Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو، کارگروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری‌نانو اقدام به برگزاری پنج کارگاه تخصصی در زمینه استانداردسازی و ایمنی این فناوری در حوزه‌های مختلف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری نانو در مسیر تحقق اهداف "سند راهبردی توسعه فناوری نانو" از سال ۱۳۸۷ با هدف معرفی دستاوردهای فناوری نانو به مردم، پژوهشگران و مسئولان، اقدام به برگزاری جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره و نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس برگزار خواهد شد.

در این جشنواره، نهادهای فعال در سه قالب حضور خواهند داشت. این نهادها شامل نهادهای ترویجی شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، انجمن‌های دانشگاهی و شرکت‌های آموزشی، مراکز علمی شامل آزمایشگاه، دانشگاه و پژوهشگاه، پارک و مرکز رشد، شرکت‌های صنعتی، سازندگان تجهیزات، خودرو، آب و محیط زیست، بهداشت و سلامت، ساختمان، کشاورزی و بسته‌بندی، نانومواد، نساجی، نفت و صنایع وابسته، بازرگانی؛ شرکت‌های مشاوره‌ای – خدماتی و کارگزاران خدمات فناوری و بخش بین‌الملل می‌شود.

همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو ۵ کارگاه‌ تخصصی در حوزه استانداردسازی در فناوری نانو توسط کارگروه استاندارد و ایمنی ستاد توسعه فناوری‌نانو و با حضور اساتید مجرب بر پا خواهد شد و ستاد نانو تخفیف ویژه‌ای برای شرکت در این کارگاه‌ها درنظر گرفته است.

عناوین این کارگاه‌ها به شرح ذیل است:

کارگاه آموزشی –ترویجی آشنایی با روش‌های استاندارد شناسایی،‌ اندازه‌گیری و تعیین مشخصات نانو مواد

سرفصل‌های این کارگاه شامل مقدمه‌ای بر فناوری نانو، دسته‌بندی استاندارد انواع نانو مواد، چه خواصی از نانو مواد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، مبانی و اساس دسته‌بندی روش‌های استاندارد برای مشخصه‌یابی نانو مواد، معرفی روش‌های استاندارد پایه در بررسی نانو مواد، آشنایی با تجهیزات شناسایی و مشخصه‌یابی نانو مواد و معرفی استانداردهای مرتبط با آزمون‌های منتخب.

زمان برگزاری این کارگاه ۲۰ مهرماه است.

کارگاه آموزشی –ترویجی ایمنی و بهداشت کار با نانو مواد در آزمایشگاه‌های آموزشی و تحقیقاتی

در این کارگاه در خصوص موضوعاتی چون راه‌های مواجهه با نانو مواد، پیامدهای بهداشتی و ایمنی کار با نانو مواد،‌ ارزیابی ریسک مواجهه با نانو مواد، روش‌های کنترل مواجهه با نانو مواد و کنترل زیست محیطی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

زمان برگزاری این کارگاه روز جمعه ۱۹ مهرماه است.

کارگاه آموزشی استانداردسازی همگام با توسعه فناوری

تاریخچه استانداردسازی صنعتی، انواع استانداردسازی و تاثیر آن بر تحقیق و توسعه و نوآوری، مقررات استانداردسازی و نوآوری فناورانه و غیرفناورانه، استانداردسازی و کیفیت، جنبه‌های قانونی استانداردسازی در کشورهای در حال توسعه و استانداردسازی و ایمنی از جمله موضوعات مطرح در این کارگاه است.

زمان برگزاری این رویداد، پنج‌شنبه ۱۸ مهرماه اعلام شده است.

کارگاه گواهی‌دهی محصولات فناوری نانو (نشان نانو)

از جمله موضوعات مطرح در این رویداد می‌توان به تاریخچه استانداردسازی و گواهی‌دهی محصولات نانو در ستاد، ارکان نشان نانو، موارد بررسی در اعطای مجوز استفاده از نانو،‌ ارائه دستورالعمل اعطای مجوز استفاده از نشان نانو، شرایط و الزامات ثبت درخواست مجوز و قوانین دریافت مجوز استفاده از نشان نانو اشاره کرد.

زمان برگزاری این کارگاه روز جمعه، ۱۹ مهر اعلام شد.

کارگاه آموزشی فناوری نانو در دامپزشکی، کاربردها و فرآیندهای مجوزدهی

سرفصل این کارگاه شامل مروری بر کاربردهای فناوری نانو در حوزه دامپزشکی، معرفی کمیته نانو فناوری سازمان دامپزشکی کشور، معرفی محصولات نانویی ارائه شده به سازمان دامپزشکی، نحوه مستندسازی و ارزیابی بی‌خطر فرآورده‌های دامپزشکی بر پایه نانو، معرفی زمینه‌های کاربردی مورد نیاز در حوزه دامپزشکی و کلیات اصول GMP و بازرسی از واحدهای دارویی است.

زمان برگزاری این کارگاه، شنبه ۲۰ مهرماه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه و جشنواره نانو كارگاه آموزشي فناوري نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی

  حسین درگاهی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: رشته آزمایشگاه از جمله رشته‌های اثر گذار در نظام سلامت است که نقش به سزایی در تشخیص بیماری‌ها دارد. وی گفت: رشته علوم آزمایشگاهی بسیار در علوم پایه اهمیت دارد و پیش بینی‌های درمانی در این رشته تعیین می‌شود و در حوزه بهداشت و غربالگری در کنار سایر رشته‌ها هستند. درگاهی گفت: در قبل انقلاب این رشته محدود بود به مقطع ۶ ماهه وپس از انقلاب به علت نیاز‌های وافر به این رشته در کل کشور، به صورت فوق دیپلم در آمد و تا سال ۷۴ به صورت دکترا پذیرش داشت. وی گفت: پس از سال ۷۴ این رشته دوباره به مقطع فوق دیپلم به کارشناسی مشخص شد و اکنون کارشناسی پیوسته دارد. درگاهی با بیان اینکه با توجه به پیگیری و مطالبه فارغ التحصیلان این رشته در مقطع کارشناسی وزارت بهداشت در حال بررسی تحصیلات تکمیلی این رشته و ورود به مقطع دکتری علوم آزمایشگاهی است ادامه داد: رشته‌های تک تخصصی مدیریت بخش‌های مختلف آزمایشگاه را بر عهده دارند و اخیرا با کمک مقام عالی وزارت بهداشت، فلوشیپ آزمایشگاهی تاسیس شده و از فارغ التحصیلان تک رشته‌ای جذب دارد این رشته آینده بسیار روشنی دارد. وی گفت: به نظر می‌رسد رویکرد‌های توسعه کمی و کیفی این رشته از مقطع کارشناسی و به دکتری علوم آزمایشگاهی در خال بررسی در کمیته‌های تخصصی است و در صورت بررسی و تایید اجرایی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات هیجان‌انگیز در قالب مسابقات ربوکاپ
  • حمایت وزارت علوم از توسعه مراکز تخصصی هوش مصنوعی + فیلم
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • ۲ هزار بازرسی بهداشتی در قالب بسیج سلامت نوروزی گناوه انجام شد
  • تولدی دیگر در شورآباد
  • نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان ایجاد می‌شود