Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@20:05:58 GMT

کل جمعیت ایران گروه هدف برنامه ملی خودمراقبتی هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۸۸۶۶

به گزارش ایلنا، شهرام رفیعی فر درباره اهمیت آموزش خود مراقبتی جامعه افزود: وزارت بهداشت در زمینه خود مراقبتی  در چهار محور آموزشی فعالیت می‌کند. یکی از این موارد، خود مراقبتی برای سبک زندگی سالم است. یعنی در زمینه تغذیه سالم، تحرک فیزیکی، سلامت روان، حوادث، بهداشت فردی، پیشگیری از بلایا و آسیب‌ها، عدم مصرف دخانیات، قلیان، الکل و مواد مخدر و بهداشت بارداری آموزش‌های پایه به افراد ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد:‌ برخی افراد خود مراقبتی را از خود و خانواده و جامعه انجام می‌دهند و خود مراقبتی برخی هم بر عهده دیگران است. به طور مثال خود مراقبتی نوزاد یا افراد سالمند بر عهده خانواده آنهاست. با این حال کل جمعیت کشور نیازمند توانمند شدن برای فرا گرفتن خود مراقبتی هستند.

رفیعی فر ادامه داد: بهترین سن و هزینه اثربخش‌ترین زمان برای ارائه آموزش‌های خود مراقبتی، از پیش دبستانی تا پایان دبیرستان است که شامل برنامه تدریجی، تکاملی و فزاینده و متناسب با رشد و تکامل دانش آموزان و گروه‌های سنی و جنسی می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: از طرفی در نظام بهداشتی و درمانی کشور و به خصوص در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، توسط تیم سلامت شامل پزشک خانواده، ماما، دندان پزشک و مراقبین سلامت، به یک خانم در هر خانواده که معمولا زنان خانواده با ۸ کلاس سواد هستند، آموزش‌هایی ارائه شده و این فرد سفیر سلامت خانواده می‌شود و آموزش‌های خود مراقبتی را یاد می‌گیرد. از این افراد به عنوان سفیر سلامت خانواده دعوت و در سیستم ثبت می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهداشت فردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی مسافرین کمپرسوار از تهران

مسافرین نوروزی کمپر سوار طی یک حرکت کارناوالی امروز تهران را ترک خواهند کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مسافرین کمپرسوار که از 2 فروردین میهمان پایتخت بودند روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه تهران رابه مقصد استان گیلان ترک خواهندکرد. این گروه با حرکت کارناوالی از بوستان ولایت، بزرگراه نواب شمال، خیابان آزادی و برج آزادی از تهران خارج می‌شوند.

براساس این گزارش، ستاد گردشگری شهرداری تهران با همکاری شهرداری منطقه 19 و گروه پرشین کمپر با هدف خدمات دهی و معرفی جاذبه‌های گردشگری تهران به مسافرین نوروز و آشنایی شهروندان با این نوع از سفر و سبک زندگی در راستای سفرآسان و ارزان، میزبان بیش از  200  گروه کمپرسوار از اقصی نقاط ایران بود که در این مدت از جاذبه‌های منطقه 12، 20 و 22 دیدن کردند.

بوستان شهید کاظمی میزبان شهروندان در دهکده "بهار قرآن، بهار ایران"

پردیس برنامه های فرهنگی و هنری نوروز تحت عنوان دهکده "بهار قرآن، بهار ایران" همراه با برپایی غرفه های متنوع از دوم فروردین ماه در بوستان شهید کاظمی ناحیه دو محله عبدل آباد آغاز شده و تا نهمین روز از سال نو ادامه دارد.  ویژه برنامه استیج فرهنگی نوروز بعد از اذان مغرب و عشا تا ساعت24 در قالب برنامه‌های مختلف شاد ویژه کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها اجرا می‌شود.

تخفیف‌ 40 درصدی برای اماکن گردشگری تهران

اجرای مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت ماه مبارک رمضان، اجرای گروه سرود، موسیقی، برپایی غرفه‌های سلامت، ورزش، عفاف و حجاب، پاسخگویی به سوالات شرعی در ماه رمضان، عرضه محصولات اقوام و انواع گل و گیاه آپارتمانی و ... در این پردیس تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران + فیلم
  • رستوران‌ها و غذاخوری‌های فارس زیر ذره بین ناظران
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • جلب رضای الهی با خودمراقبتی محقق می‌شود
  • ثبت ۲۷ هزار و ۲۷۰ ولادت در مازندران در ۱۴۰۲/مردمی سازی امور در جوانی جمعیت
  • بازدید از اردوگاه های مراقبتی در خراسان رضوی
  • مشارکت‌محوری و مردمی‌سازی به دنبال توزیع عادلانه ثروت در نظام سلامت است
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • خداحافظی مسافرین کمپرسوار از تهران