Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد خورشیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال برای سومین سال است که موکب مرکزی قزوین در نجف به نام موکب سیدالشهدای استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این موکب که به مدت ۱۰ شب خدمات اسکان و خواب به زائران ارایه می‌کند در مجموع به ۱۵ هزار نفر خدمات ارایه شده و در هر وعده هزار و ۵۰۰ و روزانه چهار هزار و ۵۰۰ پرس غذا توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین ابراز کرد: در این موکب وعده‌های صبحانه، نهار و شام ارایه شده و به طور کلی در این ۱۰ روز ۴۵ هزار پرس غذا در صبحانه، نهار و شام توزیع خواهد شد.

خورشیدی ابراز کرد: امسال با توجه به پیش بینی افزایش حضور زائران در پیاده روی اربعین نسبت به سال گذشته ظرفیت موکب را ارتقا داده و موکب سیدالشهدا آمادگی پذیرش هزار و ۵۰۰ نفر را برای اسکان دارد.

وی با اشاره به دیگر خدمات ارایه شده از سوی این موکب اظهار داشت:برگزاری مراسم عزاداری با حضور سخنرانان و مداحان مطرح استان در موکب شهر مقدس نجف، پیش بینی یک مهدکودک برای فرزندان زوار، یک حسینیه برای نماز جماعت، بیان احکام، نهج البلاغه و...از دیگر اقدامات این موکب هستند.

مسئول قرارگاه نجف ستاد اربعین قزوین خاطر نشان کرد:به طور کلی ۲۰۰ نفر در موکب سیدالشهدا فعالیت می‌کنند که در قالب چهار تیم تقسیم شده اند و در مدت یک ماه در نجف حضور خواهند داشت.

خورشیدی بیان کرد: روز گذشته اولین تیم ۱۵ نفره تحت عنوان خادمین پیشرو به کربلا اعزام شدند که جهت آماده سازی و تجهیز موکب در شهر مقدس نجف مستقر شده و فعالیت را آغاز خواهند کرد.

وی ادامه داد: تیم دوم ۱۰ نفره برای کارهای فنی و تجهیزات اعزام می‌شود و چهاردهم مهر هم تیم خادمان موکب اعزام می‌شوند که تا ۳۰ مهرماه برای پذیرایی از زائران مستقر خواهند بود.
۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلای معلی استان قزوین اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد سه‌شنبه ۷ فروردین در جلسه قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائران استان اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ لغایت ششم فروردین ۱۴۰۳ مجموعا ۶ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۸۸ نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین زائران با ۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر از طریق وسایل حمل و نقل شخصی وارد این استان شده‌اند. همچنین ۵۲۹ هزار و ۸۶ نفر با وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای، ۳۴۹ هزار و ۹۱۹ نفر از طریق راه آهن و ۲۱۶ هزار و ۸۷۲ نفر از طریق فرودگاه در این ایام به استان و مشهد الرضا(ع) وارد شده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو نمایند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • اسکان ۱۰۲ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان ثبت شد
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر و مسافر نوروزی به قم