Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۱۰۰۰ نفر در شهرستان قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان به تولید صنایع دستی بومی این منطقه مشغول شده اند که تولیدات آن‌ها در بخشی از نمایشگاه‌های بین المللی به فروش می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، بیش از ۱۰۰۰ نفر از زنان روستایی شهرستان قلعه گنج با حضور در دوره‌های آموزشی صنایع دستی در تولید انواع بافته‌های حصیری از بوته درختچه داز مشارکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنر دست زنان قلعه گنج علاوه بر بازار داخلی در برخی نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشور‌های منطقه‌ای واروپایی عرضه می‌شود.

 
آموزش تولید صنایع دستی بومی منطقه جنوب استان کرمان نخستین بار با آغاز طرح یشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گرفت و طی این طرح با همکاری بنیاد مستضعفان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور زنان روستایی قلعه گنج دوره‌های آموزشی مرتبط را سپری کردند.
مسعود حیدورند، مجری طرح ملی آبادانی و پیشرفت شهرستان قلعه گنج درخصوص این طرح گفت: در شهرستان قلعه گنج تا پیش از سال ۹۳ یک نفر در رشته‌های فنی حرفه‌ای مرتبط با صنایع دستی آموزش داده نشده بود، اما اکنون بیش از هزار نفر در این شهرستان، آموزش‌های مهارتی را در رشته‌های مختلف صنایع دستی فرا گرفتند و تقریبا همگی آن‌ها اکنون در تولید صنایع دستی نقش دارند و کم کم منطقه قلعه گنج به قطب حصربافی کشور تبدیل می‌شود.  
حیدروند در ادامه افزود: بنیاد مستضعفان به منظور ترغیب زنان محلی برای تولید صنایع دستی تسهیلات۲۰ میلیون تومانی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود فعالیت کنند. قالیبافی، گلیم بافی، سوزن دوزی و زیح دوزی از دیگر هنر‌های فراموش شده‌ای است که پس از رونق صنایع دستی حصیری، بار دیگر در روستا‌های قلعه گنج مورد توجه قرار گرفته است.     وی با اشاره به نقش هتل کپری قلعه گنج در رونق فروش صنایع دستی این منطقه گفت: هتل کپری قلعه گنج که بعد از اجرای طرح آبادانی و پیشرفت این شهرستان ساخته شد؛ اکنون با رونق گرفتن صنایع دستی حصیری در روستا‌های این شهرستان به زنجیره‌ی بازار کشور وصل شده و هنر دست زنان روستا در این هتل خریداری و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به‌تازگی رئیس جمهور دستوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد مبنی بر اینکه پیشنهادی را برای راه‌اندازی شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور که ماده واحده آن در جلسه ۸۹۶ بیست‌وچهارم بهمن ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس مصوبه جلسه ٤٦١ هفدهم بهمن ۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی بنا به پیشنهاد شورای هنر به تصویب رسیده است، ارائه دهد.

وی افزود: با توجه به این موضوع درخواست و پیشنهاد ما از تمام جریان ذی‌نفع در استان اصفهان این است که یکپارچه پیگیری کنند تا شهر جهانی نوآوری با محوریت ظرفیت‌های میراثی و بالقوه فعلی اصفهان شکل گیرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه اصفهان، شهر خلاق صنایع دستی و عضو شبکه جهانی «شهرهای یادگیرنده» یونسکو، پایتخت صنایع دستی کشور و مقصد گردشگری بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن، بیشترین میراث ثبت شده جهانی را دارد و بیشترین تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به نسبت سرانه جمعیتی در کشور در استان اصفهان داریم، همچنین پیشرو در تأسیس پارک‌های علمی و فناوری است و ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر وجود دارد، بی‌شک زیبنده است که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور نیز باشد.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه با توجه به این موضوع و سابقه فعالیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصفهان، به‌طور ویژه از استاندار اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان درخواست می‌کنیم این موضوع را پیگیری کنند تا محقق شود، گفت: امیدواریم همدلی و هماهنگی لازم بین وزارت ارشاد و استانداری اصفهان وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری نیز تمام قد آماده پشتیبانی و همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امکان دارد شهر تجلی مجازی هم داشته باشد، اما پیگیری، ابتکار، سیاست‌گذاری و عرض اندام فعالیت‌های منسجم و منظم موضوع می‌تواند توسط کل اکوسیستم نوآوری اصفهان پایه‌گذاری شود.

کد خبر 745450

دیگر خبرها

  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی نقش مؤثری در ایجاد اشتغال دارد
  • جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری در اصفهان هستیم
  • آماده همکاری با دولت برای استقرار شهر جهانی نوآوری کشور در اصفهان هستیم
  • محموله‌های بسته غذایی بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا