Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-18@23:46:45 GMT

واکنش لیبرمن به ائتلاف با حزب آبی و سفید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۷۳۳

واکنش لیبرمن به ائتلاف با حزب آبی و سفید

به گزارش وانانیوز، 

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری "عکا"، وی اخبار منتشر شده در خصوص توافق با حزب کاحول لاوان را رد کرد.

وزیر جنگ مستعفی کابینه نتانیاهو افزود: با هیچ یک از رهبران احزاب کاحول لاوان و لیکود در مورد تشکیل کابینه صحبت نشده و تا پیش از روز یکشنبه و هماهنگی فراکسیون پارلمانی، قصدی برای این کار ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبرمن عامل اصلی پیروزی فهرست مشترک احزاب عرب در انتخابات کنست را نتانیاهو دانست و از "ایمن عوده" رهبر این ائتلاف خواست که به پاس قدردانی از نتانیاهو، روز یکشنبه دسته ای گل به وی تقدیم کند.

وزیرجنگ مستعفی نتانیاهو در خصوص احزاب مذهبی یهودی در انتخابات کنست هم گفت: صداهای جدیدی از آنها به گوش می رسد، بطوری که اقداماتی برای توقف نفرت پراکنی شنیده می شود.

طبق نتایج بیست و دومین انتخابات کنست در سرزمین های اشغالی و پس از شمارش ۹۹.۸ درصد از مجموع آراء، حزب کاحول لاوان (آبی و سفید) در مجموع ۳۳ کرسی به دست آورد و پس از آن نیز حزب لیکود به رهبری نتانیاهو قرار گرفت که نتوانست بیشتر از  ۳۱ کرسی را از از آن خود کند.

فهرست مشترک احزاب عرب نیز قدرت سوم در کنست شد و ۱۳ کرسی را به دست آورده است. پس از آن حزب سیاسی - مذهبی "شاس" ۹ کرسی، حزب "یسرائیل بیتنو" (اسرائیل خانه ماست) و حزب "یهدوت یتوراه" (اتحاد یهودیت توراتی) هر کدام هشت کرسی، حزب "جناح راست‌ یکپارچه" هفت کرسی، ائتلاف دو حزب "کارگر – گیشر" و "اردوگاه دموکراتیک" نیز هر کدام پنج کرسی را بدست آوردند.

کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی اعلام کرد: از میان 6 میلیون و ۳۹۴ هزار و ۳۰ افراد واجد شرایط، چهار میلیون و ۴۵۸ هزار و ۱۶۷ تن در رای‌گیری شرکت کردند که از این میان،  چهار میلیون و ۴۳۰ هزار و ۵۶۶ رای مقبوله و ۲۷ هزار و ۶۰۱  نیز رای باطله بوده است.

براساس اطلاعات این کمیته، حزب بنی گانتس، توانست یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۷۰۰ رای (  25.99 درصد آراء معادل) را کسب کند و پس از آن حزب لیکود با کسب یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۳۵ تن ( ۲۵.۹3 درصد) در جایگاه دوم قرار گرفت.

اما فهرست مشترک احزاب عرب با احراز 470 هزار و 611 رأی (10.62 درصد آراء)، حزب شاس نیز با کسب ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای (۷.۴۴ درصد آرا) به ترتیب در جایگاه های سوم و چهارم قرار گرفتند.

فهرست مشترک احزاب عرب شامل ائتلاف چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش)"، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد)"، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال)" است.

همچنین حزب "یسرائیل بیتنو" به رهبری لیبرمن  ۳۰۹ هزار و ۶۸۸ رای ( ۶.۹۹ درصد)، حزب اتحاد یهودیت توراتی ۲۶۸ هزار و ۶۸۸ رای (۶.۰۶ درصد) و حزب "راستگرا"  ۲۶۰ هزار و ۳۳۹ رای (۵.۸۸ درصد)، حزب ائتلاف کارگر – گیشر ۲۱۲ هزار و ۵۲۹ رای (۴.۸۰ درصد آراء) و حزب "اردوگاه دموکراتیک"  ۱۹۲ هزار و ۲۶۱ رای (۴.۳۴ درصد آرا) را کسب کردند.

تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی نیازمند آن است که حزب پیروز ۶۱ کرسی یعنی نصف به اضافه یک را بدست آورد تا بتواند تشکیل کابینه دهد، با توجه به این  که هیچ یک از احزاب موفق نشدند، اکثریت کرسی ها را از آن خود کنند، به همین خاطر کابینه ائتلافی تشکیل خواهد شد.

تاکنون هیچ حزبی در تاریخ نامشروع اسرائیل نتوانسته اکثریت قاطع کنست را کسب کند و همین امر موجب شده که کابینه ها در سرزمین های اشغالی همواره به صورت ائتلافی تشکیل شوند.

   

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس؛ واکنش‌های سیاسی به پاسخ ایران

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما تازه‌ترین نمونه حمایت و تلاش رژیم انگلیس در همراهی با رژیم اسرائیل، پاسخ دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس به این پرسش مجری اسکای نیوز است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

• مجری «اگر کشوری به یکی از کنسولگری‌های بریتانیا در یک کشور حمله می‌کرد، واکنش بریتانیا چه بود؟»
• دیوید کامرون: ما اقدامی جدی می‌کردیم. 
• مجری: خوب ایران هم می‌گوید همین کار را کرده است. 
• دیوید کامرون: ایران حمله‌ای بزرگ انجام داد. 
• مجری: یعنی ایران حق داشت به حمله اسرائیل پاسخ دهد، اما پاسخش بزرگ بود؟ 
• دیوید کامرون: پاسخ ایران، خیلی گسترده بود بسیار بیش‌تر از آنچه که انتظار می‌رفت. کشور‌ها حق دارند در زمانی که مورد خشونت قرار می‌گیرند، واکنش نشان دهند و این کار را می‌کنند، اما به گستردگی واکنش ایران نگاه کنید. اگر آن موشک‌ها و پهپاد‌ها رهگیری نمی‌شدند می‌توانستند هزاران نفر، از جمله شهروندان غیرنظامی را بکشند. 

وقتی تناقض در سیاست رژیم انگلیس بر ملا می‌شود وزیر خارجه انگلیس به جای پاسخ به پرسش مجری درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران، تلاش می‌کند تا موضوع را منحرف سازد.

مجری: اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران درست بود یا غلط؟

کامرون: آن حمله‌ای بود که اسرائیلی‌های تصمیم گرفتند انجام دهند. اجازه دهید به پرسش شما بعدا پاسخ دهم. من کاملا از خشم اسرائیلی‌ها از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آگاهم. آن سپاه اقدامات وحشتناکی در سرسر جهان، از جمله در حمایت از حماس مرتکب می‌شود. 

طفره روی وزیرخارجه انگلیس از پاسخ به پرسش مجری از چشم مخاطبان پنهان نماند و شماری از مخاطبان این فرار از پاسخگویی را نمونه‌ای از رفتار منافقانه این رژیم نامیدند.

اغلب رسانه‌های انگلیسی از ساعات اولیه حمله ایران به گفته آنها با ۳۰۱ پهپاد، موشک کروز و موشک بالستیک به اسرائیل تلاش کردند این بزرگترین عملیات پهپادی جهان را کوچک جلوه دهند. آنها اکنون نیز با همین رویکرد برای پنهان ساختن شکست تاریخی اسراییل در تلاشند، خط تبلیغاتی که وزیر خارجه انگلیس هم دنبال می‌کند. 

دیوید کامرون مدعی شد: حمله ایران، یک شکست کامل بود و آنان به جهانیان نشان دادند که نیرویی شر در منطقه اند. 

با پیروی از سیاست رژیم آمریکا، کشور‌های اروپایی و اعضای گروه هفت از جمله انگلیس نیز از رژیم اسرائیل می‌خواهند به فکر افزایش تنش نباشد. 

دیوید کامرون می‌گوید: من فکر می‌کنم اکنون زمانی است که با عقل و قلب باید تصمیم گرفت، و در کنار جدیت، هوشمندانه اقدام کرد و هوشمندی این است که اقدام ایران را یک شکست در نظر بگیریم. 

مواضع رژیم انگلیس در حمایت بی، چون و چرا از رژیم اسرائیل، حتی برای انگلیسی‌ها نیز پذیرفتنی نیست.

یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: من واقعا از موضع دولت‌های آمریکا و انگلیس سر در نمی‌آورم. البته همه می‌دانند که افراد و گروه‌های یهودی، کلی پول به سیاستمداران آمریکایی می‌دهند، اما سیاستمداران ما در انگلیس که این میزان پول به جیب نمی‌زنند، چرا باید تا این اندازه، تابع صهیونیسم باشند؟ 

دکتر لس لویدوعضو انجمن یهودیان برای فلسطین می‌گوید: بریتانیا و به ویژه دولت فعلی، طرح و نقشه استعماری و نژادپرستانه صهیونیسم را حمایت می‌کنند و به همین علت، حامی دولت نتانیاهو شده اند.

روزنامه دیلی میرور با اشاره به اینکه اسرائیل اعلام کرده است اقدامات نظامی علیه ایران تصویب کرده است، اجرای ۴ گزینه را محتمل دانسته است.

در یکی از سناریو‌ها ممکن است اسرائیل به مراکز نظامی، هسته‌ای و اقتصادی ایران حمله کند که احتمال چنین سناریویی، ۲۰ درصد است.

در سناریوی دوم اسرائیل ممکن است به مراکز پژوهشی درباره ساخت سلاح‌های اتمی ایران حمله کند که احتمال آن ۴۰ درصد است.

در سناریوی سوم ممکن است اسرائیل به مراکز و تاسیسات نظامی و هسته ایران حمله کند که احتمال این کار، ۸۰ درصد است.

و در سناریوی چهارم، اسرائیل ممکن است حملات فراوانی علیه حزب الله صورت دهد که چنین اقدامی، ۹۰ درصد محتمل است. 

شماری از رسانه‌های انگلیسی با تاکید بر فشار آمریکا و انگلیس بر اسرائیل به منظور کاهش تنش، هشدار می‌دهند در صورت بی توجهی به این خواسته اگر ایران به فکر تولید سلاح هسته‌ای باشد، فقط به چند هفته و نهایتا دو، سه ماه زمان نیازمند است و نباید ایران را به این فکر واداشت.

 

اظهارات:
۱ – مجری شبکه اسکای نیوز انگلیس
۲ – دیوید کامرون – وزیر خارجه انگلیس



دیگر خبرها

  • نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم/ با تهدید وجودی روبرو هستیم
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • (ویدئو) سردار حاجی‌زاده درباره واکنش اسرائیل: ۱۰۰ درصد می‌زنیم
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • لیبرمن: در ارزیابی حمله ایران اشتباه کردیم
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت آمریکا از اوکراین
  • جنون پوپولیست در غرب
  • واکنش کاخ سفید به احتمال حمایت مشابه آمریکا از اوکراین
  • انگلیس؛ واکنش‌های سیاسی به پاسخ ایران