Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با توضیح مواضع مسکو درباره پیش‌نویس قطعنامه "سه‌جانبه انسانی" درباره توقف درگیری‌ها در استان ادلب سوریه، تأکید کرد که آمریکا با اعمال فشار بر اعضای شورای امنیت، بررسی این سند را به بن‌بست کشاند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا فشار زیادی را بر سایر اعضای شورای امنیت سازمان ملل وارد کرد تا بررسی پیش‌نویس قطعنامه مربوط به توقف درگیری‌ها در استان ادلب سوریه را به بن‌بست بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو در این باره گفت: «در جریان کار به روی این قطعنامه، هیئت نمایندگی روسیه پیشنهاد کرد تا اصلاحاتی در آن صورت بگیرد در این جهت گیری که برقراری آتش‌بس شامل گروه‌های تروریستی نشده و عملیات نظامی علیه آنها در منطقه متوقف نشود. این اصلاحات نادیده گرفته شد و طراحان قطعنامه نمی‌خواستند تا به کار مشترک به روی متن آن ادامه دهند. ما اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می‌دهد نمایندگان آمریکا بر سایر اعضای شورای فشار زیادی وارد کردند تا روند دستیابی به توافق درباره متن این قطعنامه به بن‌بست رسیده و بررسی آن به روند سازنده‌ای نرسد.»

به گفته وی، پیش‌نویس قطعنامه "سه‌جانبه انسان دوستانه" پیشنهادی کشورهای بلژیک، آلمان و کویت در نظر داشت تا گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش ادلب مورد حمله قرار نگیرند و بدین ترتیب تلاش‌های سه کشور ضامن صلح در سوریه در چارچوب مذاکرات آستانه (روسیه، ایران و ترکیه) در زمینه مبارزه با تهدیدات تروریستی در منطقه نادیده گرفته شده بود.

این دیپلمات یادآور شد، ابتکارعمل بلژیک، آلمان و کویت، در واقع اقدام برای استفاده از مسائل انسانی در سوریه در جهت رسیدن به اهداف سیاسی خاص، تقویت کننده برخی تلاش‌ها برای تقسیم سوریه و آسیب رساندن به استقلال و حاکمیت این کشور بوده و مانع از نابودی کامل تروریست‌ها در مناطق شمال غرب سوریه می‌شد.

روسیه و چین پنجشنبه شب با پیش‌نویس قطعنامه "سه‌جانبه انسانی" درباره برقراری آتش‌بس وتوقف درگیری‌ها و بهبود اوضاع در استان ادلب سوریه مخالفت کردند. در این سند از همه طرفین درگیری‌ها خواسته شده بود تا تمامی اقدامات نظامی در این منطقه را متوقف کنند.

شکست شورای امنیت در صدور قطعنامه درباره ادلبشورای امنیت درباره 2 قطعنامه آتش‌بس ادلب رای‌گیری می‌کندروسیه رئیس شورای امنیت شد

کشورهای غربی بارها نیروهای هوا-فضای روسیه و ارتش سوریه را به حمله به تاسیسات غیرنظامی در استان ادلب متهم کرده‌اند، در حالیکه مقامات مسکو این اتهامات را رد کرده و ادامه مبارزه با گروه‌های مسلح غیرقانونی در این منطقه را ضروری می‌دانند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه اخبار سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه پیش‌نویس قطعنامه تحت حمایت آمریکا و ژاپن که خواستار عدم توسعه تسلیحات هسته‌ای جهت استقرار در فضا می‌شد را وتو کرد.

به گزارش ایسنا، سیزده عضو شورای امنیت به این پیش‌نویس رای مثبت داده و چین تنها کشوری بود که به آن رای ممتنع داده بود.

پیش از به رای گذاشته شدن این پیش‌نویس، چین و روسیه خواستار اعمال اصلاحاتی در آن شده بودند که خواستار ممنوعیت قرارگیری هرگونه سلاحی در فضا می‌شد.

این اصلاحیه با هفت رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع نتوانست به تصویب برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند