Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@02:03:53 GMT

برخورد قاطع در انتظار اخلالگران نظام اقتصادی

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۶۷۲

برخورد قاطع در انتظار اخلالگران نظام اقتصادی

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، صالحی در نشست با استاندار هرمزگان تأکید کرد: دفع خطر فساد ، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابیگری است .

استاندار هرمزگان و رئیس کل دادگستری به همراه جمعی از مسئولان قضایی در نشستی مشترک به هم اندیشی، گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

در جریان این دیدار ، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به بیانات ریاست قوه قضائیه مبنی بر این که فساد با هاضمه نظام سازگاری ندارد ، اظهارداشت : دفع خطر فساد ، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابیگری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی تأکید کرد: با توجه به اینکه مقابله با فساد به مطالبه ای عمومی تبدیل شده است ، این موضوع دستگاه قضایی را برآن داشته با برخوردهایی از جنس قاطعیت به مقابله با مظاهر فساد برخیزد.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی در مقابله با فساد خط قرمزی ندارد خاطرنشان ساخت : با عزمی همگانی و در سایه وحدت مسئولین و هم افزایی دستگاه های نظارتی، اجرایی و قضایی ؛ گلوگاه های فساد مسدود خواهند شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: به‌منظور بهبود در عملکرد و رفع مشکلات و موانع موجود ، ضروری است که استفاده از توانمندی‌های همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بتوان خروجی خوبی را به مردم ارائه کرد و بی تردید در این راستا تعامل سازنده و گسترش فضای همدلی میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی ، موفقیت در تحقق اهداف و دستاوردها را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قطعاً یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه برخورد و مبارزه قاطع و مستمر با فساد است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن را از دستگاه قضایی مطالبه کرده‌اند ؛ بی‌تردید تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، نهادسازی، شفافیت گرایی، توجه به معیشت کارکنان، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی ، تقویت نهادهای نظارتی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد مثمرثمر باشد.

این مقام قضایی تأکید کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران اقتصادی ، دانه درشت ها و رانت خواران ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.

مقام عالی قضایی استان دربخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی ، حمایت‌های حقوقی – قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع اعمال خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین اذعان داشت:در عرصه مواجهه با قاچاق، باید به دو مؤلفه مقابله و پیشگیری به صورت همزمان توجه کرد و تمرکز بر یکی از این دو، بدون برنامه‌ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه مؤثری در برنخواهد داشت و در همین راستا ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای به صورت توأمان مورد نظر قرار گیرد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در جریان این نشست اظهارداشت: همراهی ، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه دستگاه قضایی با مدیریت عالی و اجرایی استان هرمزگان وجود دارد که موجب شده بتوانیم گام های موثری در راستای توسعه استان برداریم.

فریدون همتی بابیان اینکه نقش دستگاه قضایی در تمامی اتفاقات در کنار شورای تأمین قابل‌تقدیر است و به‌طور حتم این هماهنگی و درک خوب از شرایط سبب خواهد شد تا مشکل غیر قابل حلی در هرمزگان نداشته باشیم گفت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینانه تری را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: سطح امنیت در هرمزگان ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش مسئولین، مشارکت مردم و نقش بی‌بدیل دستگاه قضایی هرمزگان است.

همتی از تمایز هرمزگان با سایر استان‌ها در خصوص فعالیت اکثر تجار کشور در این استان گفت: نقش هرمزگان در مبارزه با تحریم‌ها بسیار پررنگ است و همکاری دستگاه قضایی در این موضوع نیز همواره مستمر بوده و پیرامون موضوعات خاص توانسته‌ایم با هماهنگی کامل تصمیم‌گیری‌های لازم و خوب اتخاد نماییم که بی تردید نتایجش مطلوب خواهد بود.

استاندار هرمزگان این را هم گفت که اطمینان دارد با نگاه جدیدی که آیت‌الله رئیسی در حمایت از فعالین اقتصادی ، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دارد، از حجم مشکلات روزبه‌روز کاسته خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترویج فرهنگ رانت خواری سلامت مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم قاطع پلیس در برخورد و مبارزه با جرایم

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا در جلسه قرارگاه نوروزی انتظامی آذربایجان غربی در ارومیه اظهار کرد: امنیت مردم، محصول تلاش شبانه روزی کارکنان انتظامی در طول سال، است  و با توجه به آمار تحلیلی ارائه شده به لطف الهی مجموعه انتظامی برای تحقق آن مجاهدانه و با هوشیاری و اقتدار در میدان آمده چرا که ما معتقدیم که رضایت مندی مردم قطعا باعث رضایت خداوند نیز می‌شود که این مهم از مقوله‌های پلیس خدمتگزار است.

 سردار محمد شرفی ضمن تاکید بر پیگیری وضعیت معیشتی کارکنان به ویژه در حوزه مسکن، برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور انشالله در سال جاری بخش قابل توجهی از منازل سازمانی کارکنان انتظامی به بهره برداری خواهد رسید و قطعا رسیدگی به امور معیشتی کارکنان در بخش‌های مختلف زمینه ساز ارتقاء روحیه و رفاه کارکنان خواهد بود.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا ضمن تقدیر از مجاهدت‌های کارکنان انتظامی، به انضباط و سرمایه‌های انسانی با اراده‌های بسیار عالی در استان به ویژه در مدیریت عالمانه، حضور مجاهدانه و اقدام مسئولانه اشاره کرد و گفت: همت و تلاش این عزیزان ارمغانی، چون امنیت را برای مردم عزیز استان داشته که همگی قدردان آن هستیم.

وی به حضور مسئولانه و کنش گرایانه پلیس برای کاهش جرایم در صحنه؛ تاکید کرد و گفت: مردم، پلیس با احساس مسئولیت را دوست دارند، چرا که پلیس با چنین حضوری به ویژه در چنین ایامی ارمغان آور امنیت بهاری برای مردم است.

این مقام ارشد انتظامی ارائه خدمات آسان، بی منت و توام با تکریم به مردم، اعمال سیاست‌های پیشگیرانه از جرایم و مقابله، واکنش سریع و حضور به موقع پلیس در صحنه را سه راهبرد  اصلی پلیس در قرارگاه نوروزی عنوان کرد.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا به عزم قاطع پلیس در برخورد و مبارزه با جرایم به ویژه سرقت، جمع آوری معتادین متجاهر، خرده فروشان مواد مخدر و کاهش تلفات ناشی از تصادفات درون و برون شهری به عنوان مهمترین دغدغه پلیس و مردم در سال جاری تاکید کرد و گفت: تلاش تمام همکارانم بر این است، در محل‌هایی که مورد نیاز است از نقاط صفر مرزی تا شهر‌ها حضوری فعال داشته و با همکاری مردم عزیز، حتما در پایان تعطیلات نوروزی اخبار خوبی در این حوزه تقدیم مردم شود و ان شاء الله هر آن چیزی که خیر دنیا و آخرت است برای ما و همه همکاران محقق شود و در آخر کار، شرمنده برای انجام ندادن کاری که از دست ما برمی آمد، نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با هنجارشکنی در دزفول
  • بحران‌های اقتصادی کشور از حد متعارف فراتر رفته | فساد و فقدان دانایی‌، ما را با شوک‌های درون‌زا نیز روبرو کرده‌ | علائم نگران‌کننده در ایران داریم
  • بازداشت چند پیمانکار و کارمند شهرداری بندر امام
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • وصول بیش از۱۷۵۴ میلیارد ریال در حق صندوق دولت با پیگیری‌های دستگاه قضا
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال 
  • استرداد بیش از ۵۳۸ هزار میلیارد ریال درحق مالباختگان و بیت‌المال
  • برخورد قاطع پلیس با رانندگان پرخطر در جاده‌های لرستان
  • عزم قاطع پلیس در برخورد و مبارزه با جرایم