Web Analytics Made Easy - Statcounter

بحث برگزاری کنسرت‌های رایگان و خیابانی نخستین بار مرداد ماه سال گذشته از سوی همایون شجریان مطرح شد. بعد از مسکوت ماندن این جریان محمد معتمدی پروژه «هنر برای همه» را با همین ایده اجرا کرد. در اتفاقی جدید مدیرعامل برج میلاد تهران از برگزاری کنسرت رایگان «وداع» به خوانندگی حسام‌الدین سراج خبر داده که قرار است در قالب برنامه سوگواره عاشورایی از پنجم تا هفتم مهر ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام فخاری عضو شورای شهر تهران

نهادهای شهری مشکلی برای برگزاری کنسرت‌های رایگان و خیابانی ندارند و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهند؛ برگزاری چنین برنامه‌هایی در راستای برنامه سوم شهرداری تهران نیز قرار گرفته است. در واقع در جهت محقق کردن برنامه‌هایی چون هنر عمومی شهری و «هنر برای همه» مسأله خاصی از سوی شهرداری وجود ندارد؛ تنها یکسری فرآیندهای قانونی و سازوکارهای اداری وجود دارد که باید طی شوند. درباره تأمین فضا نیز، باید فضاهایی انتخاب شود که شهرداری بر آنها مدیریت داشته باشد و امکان برگزاری این کنسرت‌ها در آن میسر باشد و مشکلی پیش نیاید. به‌عنوان مثال در مورد برگزاری کنسرت رایگان و خیابانی آقای همایون شجریان از سوی مدیریت شهری مخالفت و ممانعتی در خصوص کنسرت‌های رایگان و خیابانی وجود نداشت. نوروز امسال هم تعدادی رویداد با عنوان «کنسرت برای همه» در فضاهای عمومی برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. نهادهای شهری در تلاشند نقش تسهیلگر در کسب مجوز کنسرت در فضاهای باز را ایفا کنند تا هم اجرای مناسبی برگزار شود، هم مردم دسترسی بهتر و آسان‌تری به این برنامه‌ها داشته باشند. این برنامه‌ها نباید به کنسرت‌هایی پرهزینه‌ هم تبدیل شوند؛ چرا که بحث فروش بلیت آن هم در این شرایط بسیار مهم است و حضور در برخی فضاها و اجراها برای هنرمند و اجر اکننده بازدهی مالی ندارد و بخش زیادی از آن صرف تجهیزات اجرا می‌شود. بنابراین باید محیط‌ها و فضاهایی برای کنسرت انتخاب شود تا اقشار و گروه‌های مختلف و افراد کم‌توان بتوانند از آن بهره ببرند و همچنین گروه‌های جمعیتی بیشتری از آنها استفاده کنند و مربوط به چند نقطه سالن‌های خاص اجرا یا نمایشی نباشد.
درباره‌ اجرای برنامه‌های آیینی و مناسبتی مانند کنسرت آقای سراج هم باید بگویم سازمان فرهنگی هنری و معاونت فرهنگی اجتماعی و همچنین دیگر معاونت‌های شهرداری در تلاشند شرایط برگزاری بهتر مراسم‌های آیینی بویژه در ایام محرم و صفر را تسهیل کنند. ضمن اینکه تنوع سبک و سلیقه از سنت تا رویکردهای نو نیز مدنظر قرار دارد و فضاهای شهری می‌تواند فضاهای خوبی برای برگزاری سوگواره‌ها و مراسم‌های آیینی در اشکال نوآورانه یا فرم‌های سنتی و یا مراسم‌های آیینی سنتی برای شهروندان باشد.‌‌

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

امیرحسین ماه‌آورپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: به منظور حفظ محیط زیست توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای روز کوثر همزمان با هفته فرهنگی اصفهان انجام می‌شود.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم با استفاده نکردن از کیسه‌های پلاستیکی طبیعت را برای آیندگان خود به ارمغان آورند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فروش ویژه بعضی کالاهای پرمصرف شهروندان در بازارهای روز کوثر یکی دیگر از برنامه‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان است.

کد خبر 747534

دیگر خبرها

  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • استقبال از این گروه از ایرانی‌ها در عربستان بعد از ۹ سال/ عکس
  • بوشهر هم به سرنوشت اصفهان دچار می‌شود؟