Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:23:48 GMT

جامعه بین الملل به فکر نظام اقتصادی جدید باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۳۹۱

جامعه بین الملل به فکر نظام اقتصادی جدید باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: تحریم اعلام شده موضوع جدیدی نبوده و فقط تحریم‌های قدیمی به شکل دیگری بیان شده است.

وی افزود: ایران از اولین تحریم ها که در نوع خود از سخت ترین تحریم ها بوده است راه خود را پیدا کرده و با اتکای به توانایی های داخلی و همکاری با کشورهای دوست به رشد و توسعه خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه، سیاست خارجی آمریکا را سیاستی سردرگم و درمانده دانست که جز زورگویی، یکجانبه گرایی و اعمال تروریسم اقتصادی علیه دیگران مبنای دیگری نداشته و فاقد توانمندی لازم برای هرگونه ابتکار معقول و پویای دیپلماتیک برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات با سایر کشورهاست.

موسوی اظهار داشت: امیدوارم دولتمردان آمریکا درک کنند که آنها دیگر تنها ابر قدرت اقتصادی جهان نیستند و کشورهای زیادی هستند که مایلند از بازار ایران و فرصت های اقتصادی روابط خوب با ایران بهره مند شوند.

وی افزود: آمریکایی ها باید قبول کنند که سیاست تحریم یک سیاست شکست خورده است و استفاده بیش از حد از این حربه و تبدیل دلار به سلاح باعث شده است که اعتبار آمریکا و اقتصاد آن در جامعه بین المللی به شدت زیر سوال رفته و دوران قبول آمریکا به عنوان یک شریک اقتصادی معتبر تمام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه از همه اعضای جامعه بین المللی دعوت کرد به فکر نظام تجاری و اقتصادی جدیدی باشند که در آن تاثیر اقدامات خصمانه آمریکا علیه توسعه و تجارت آزاد بین المللی به حداقل برسد.

موسوی تصریح کرد: یک بار دیگر تاکید می کنیم ملت ایران یک ملت آزاده و صلح دوست است و آمادگی دارد با همه ملت‌ها و دولت‌هایی که با احترام و موضع برابر با آن روبرو شوند، تعامل نماید.

وی افزود: دولت آمریکا با توقف اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای و در ادامه نقض برجام، علاوه بر نقض تعهدات بین المللی خود به زیان ایالات متحده رفتار کرده و میلیاردها دلار قرارداد بین شرکتهای خود و شرکتهای ایرانی به خصوص در صنعت هوانوردی را نقض کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: ما راه تعامل را باز نگاه داشته ایم، هم اکنون توپ در زمین آمریکایی ها است و آنها باید شجاعانه اشتباه خود در نقض توافق هسته ای را پذیرفته و تعهدات خود را به اجرا در آورند و در آن صورت در قالب راهکارهای پیش بینی شده برجام مانند سایر اعضا می توانند با کشور ما تعامل کنند.

کد خبر 4723988 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: سید عباس موسوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا ایالات متحده آمریکا ایران مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف حسن روحانی محمد جواد ظریف اسحاق جهانگیری هیئت دولت وزارت امور خارجه ایران انقلاب اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران عربستان سعودی دولت دوازدهم رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در همایش «در کوی دوست» اتحادیه انجمن‌های اسلامی دختران دانش آموز استان گلستان در گرگان گفت: نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در صدد تنبیه رژیم صهیونیستی بوده است و با انجام عملیات وعده صادق این امر مهم محقق شده است.

او افزود: در شرایط کنونی و بدنبال انجام این عملیات غرور آفرین، تحولات مهمی در شرف وقوع و انجام این عملیات بسیاری از معادلات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را بر هم زده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در نتیجه تلاش‌های فرزندان این سرزمین در صنایع نظامی و عرصه‌های دیگر در زمره قدرت‌های برتر آسیا قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: پیروزی‌های اخیر نتیجه وحدت و انسجام ملت ایران است و خداوند متعال در قرآن کریم وعده نصرت را برای اتحاد ملت‌ها داده است.

دیگر خبرها

  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • عملیات «وعده صادق» منشاء تحولات مهم در نظام بین الملل
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • رهبر معظم انقلاب: هدف از تحریم، در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری تبعیت کند/ بعضی انشاءالله خیرخواهانه توصیه می‌کنند که با آمریکا {کنار بیاییم}؛ یک چیزی می‌گویم گوش کنید، توقعات این‌ها تمامی ندارد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • نظر ۶ استاد روابط بین‌الملل درباره اقدام ایران علیه اسرائیل
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند