Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طرح توسعه و گسترش مشاوره‌های حقوقی رایگان به مردم توسط معاونت فرهنگی قوه قضاییه با مشارکت مراکز و دستگاه‌های ذیربط در مساجد سراسر کشور عملیاتی خواهد شد. تاریخ انتشار: 09:34 - 30 شهريور 1398 - کد خبر: ۵۵۱۳۲۵ به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سیدمحمدرضا خوش‌رو مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی معاونت فرهنگی قوه قضاییه با اعلام آغاز مراحل عملیاتی شدن طرح هرمسجد یک حقوق‌دان، گفت: حسب نظر رئیس قوه قضاییه و راهبرد‌های سند تحول دستگاه قضایی، موضوع توسعه و در دسترس‌ساختن خدمات مشاوره حقوقی برای عموم جامعه با رویکرد کاهش مشکلات مردم و پرونده‌های دستگاه قضایی در اولویت برنامه‌های فرهنگی دستگاه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ارتقای سطح دانش و سواد حقوقی مردم جزء تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بوده و استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان مکانی جهت ارایه مشاوره‌های حقوقی و قضایی به مردم، ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات، جزء راهبردهای معاونت فرهنگی قوه قضاییه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی و قضایی جامعه قوه قضاییه در ادامه از تهیه طرح اولیه و دستورالعمل اجرایی آن خبر داد و خاطر نشان کرد که در هفته آتی، جلسات تصمیم‌گیری و نهایی‌کردن طرح جهت شروع فرایند توسعه‌ای، با حضور مدیران ارشد دستگاه‌های مشارکت کننده در محل معاونت فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مورد تأکید رئیس قوه قضاییه، آیت الله رئیسی بوده است، گفت: ارایه خدمات مشاوره حقوقی به مردم با هدف تسهیل ارتباط آن‌ها با دستگاه، کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی از اولویت‌های تحولی دوره جدید قوه قضاییه است.

مدیرکل فرهنگ حقوقی قوه قضاییه در ادامه افزود: شورای سیاستگزاری ائمه جمعه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلاء و کارشناسان قوه قضاییه، کانون وکلای دادگستری، سازمان بسیج حقوق‌دانان و کانون بازنشستگان قوه قضاییه  از جمله نهاد‌های مشارکت کننده در این طرح هستند.

وی عنوان کرد: ان‌شاء‌الله شورای راهبری طرح، این اقدام را با محوریت مساجد سراسر کشور و با مشارکت فعالانه قضات، وکلاء و مشاوران حقوقی طی فرایندی برنامه‌ریزی شده عملیاتی خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرح هر مسجد یک حقوقدان مشاوره حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح عفاف و حجاب گفت: حجاب و عفاف موضوعی دینی و ارزشی است که در تاریخ و تمدن کشورمان وجود داشته است. وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در همه دوران‌ها حجاب را به‌عنوان یک ارزش همه قبول داشتند و آن را رعایت کردند.

وی افزود: طرح نوری که در فراجا در حال اجرا است طرح مناسبی است و از آن حمایت می‌کنیم.

حاجی دلیگانی ادامه داد: البته از سایر دستگاه‌ها می‌خواهیم به تکالیف و وظایفشان در حوزه حجاب وعفاف که در قانون آمده عمل کنند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ازجمله آموزش‌وپرورش، وزارت علوم، وزارت بهداشت و دیگر دستگاه‌ها وظایفی برای اجرای قانون حجاب و عفاف دارند.

وی در پایان گفت: دستگاه‌ها باید شرایطی را فراهم کنند که بانوان و دختران ما همه بتوانند در یک فضای همراه با امنیت و با رعایت آنچه که شرع مقدس آمده زندگی خوبی داشته باشند.

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم