رسد باید اعلام شود که گوشی‌های ایفون و مدل‌های s و z سامسونگ مشمول ارز حاصل از صادرات هستند و یا اگر قانوناً اجازه واردات کالای بالای 600 دلار محدود به عدم دریافت ارز نیمایی است از تخصیص ارزی آن برای سایر مدل‌های بالای 600 دلار نیز جلوگیری شود.

البته باید توجه داشت اگر مصداق قانونی تامین ارز تلفن‌های همراه بالای 600 دلار صراحتا عدم تامین ارز نیمایی است، بجاست دفتر ارزش گذاری گمرک بطور شفاف انواع این قبیل کالا را مشخص کند.

کدام تلفن‌های همراه ارز نیمایی گرفتند؟

اگر ملاک قیمتی بازار را در شرایط عادلانه برای بازرگان با ارائه خدمات پس از فروش 18 درصد سود درنظربگیریم و کالای زیر 600 دلار فقط امکان استفاده از ارز نیمایی داشته باشد، پس نتیجه میگیریم کالاهای سطح عرضه که با قیمتی پایینتر از حداکثر 30 میلیون تومان عرضه میشود ارز نیمایی دریافت کرده‌اند.

تناقض در ارائه خدمات پس از فروش تلفن همراه/ از یک سو تعهد می‌گیرند از یک سو مجوز واگذاری خدمات می‌دهند

عبقری با بیان اینکه در حوزه خدمات پس از فروش نیز شاهد یک مغایرت قانونی هستیم، گفت: به استناد قوانین تجارت قدیمی، اجازه داده می‌شد که یک شرکت دومی خدمات پس از فروش شرکت اصلی را برعهده بگیرد. شرکت‌ها با وجود اینکه به وزارت صمت تعهد دادند که خدمات پس از فروش خود را راه‌اندازی کنند، بر اساس این رویه می‌آیند و خدمات پس از فروش خود را واگذار می‌کنند.

اگر وزارت صمت چنین تعهدی دریافت می‌کند پس به چه علتی اجازه می‌دهد که شرکت‌ها خدمات پس از فروش را به شرکت دیگری واگذار کنند؟ در حال حاضر همه شرکت‌ها متعهد شده‌اند که متناسب به واردات خود به مصرف‌کنندگان خدمات پس از فروش ارائه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده‌باش اورژانس در ۵ استان در معرض سیل و بارندگی
  • تولد نوزاد آق قلایی در آمبولانس
  • تولد در آمبولانس ؛ نوزاد آق قلایی برای دیدن دنیا عجله داشت
  • ماجرای تخصیص ارز نیمایی به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره
  • واژگونی کامیون در محور گناوه- دیلم یک مصدوم داشت
  • مرگ ۷ موتورسوار و مصدومیت ۱۲۴ نفر در تصادفات هفته گذشته
  • واژگونی کامیون حامل سوخت در محور گناوه- دیلم یک مصدوم داشت
  • یک کشته و ۳ مصدوم حاصل تصادف کامیون و سمند