Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح از برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به این خبر گفت: رزمایش‌های مشترک با دیگر کشورها را آغاز کرده‌ایم و به زودی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک دریایی را با روسیه و چین بعنوان دو قدرت بزرگ به صورت سه‌جانبه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برآوردها و تحلیل‌های سیاسی و نظامی بسیار روی این اتفاقات حساب باز خواهند کرد و در تحولات راهبردی مد نظر قرار خواهند داد.
وی خاطرنشان کرد: از سویی در آینده نزدیک مقاماتی در سطح رؤسای ستاد نیروهای مسلح، وزرای دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح از چند کشور منطقه به تهران خواهند آمد که در آینده خبر آن اعلام خواهد شد، به طور کلی این اقدامات دارد تحرک دیپلماسی دفاعی را به نمایش می‌گذارد.
سردار نظامی با بیان این موضوع که قرار است این رزمایش در آب های بین المللی برگزار شود، گفت: رزمایش‌ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند که خیلی اوقات تبادل تجربیات تاکتیکی و نظامی است، گاهی این رزمایش ها بار سیاسی و اهداف سیاسی دارد و نشان دهنده نوعی همگرایی بین شرکت کنندگان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رزمایش دریایی ایران چین روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند

سرتیپ الکساندر فومین این سخنان را شامگاه پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حضور سفیر کشورمان و همچنین برخی مقامات نظامی کشور روسیه و تعداد قابل توجهی از وابستگان نظامی کشورهای مختلف در مسکو برگزار شد، بیان کرد.
معاون وزیر دفاع روسیه با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروهای مسلح ایران از کشور خود دفاع می‌کنند و امنیت را برای کشور خود به ارمغان می آورند و ضمانت اساسی برای استقلال و پیشرفت کشور خود هستند.

شراکت راهبردی ایران و روسیه در بسیاری از حوزه‌ها
فومین در بخش دیگری از سخنان خود به سیر توسعه مناسبات روسیه و ایران در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت:‌ ملت های روسیه و ایران روابط قدیمی و مستحکمی دارندد. دوستی بین آنها در حال توسعه و ادامه است و شراکت راهبردی در بسیاری از زمینه ها دیده می‌شود که یکی از حوزه‌های تعامل در حوزه دفاعی است.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • معاون وزیر دفاع روسیه: نیروهای مسلح ایران، آمادگی و قاطعیت خود را ثابت کردند
  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • برگزاری رژه روز ارتش در کرمان + فیلم و تصویر
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج
  • آغاز رزمایش نیروهای مسلح تاجیکستان و روسیه در ختلان
  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد