Web Analytics Made Easy - Statcounter

 منصور غلامی ضمن بیان این مطلب، در خصوص فروش امتیاز صندلی در دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم،گفت: ما پدیده‌ای به عنوان فروش صندلی در دانشگاه‌های زیر مجموعه خود نداریم چرا که این موضوع جرم و تخلف محسوب می‌شود و وقوع چنین پدیده‌ای در زیرمجموعه ما امکان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه پرونده فروش صندلی در دانشگاه‌ها قابل ارجاع به قوه قضائیه است، تصریح کرد: دانشگاه‌های دولتی با توجه به اینکه بر اساس ضوابط و آئین‌نامه‌های مدیریتی اداره می‌شوند و سلسله مراتب اداری در این مراکز وجود دارد، بنابراین هیچ کسی صاحب امضای طلایی نیست که بخواهد تخلفی با عنوان فروش صندلی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر علوم خاطرنشان کرد: انتظار ما در دانشگاه‌های غیر دولتی نیز این است که پیرو ضوابط و آئین‌نامه‌های موجود عمل کنند و ما شاهد چنین پدیده‌هایی با عنوان فروش صندلی نباشیم. اگرچه ممکن است به دلایل مختلف نظیر ضعف مدیریت و ضعف حضور افراد اصلح در دانشگاهی چنین اتفاقاتی بیفتد اما این موضوع به شدت قابل پیگرد است.

دکتر غلامی تاکید کرد: اگر موردی با عنوان فروش صندلی در دانشگاه‌های دولتی مشاهده کنیم با آنها به شدت برخورد خواهیم کرد و اگر این تخلف از سوی اعضای هیات علمی رخ داده باشد در کمیته تخلفات اعضای هیات علمی و هیات انتظامی ... پیگیری می‌شود.

۴۷۴۷

کد خبر 1301711

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری منصور غلامی ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ایران و آمریکا عربستان باشگاه پرسپولیس آرامکو باشگاه استقلال دربی لیگ برتر نوزدهم محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی

یک مسلمان فرانسوی می‌گوید: با وجود سخت‌گیری‌های دولت فرانسه نسبت به موضوع حجاب مسلمانان، هر روز به تعداد دخترانی که به حجاب روی می‌آورند، افزوده می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست جایگاه قرآن در فرانسه با حضور مدیر مؤسسه قرآنی ایجوکار فرانسه و علی علوی، مسلمان فرانسوی، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این نشست که با استقبال مردم و طرح پرسش از سوی آنان همراه بود، مدیر مؤسسه قرآنی ایجوکار فرانسه به پرسش‌ها پاسخ دادند.

قرآن در بین مسلمانان و غیرمسلمان فرانسه، چه جایگاهی دارد؟

مسلمانان در فرانسه پیرو مذاهب مختلفی همچون شیعه، سنی و صوفی هستند که قرآن کریم باعث ایجاد اتحاد بین این مذاهب شده است. همچنین بسیاری از افراد غیر مسلمان در کشور فرانسه علاقه‌مند به کتاب قرآن هستند و این کتاب آسمانی را مانند تورات و انجیل یک کتاب مهم می‌دانند.

خیلی از مردم دوست دارند بدانند که آموزه‌های قرآن چیست و چه مطالبی در قرآن بیان شده است. در برخی از دانشگاه‌ها قرآن را به دانشجویان آموزش می‌دهند.

در فرانسه افرادی که به امور فرهنگی علاقه‌مند هستند بیشتر به مطالعه قرآن روی می‌آورند. همچنین در رشته‌های دینی در برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه سوربن قرآن به صورت کوتاه و مختصر معرفی می‌شود.

 

حضور فعال حوزویان و استقبال مردم در نمایشگاه قرآن

 

چهره‌های شاخص قرآنی در فرانسه را که می‌شناسید، معرفی کنید.

شخصی در فرانسه هست به نام امام محمد بجهفی که از جزیره کومور به فرانسه می‌آید. ایشان امام جماعت یکی از مساجد فرانسه است. هرچند که ایشان از اهل تسنن است اما با شیعیان نیز رابطه خوبی دارند.

امیر معزّی چه جایگاهی در فرانسه دارد؟

ایشان در دانشگاه محبوبیت بالایی بین دانشجویان دارد و در رابطه با سؤالات پیرامون شیعه و صوفیه خیلی معروف است. اخیراً کتابی نوشته‌اند پیرامون قرآن کریم که در خیلی از موارد نیاز به بررسی و پاسخگویی دارد.

مسلمانان در فرانسه در رابطه با تبلیغ اسلام با چه مشکلاتی رو به رو هستند؟

در همه کشورها افرادی هستند که ضد اسلام کار می‌کنند اما در فرانسه مخالفین اسلام تحت نظر دولت هستند به این صورت که کسی اجازه بی احترامی به ادیان دیگر را ندارد، اما می‌توانند نسبت به مطالب دیگر ادیان انتقاد داشته باشند.

دولت فرانسه خود را دولتی لائیک معرفی می‌کند و اجازه نقد ادیان را به هر یک از ادیان دیگر می‌دهد که متأسفانه در چند سال اخیر فشار بیشتری بر روی اسلام وارد شده است.

در مورد مسأله حجاب هم رئیس جمهور تصریح کرد که ما با حجاب دختران و زنان مخالفیم و در فضاهای دولتی مانند مدارس، ادارات و بیمارستان‌های دولتی افراد اجازه استفاده از روسری و پوشش سر ندارند؛ اما در مدارس خصوصی و یا بیمارستان‌های خصوصی منعی وجود ندارد. اما با وجود همه این سخت‌گیری‌ها، به تعداد دخترانی که به حجاب روی می‌آورند، افزوده می‌شود.

 

خدمات و محصولات ویژه حجاب در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

 

قرآن در سبک زندگی مردم فرانسه، چه تأثیری داشته است؟

از آنجا که در کشور فرانسه دین اسلام بین افراد گسترش زیادی ندارد، مسلمانان باید در رابطه با معارف قرآن خودشان را تقویت کنند چرا که در بسیاری از اوقات از طرف غیر مسلمانان با پرسش‌هایی در مورد قرآن مواجه می‌شوند که باید پاسخگوی آنها باشند.

جوانان مسلمان فرانسوی، بسیار زیاد در مورد شبهات پیرامون قرآن تحقیق می‌کنند تا بتوانند علاوه بر تقویت بنیه‌های علمی و اعتقادی خود، جواب افراد شبهه کننده را نیز بدهند. مؤسسات قرآنی در فرانسه خیلی زیاد هستند و تقریباً همگی اهل تسنن هستند. آموزش قرائت، تجوید و غیره به صورت حضوری و غیر حضوری به زبان فرانسه وجود دارد.

فعالیت‌های شخصی شما در مورد قرآن در فرانسه چگونه است؟

در سال گذشته که ما به نمایشگاه قرآن آمدیم، در بسیاری از نشست‌ها و مصاحبه‌ها با این سؤال مواجه می‌شدیم که چه تعداد مؤسسات قرآنی شیعه در فرانسه وجود دارد که متأسفانه ما جواب می‌دادیم مؤسسه‌ای وجود ندارد. اما اکنون با لطف پروردگار تقریباً به مدت سه ماه است که از طریق رایزنی با دوستان فرانسوی یک مؤسسه قرآنی در فرانسه راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم از این طریق جوانان را با معارف قرآنی آشنا کنیم. همچنین امیدواریم که بتوانیم جوانان را به ایران بیاوریم تا در دوره‌‌های قرائت، تجوید و معارف قرآن آموزش ببینند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • نمایشگاه و فروش کتب علوم قرآنی در ارومیه
  • توضیحات وزیر علوم درباره طرح پژوهانه ورتبه بندی اساتید دانشگاه‌ها
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی به اخراج ۴۰ استاد: یکی فعالیت بایسته‌ای نداشت بازنشسته‌اش کردیم!
  • واکنش وزیر رئیسی به اظهارات فلاحت پیشه درباره تخفیف هزار میلیاردی در فروش نفت به چین
  • واکنش رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به اخراج ۴۰ استاد
  • افزایش حجاب در فرانسه با وجود سخت‌گیری‌های دولتی
  • دانشگاه‌های دولتی و رشته‌های اشتغال‌آفرین در اولویت دریافت بودجه
  • نامه پدر پیوندکبد ایران به وزیر بهداشت دولت هاشمی بعد از بازنشستگی اجباری/شما به صندلی استادممتازی دانشگاه تهران نیاز نداشتید،آن صتدلی نیازمند شما بود