Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:36:22 GMT

ایلام در هفته ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۶۲۹

ایلام در هفته ای که گذشت

به گزارش ایرنا، هفته گذشته و در آستانه نزدیک شدن به اربعین حسینی علاوه بر افزایش رفت و آمد زائران حسینی، حضور مسئولان کشوری در استان ایلام نیز افزایش یافت و در این راستا محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه با سفر به استان ایلام شامگاه پنجشنبه از پایانه مرزی مهران و زیرساخت‌های جاده‌ای استان بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در هفته ای که گذشت تردد ۲ میلیون و ۴۰ هزار نفر زائر در  پایانه مرزی مهران - زرباطیه از ابتدای سال جاری ثبت شد که نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

پیش بینی تردد ۳.۵ میلیون زائر اربعین حسینی از مرزهای چهارگانه

وزیر راه و شهرسازی پیش بینی کرد: اربعین امسال سه و نیم میلیون نفر زائر از مرزهای چهارگانه منتهی به خاک عراق برای شرکت در آئین اربعین تردد کنند.

به گزارش ایرنا،‌ محمد اسلامی عصر پنجشنبه با ورود در پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای حمل و نقل برون شهری این تعداد زائر هشت هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده و سه هزار دستگاه نیز به عنوان ذخیره برای مواقع ضروری ساماندهی شده است.

وزیر راه و شهرسازی: هشت هزار اتوبوس برای جابجایی زائران اربعین پیش بینی شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال با تمام ظرفیت در خدمت زائران هستیم و هشت هزار اتوبوس برای جابجایی زائران پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی عصر پنج شنبه در بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به مهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ستاد مرکزی اربعین برای تامین نیاز ناوگان حمل و نقل ریلی ، جاده ای و هوایی تمهیداتی اندیشیده شده و برنامه افزایش قطارها، پروازها و اتوبوس ها را در دستور کار داریم.

مرز مهران ۳۶ روز مانده به اربعین حسینی

۳۶ روز تا آئین بزرگ اربعین حسینی باقی‌ مانده است، اما حضور زائران برای رهسپاری به عتبات عالیات در مرز بین المللی مهران در مقایسه با سال های گذشته افزایش قابل ملاحظه ای را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، نام اربعین که به گوش می رسد، شور و شوق کربلا و هیجان حضور در بین زائران حسینی سراسر مشتاقان کوی یار را فرا می گیرد و آن وقت است که ایلام می شود دروازه عتبات عالیات و مرز مهران، میزبان خیل عظیم زائران.

ناایمن ترین خودرو کشور پرتیراژ ترین خودرو است

معاون اجرایی پلیس راهور گفت: پرتیراژ و پرترددترین خودرو کشور متاسفانه ناایمن ترین ماشین نیز محسوب می شود و سالانه افراد زیادی به واسطه تردد همین خودرو جان خود را از دست می دهند یا دچار سانحه می شوند.

به گزارش ایرنا، سردار محمدحسین حمیدی روز دوشنبه در همایش طلاب یاران فرهنگ ترافیک در ایلام اظهار داشت: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودروهای کشور ۱۵۳ درصد و تعداد موتورسیکلت ها ۱۰۲ درصد افزایش یافته و صدور گواهینامه نیز رشد ۱۰۳ درصدی را نشان می دهد.

جانمایی موکب ها در مرزها با هماهنگی پلیس باشد

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا بر لزوم هماهنگی بین پلیس و موکب داران در جانمایی این ایستگاه های خدمات دهی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده در نشست قرارگاه اربعین در مهران اظهار داتش: مرز مهران اصلی ترین مرز تردد عتبات عالیات است و در سال‌های گذشته بیش از ۶۰ درصد تردد زائران را به خود اختصاص داده است

گسیل امکانات ارتش برای خدمات رسانی به زائران اربعین

معاون هماهنگ کننده و فرمانده قرارگاه اربعین حسینی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد اربعین در مجموعه ارتش همچون سال های گذشته فعالیت خود را برای خدمات رسانی به زائران در مرزهای منتهی به خاک عراق آغاز کرده است.

امیر سرتیپ مهدی هادیان روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار مهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به بازگشایی مرز خسروی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت‌رسانی به زائران را در این نقطه بر عهده دارد و در مرزهای مهران و چزابه نیروی هوایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی حضور خواهند داشت.

نظرسنجی انتخاباتی در فضای مجازی ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام گفت: انجام نظرسنجی های انتخاباتی در ارتباط با نامزدهای احتمالی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی تخلف از قانون محسوب شده و ممنوع است.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در پنجمین نشست ستاد انتخابات استان ایلام اظهار داشت: ایجاد فضای امید و نشاط سیاسی در سطح جامعه با توجه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در پایان سالجاری بسیار مهم و ضروری است.

قیمت بلیط پرواز ایلام - نجف مشخص شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به عنوان قیمت بلیط پرواز ایلام - نجف برای اربعین امسال از سوی انجمن شرکت های هواپیمایی کشور تعیین شده است.

جواد یگانه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعرفه باتوجه به مسافت کوتاه هوایی ایلام - نجف مصوب شده و تعداد زیاد متقاضیان این پرواز تغییر در افزایش تعرفه مصوب فوق ایجاد نمی کند.

معاون استاندار ایلام: ورودی و خروجی پایانه برکت جداسازی شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مسیر ورودی و خروجی پایانه مسافربری برکت در شهرستان مهران که محل تردد زائران اربعین است، جداسازی شد.

احمد کرمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پایانه در ایام اربعین حسینی با ازدحام بسیار زیاد مواجه و مشکلاتی برای رانندگان و زائران ایجاد می شد که امسال با جداسازی مسیر ورود و خروج اتوبوس ها بوسیله یک زیرگذر و ۲ کنارگذر، این مشکلات برطرف می شود.

فعالیت موکب‌های اربعین در ایلام ۱۷ مهرماه آغاز می‎شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام گفت: فعالیت موکب‌های اربعین در سطح استان از ۱۷ مهرماه آغاز و تا پنج روز بعد اربعین ادامه خواهد داشت.

سید محمد علوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس اعلام کمیته مشارکت‌های مردمی برای اسکان و تغذیه اربعین حسینی، متقاضیان برپایی موکب در ایام اربعین حسینی تا ۱۵ شهریورماه سال‌جاری برای ثبت‌نام و اخذ پروانه فعالیت موکب فرصت داشتند که با توجه به استقبال مردم استان ثبت نام همچنان ادامه دارد.

رکورد ۱۰ ماه متوالی رشد مثبت صادرات استان ایلام

استاندار ایلام گفت: صادرات استان از آبان ۹۷ تاکنون با وجود تحریم های ظالمانه دارای رشد مثبت بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی از رشد مثبت صادرات استان خبر داد و گفت: مجموع صادرات از گمرکات استان در پنج ماهه اول سال جاری ۸۲۳ هزار تن بوده است.

وی افزود: این میزان به ارزش ۵۰۸ میلیون دلار، از لحاظ وزنی ۳۸ درصد و از لحاظ ارزش ۱۹ درصد رشد داشته است.

۹۹ هزار و ۴۵۹ دانش آموز ایلامی مهرماه به مدرسه می‎روند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: ۹۹ هزار و ۴۵۹ دانش آموز این استان مهرماه با حضور در مدارس سال جدید تحصیلی را آغاز خواهند کرد.

اسفندیار رستم زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد دانش آموز در مدارس دولتی و غیر دولتی و در مقاطع مختلف از ابتدای مهرماه وارد مدارس خواهند شد.

چهار نفر به اتهام اخلال اقتصادی در ایلام بازداشت شدند

چهار نفر به اتهام اخلال در نظام اقتصادی طی چند روز اخیر در ایلام شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا دادستان ایلام با تایید بازداشت این چهار نفر اظهار داشت: متهمان از طریق تشکیل شرکت‌های هرمی اینکلوسیو فارکس و یونیک فاینانس اقدام به جذب سرمایه می‌کردند.

افشار خسروی زاد افزود: این چهار نفر با ایجاد شرکت‌های هرمی اینکلوسیو فارکس و یونیک فاینانس به قصد تشکیل زنجیره انسانی اقدام به جذب سرمایه از  طریق این شرکت ها و انتقال سرمایه‌های جمع شده به خارج از کشور کرده بودند.

کودک سه ساله در دریاچه سیاه گاو آبدانان غرق شد

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از غرق شدن کودکی سه ساله در دریاچه دوقلوی سیاه گاو این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  پلیس، سرهنگ محمد سلیمی زاد اظهار داشت: پسربچه ای سه ساله که به همراه والدینش جهت تفریح به دریاچه دوقلوی سیاهگاو آبدانان رفته بود غرق و در دم فوت کرد.

واژگونی سواری در چرداول به مرگ کودک خردسال انجامید

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصادف واژگونی منجر به فوت و جرح در روستای برآفتاب فرعی شهرستان سرابله خبر داد.  


به گزارش ایرنا، سرهنگ رضا همتی زاده روز پنج شنبه اظهار داشت: بر اثر واژگونی سواری دنا در روستای برآفتاب بی  شهرستان سرابله ، دختر بچه ۹ ساله کشته و ۲ نفر مجروح شدند .

۶۰۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام اربعین حسینی راه و شهرسازی مرز مهران دهلران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان فقط با مردم آباد می‌شود

شهردار کرمان با بیان اینکه کرمان فقط با مردم آباد می‌شود، گفت: اگر مردم به میدان بیایند و از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، قطعاً می‌توانیم شهر متفاوتی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محسن تویسرکانی در آئین بازگشایی شهربازی کرمان با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی برای بازگشایی این مجموعه، اظهار کرد: اعتقاد داشتم باید شهربازی کرمان در شأن مردم نجیب و خوب کرمان باشد.

وی با اشاره به اینکه شهربازی کرمان در حال تغییر است، از اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه خبر داد و افزود: علاوه بر سرمایه‌گذار، بخش قابل توجهی از محل اعتبارات شهرداری کرمان نیز در شهربازی هزینه شد تا فضای خیلی خوبی ایجاد شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه کرمان فقط با مردم آباد می‌شود، گفت: اگر مردم به میدان بیایند و از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم، قطعاً می‌توانیم شهر متفاوتی داشته باشیم؛ در مدتی که من در مسند شهردار کرمان هستم، همه همکارانم با تمام توان به میدان آمدند و توانستیم قدم کوچکی برای کرمان برداریم.

وی این اقدامات را برای شهری مثل کرمان کافی ندانست و گفت: کرمان شهر زیارتی و میزبان زائران شهید حاج‌قاسم سلیمانی است و باید حتماً شهری در شأن زائران او باشد؛ حاج‌قاسم همیشه دغدغه امنیت، شادی و رفاه مردم را داشتند و ما هم به‌عنوان متولیان شهر، ایجاد شور و نشاط اجتماعی را جزو مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌دانیم.

کد خبر 739669

دیگر خبرها

  • حال و هوای زائران نوروزی در حرم مطهر رضوی + فیلم
  • حال وهوای زائران نوروزی در گلزار شهدای کرمان
  •  حال و هوای نوروزی زائران در مسجد مقدس جمکران
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • کرمان فقط با مردم آباد می‌شود
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • مداحی در رثای کریم اهل بیت(ع) با حضور زائران رضوی
  • قم میزبان زائران اهلبیت + فیلم
  • تجلیل از رانندگان فعال اربعین حسینی در بام ایران + تصاویر