Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:32:58 GMT

اورژانس هوایی در مرز خسروی مستقر می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۰۹۶

اورژانس هوایی در مرز خسروی مستقر می‌شود

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به منظور خدمات‌دهی مطلوب در حوزه سلامت به زائران اربعین حسینی، سه بالگرد اورژانس هوایی، بیش از ۱۰۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرز خسروی مستقر می‌کنند.

مرز خسروی نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌ عالیات است که بعد از سال‌ها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، در همین راستا مسئولان استان کرمانشاه تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمادگی کامل وزارت بهداشت برای ارائه خدمات سلامت

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که هفته گذشته برای ارزیابی وضعیت خدمات رسانی به زائران اربعین به استان کرمانشاه سفر کرد پس از بازدید از امکانات حوزه بهداشت و درمان در مرز خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بابیان اینکه برای تقویت اوژانس هوایی از هوانیروز کمک می‌گیریم، گفت: در صورت نیاز آماده اعزام بالگردهای اورژانس هوایی به داخل خاک عراق نیز هستیم.

علیرضا رئیسی افزود: علاوه بر بیمارستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و دیگر بیمارستان‌های شهر کرمانشاه، سه بیمارستان صحرایی نیز در غرب استان برای تامین سلامت زائران اربعین راه‌اندازی می‌شود.

وی به همکاری این وزارتخانه با کشور عراق نیز اشاره کرد و گفت: امسال آمبولانس و دیگر تجهیزات مورد نیاز را از طریق هلال احمر برای امدادرسانی به زائران اربعین حسینی راهی عراق می‌کنیم.

او با بیان اینکه نگران ورود برخی از بیماری‌های واگیر توسط زائران به داخل ایران هستیم، گفت: در زمان بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) سلامت آنها در مرز مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از انتقال بیماری‌های واگیر به داخل کشور جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث دارو پرداخت و گفت: برای اربعین در رابطه با دارو هیچ کمبودی نداریم و تمام پیش‌بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه تاکید کرد: از نظر وضعیت بهداشت و درمان در مرز خسروی و استان کرمانشاه مشکلی نداریم و با خیال راحت خدمت‌رسانی را به زائران اربعین انجام می‌دهیم و زائران اربعین با بازگشایی مرز خسروی تجربه بسیار خوب و خاطره انگیز همراه با امنیت در این مرز خواهند داشت.

یک هزار نفر برای تامین سلامت زائران در کرمانشاه فعالیت می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اعلام اینکه حدود یک‌ هزار نیرو در خدمات سلامت اربعین از سیزدهم‌ مهرماه فعالیت خود را شروع می‌کنند، گفت: مرکز جامع بهداشتی در پایانه مرزی خسروی، مرکز جامع خدمات سلامت در خسروی و شهرستان‌های میزبان آماده ارایه خدمت هستند.

محمودرضا مرادی در این ارتباط افزود: امسال با بازگشایی قطعی مرز، از اردیبهشت، جلسات‌کاری برای آمادگی میزبانی اربعین صورت گرفت و در قسمت فوریت‌ها و ‌اقدامات پیش بیمارستانی، تامین پایگاه‌های امدادی، بیمارستان‌های صحرایی و بیمارستان‌های منطقه و آمادگی بیمارستان‌های مسیر، مهیای خدمات درمانی و بهداشتی به زایرین هستیم.

وی از حمایت وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال‌های اخیر بخصوص بحران زلزله که خدمات مناسبی به مردم ارایه شد، تقدیر کرد و گفت: در ۲ دوره گذشته آمادگی لازم برای خدمت به زائرین اربعین انجام‌ شد اما توفیق میزبانی حاصل نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد که اعتبار لازم برای ذخیره‌سازی و تامین دارو، اختصاص داده شده و پوشش لازم تامین دارو در منطقه انجام خواهد شد.

مرادی اظهار داشت: در حوزه پشتیبانی فعالیت‌های چشمگیری شروع شده و امکانات رفاهی نیروهای عملیاتی تامین‌ و برنامه‌ریزی اعزام اعضای هیات علمی، دستیاران و دانشجویان به منطقه انجام شده است.

خسروی برای تردد زائران کاملا آماده است

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با ایرنا به فراهم بودن امکانات در مرز خسروی برای تردد زائران اشاره و عنوان کرد: مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی (ع) کاملا آماده است و مردم می‌توانند برای سفر به کربلای معلی از این مرز استفاده کنند.

مسعود بهرام نژاد تصریح کرد: امنیت کامل در ۲ طرف مرز خسروی برقرار است و هیچ مشکلی برای تردد زائران اربعین حسینی مشاهده نمی‌شود.

وی وضعیت بهداشت مرز خسروی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کمیته زیرساخت ستاد اربعین استان در حال افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی در محدوده مرز است.

براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات‌دهی به زائران در قالب موکب‌ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهرماه برنامه‌ریزی شده است.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون ۱۵۰ متقاضی برای برپایی موکب در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی (ع) اعلام آمادگی کرده اند.

بهرام نژاد افزود: از این تعداد ۱۵ موکب در خاک عراق و ۱۳۵ موکب نیز از کنگاور تا مرز خسروی برپا خواهند شد.

امنیت زائران برقرار است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از آمادگی همه جانبه پلیس برای تامین امنیت زائران اربعین خبر داد و تاکید کرد: سفر این افراد به عتبات‌ عالیات عراق در امنیت کامل انجام خواهد شد.

سردار علی اکبر جاویدان اظهار داشت: امسال و در ایام اربعین شاهد عبور و مرور خیل عظیمی از عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) برای شرکت در این مراسم معنوی خواهیم بود، از این رو تمهیدات لازم برای تردد هرچه راحت‌تر آنان اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا ۵۸ گیت گذرنامه در پایانه مرزی خسروی برای تردد آسان‌تر زوار راه‌اندازی می‌شود و استراحت‌گاه‌هایی نیز از سوی پلیس برای این عزیزان تدارک دیده خواهد شد.

روزانه ۱۷۰ زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز از تردد زوار کربلا از این مرز در چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

جعفر همتی افزود: بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آن‌سوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.

امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

۳۰۳۳/۹۶۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس هوایی مرز خسروی کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  سمانه رمضانی سرپرست اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی گفت: این کارگروه با  ارائه رئوس فعالیت‌های انجام شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور در حوزه آرایشی و بهداشتی و بررسی وضع فعلی قاچاق کالا در شهرستان برگزار و بر اجرای اقدامات پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور تاکید شد.

پرواز بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور برای نجات بیمار سکته مغزی
 بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور به درخواست اورژانس پایگاه برزنون به پرواز درآمد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور گفت: با اعلام به خطر بودن جان بیماری در روستای برزنون و حضور کارشناسان اورژانس در محل فوریت و با توجه به مثبت بودن علایم سکته مغزی این بیمار، بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور مامور امدادرسانی به بیمار شد.

سیدحمید حسینی افزود: با توجه به در خطر بودن جان بیمار و همچنین زمان طلایی درمان، بیمار در پد فرود روستای برزنون به بالگرد اورژانس هوایی نیشابور و سپس به بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور منتقل شد.
منتقل شد.

وی افزود: تیم عملیات اورژانس هوایی با حضور ۵ نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در این حادثه ۸۶ دقیقه پرواز عملیاتی داشت.

دیگر خبرها

  • سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است
  • پیشگیری از قاچاق کالا‌های سلامت محور و عملیات هوایی برای نجات بیمار در نیشابور
  • انجام معاینات پزشکی و واکسیناسیون ۹۶۵ نفر از زائران حج تمتع
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • احداث پارکینگ با ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار خودور زائران اربعین در پایانه مرزی مهران
  • نیازهای حمل و نقل سفر زوار اربعین در مریوان تامین شود
  • کردستان برای سومین سال میزبان زائران اربعین شد
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود