Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@20:51:22 GMT

واگذاری زمین به مستضعفان سرعت می گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۶۶۴

واگذاری زمین به مستضعفان سرعت می گیرد

اصفهان - رئیس بنیاد مستضعفان گفت: واگذاری زمین‌های این بنیاد به مردم، از نیمه دوم امسال شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش قدس آنلاین؛ پرویز فتاح  در مراسم اهدای ۵۰۰ فقره از اسناد املاک علوی در اصفهان افزود: رویکرد ما این است که خیر و برکت فعالیت‌های این بنیاد به مردم به‌ویژه مستضعفان به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: این زمین‌ها از طرف بنیاد مستضعفان به‌عنوان هبه رهبر معظم انقلاب به مردم و افرادی که در آن‌ها کشت می‌کنند یا مسکن ساخته‌اند، واگذار می‌شود.

فتاح تصریح کرد: در پنج سال گذشته ۸۴ هزار و ۵۰ فقره سند معادل ۲۷ هزار هکتار زمین به ارزش یک هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از سوی این نهاد به افراد واجد شرایط واگذارشده که ۹۰ درصد از آن‌ها به‌صورت رایگان بوده است.

وی اظهار داشت: تاکنون در استان اصفهان ۱۱ هکتار از زمین‌های این بنیاد به ارزش ۲۹ میلیارد تومان به مردم و افراد واجد شرایط واگذارشده است. 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اصفهان پرویز فتاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین

موتور احتراق هیدروژنی دانشجویان بریتانیایی برای ثبت رکورد سرعت استاندارد زمین، مرحله آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موتورهای احتراقی با سوخت هیدروژن که به‌آرامی راه خود را در دنیای تردد و جابه‌جایی باز کردند، امروزه از ماشین‌های مسابقه‌ای گرفته تا قایق‌های تفریحی و کشتی‌ها، همه جا مورد استفاده قرار دارند. جدیدترین موتور احتراقی هیدروژنی نسل امروز در بریتانیا با مأموریتی ویژه طراحی شده است تا ادعای سازندگان خود را مبنی بر ثبت رکورد کامل سرعت زمین برای فضای احتراق هیدروژن در حال ظهور برآورد کند.

رکورد سرعت کامل زمین در حال حاضر ۷۶۳.۰۳۵ مایل در ساعت (۱۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر بر ساعت) و معتبرترین رکورد است، هرچند صدها رکورد دیگر در سطوح بی‌شمار بر اساس عواملی مانند نوع موتور و ظرفیت، وزن یا شکل بدنه وجود دارد. رکوردهای سرعت زمین باید ابزار مفیدی برای تبلیغ توانایی احتراق هیدروژن برای ارائه ویژگی‌های مطلوب موتورهای سوختی گازی و دیزلی فعلی، اما بدون انتشار کربن‌دی‌اکسید باشد.

تیم مهندسی این موتور ایده یک تور جهانی رکورد موتور احتراق هیدروژن را برای پیشبرد تلاش‌های پیشگامانه خود در فضای هیدروژنی امروز مطرح کرد و قصد دارد در زمینه ظرفیت تحقیقاتی، امکانات و تخصص در تولید، ذخیره‌سازی، توزیع و استفاده نهایی هیدروژن و حامل‌هایی مانند آمونیاک پیشرو باشد.

این تیم متشکل از ۱۵ دانشجوی سال سوم و چهارم دانشگاه باث انگلستان است که بر زمینه‌های مختلف مطالعات مهندسی از جمله مهندسی خودرو و مهندسی برق متمرکز شده‌اند. تیم ماه گذشته برنامه‌های خود را برای پیوستن به کنسرسیوم هیدروژن HyFIVE با هدف بررسی استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت هوانوردی بدون آلایندگی در بریتانیا اعلام کرد. کنسرسیوم یادشده به‌منظور ایجاد یک سیستم سوخت‌رسانی هیدروژنی در سطح جهانی و زنجیره تأمین برای حمایت از هوانوردی با آلایندگی صفر تا دهه ۲۰۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

آزمایش موفقیت‌آمیز موتور هیدورژنی با سرعت زمین

تیم رکورد سرعت هیدروژن، به‌تازگی و برای اولین بار موتور احتراقی تک‌سیلندر هیدروژنی خود را روشن کرده است که اولین موفقیت در جهان به‌شمار می‌رود. این موتور به‌عنوان یک موتور ژنراتوری تک‌سیلندر ساده و سازگار شروع به کار کرد و تیم سازنده آن را برای کار با هیدروژن با تکیه بر قطعات مختلف از جمله انژکتورهای سوخت مخصوص هیدروژن ساخت شرکت‌های مختلف مهندسی مجدد کردند، حال آن‌که موتورهای هیدروژنی بسیار متفاوت از موتورهای بنزینی معمولی کار می‌کنند و به قطعات مختلفی نیاز دارند که به‌صورت تجاری در دسترس نیستند.

تحقیقات و سخت‌کوشی عملی سازندگان این موتور تاکنون نتیجه داده است، زیرا موتور در اولین تلاش روشن شد و این امر یک اثبات مفهومی و بستری آزمایشی است که به‌عنوان قلب تپنده اهداف رکورد سرعت زمینی تیم عمل می‌کند. موتوری که هدف قرار داده شده، متعلق به یک فورد ۲.۳ لیتری اکوبوست خواهد بود که با هیدروژن سازگار شده است. پیش از این نیز BMW در سال ۲۰۰۴ با موتور هیدروژنی V12 تک سرنشین HDR خود اقدام به ثبت سرعت زمینی با استفاده از نیروی احتراق هیدروژن اقدام کرده و در مجموع ۹ رکورد جهانی را به ثبت رسانده بود.

با این حال تیم فعلی فراتر از اصلاح موتور برای کار با هیدروژن، همچنین نیاز به مهندسی مجدد مشکلات هیدروژن دارد که برنامه‌های آن شامل تجهیز خودرو به سیستم سوخت‌رسانی ساخته‌شده بر اساس استانداردهای FIA و سیستم یکپارچه اطفا حریق می‌شود. نمونه اولیه موتور فعلی برای آزمایش روی یک گاری سوار شده است و برای برآورده کردن الزامات ایمنی باید از طریق پنل کنترل از راه دور در خارج از خانه استفاده شود.

کد خبر 745929

دیگر خبرها

  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • زمین از مردم، ساخت و ساز از مسئولان
  • موفقیت موتور هیدروژنی در ثبت رکورد سرعت زمین
  • واگذاری ۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن به مردم سه روستای مشهد 
  • تا نیمه سال تمامی تعهد واگذاری زمین ایثارگران انجام می‌شود
  • واگذاری ۴ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن قم تا پایان امسال
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • ظهره‌وند: وعده صادق نشان داد ایران امیدِ مستضعفان عالم است
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران