Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پایانه مرزی خسروی در پی توافق دو کشور ایران و عراق برای اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات و نیز پیش‌بینی توسعه مبادلات تجاری بین دو نقطه صفر مرزی دو کشور احداث و در فاصله ۱۹۹ کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار دارد.

وی افزود: این پایانه در سال ۷۷ در زمینی به مساحت ۹ هکتار و زیربنای بیش از ۱۴ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال احداث و دارای دو سالن جداگانه برای انجام مراحل اداری ورود و خروج مسافران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه راهداری اقداماتی نظیر خط کشی راه‌های حوزه استحفاظی استان، تهیه و نصب تابلو و علائم ایمنی و اطلاعاتی مورد نیاز، آشکارسازی نقاط پرحادثه و اصلاح تعدادی از نقاط پر تصادف و ساماندهی تقاطع های روستایی، نصب و راه اندازی و نگهداری چراغ های چشمک زن، تهیه، حمل و نصب حفاظ بتنی نیوجرسی در نقاط مستعد تصادف انجام شده است.

این مسئول عنوان کرد: تهیه و نصب حفاظ فلزی هندریل برای پلهای موجود در محورهای حوزه استحفاظی، اجرای سیستم روشنایی نقطه ای در سطح محورهای استان، روکش آسفالت در محور کرند-خسروآباد به طول ۹ کیلومتر، تعمیرات اساسی پل‌ بزرگ و ابنیه فنی، ایجاد خاکریز و ایمن‌سازی پل های موجود در مسیر، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در نقاط دارای ارتفاع نیز صورت گرفته است.

رفع نقاط حادثه خیز عین الکش /استقرار ماشین آلات راهدارخانه های استان در مسیر تردد زوار

کرمی تنقیه پل های موجود در محورهای مواصلاتی، رفع نقاط حادثه خیز عین الکش، تعریض تقاطع سیاخور خور جهت تسهیل در تردد زوار، لکه گیری و روکش آسفالت محوطه پلیس راه سرپل ذهاب، احداث باند هلیکوپتر در خسروی به ابعاد ۵۰ در ۵۰ متر مربع، نصب نیوجرسی و لاین بندی خسروی به طول۱۰۰ متر، پیش‌بینی استقرار ماشین آلات راهدارخانه های سطح استان و پیش بینی تشکیل اکیپ‌های گشت راهداری و مدیریت بحران از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی افزود: آغاز عملیات روکش آسفالت محور ریخک به طول ۳ کیلومتر، لکه گیری در محور شریانی کرمانشاه -کنگاور به طول ۷ کیلومتر، اجرای شانه آسفالتی به طول ۱۰ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت در ۱۱ کیلومتری محور کنگاور، ساماندهی پاسگاه های پلیس راه موجود در مسیر از جمله این اقدامات است.

این مسئول ادامه داد: احداث ۲ مورد دوربرگردان در شهرستان قصرشیرین، خرید تجهیزات مورد نیاز راهداری زمستانی به منظور حفظ آمادگی در شرایط مختلف جوی، تیغ زنی تسطیح و اصلاح افتادگی شانه در محورهای منتهی به خسروی، چاله پرکنی و لکه گیری آسفالت راه های شریانی به صورت امانی و بازدید از بخشی از راه های مواصلاتی و ابنیه فنی کشور عراق در مجاورت پایانه مرزی خسروی نیز توسط اداره راهداری انجام شده است.

هماهنگی برای مشخص شدن محورهای جایگزین برای تردد زوار اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین از هماهنگی با مقامات استان در خصوص مشخص کردن محورهای جایگزین مسیر تردد زوار اربعین در سطح استان، انجام روکش آسفالت به طول ۵ کیلومتر در قصرشیرین سرپل ذهاب  خبر داد.

به گفته کرمی، همچنین در حوزه اداره فنی و نظارت اقداماتی نظیر احداث ۳۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی خسروی شامل ۲۰۰ چشمه ثابت و ۱۰۰چشمه سیار، افزایش تعداد گیت‌های عبور و مرور پایانه مرزی خسروی از ۲۴ کاربر به ۵۸ کاربر و تجهیز آنها، خرید، حمل و نصب و راه اندازی برج روشنایی پایانه مرزی خسروی، خرید، حمل و نصب منبع آب پایانه مرزی خسروی، خرید، حمل و نصب داربست و بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی موجود در مسیر انجام شده است.

این مسئول خرید، نصب و راه اندازی ۵ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید و افزایش دوربین های موجود به ۳۵ دستگاه جهت نظارت بر ترافیک عبوری جاده‌های استان، راه‌اندازی ۲۹ سامانه ثبت تخلف سرعت جهت ارتقای ایمنی راه های استان، خرید و تحویل تجهیزات اداری و رایانه‌ای دستگاه‌های اجرایی مستقر در پایانه مرزی خسروی، نصب یک دستگاه آبسردکن بزرگ در نقطه صفر مرزی و سه دستگاه دیگر در داخل سالن های پایانه، پاکسازی و لایروبی کانال آب های سطحی و روانسازی کانال در داخل خاک عراق را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین اقداماتی در راستای جابجایی و نصب تابلوهای برق جدید سالن‌های پایانه، نوسازی دوربین های مداربسته حفاظتی داخل سالن های ورودی و خروجی پایانه، آماده سازی جاده کنارگذر پایانه به طول یک کیلومتر جهت تردد کامیون‌های حامل مواد سوختی و ترانزیتی، خرید ۲۹ دستگاه اسپلیت جهت گیت‌های گذرنامه پایانه مرزی خسروی، تعمیر و مرمت سرویس های بهداشتی موجود در سالن های ورود و خروج پایانه مرزی خسروی، نصب سایه بان به شکل داربست و چادر در محوطه پایانه مرزی خسروی به مسافت یک هزار متر مربع انجام شده است.

اجرای عملیات فیبر نوری برای برقراری ارتباط دستگاه های مستقر در پایانه

وی اجرای عملیات فیبر نوری جهت برقراری ارتباط دستگاه های مستقر در پایانه، رنگ آمیزی سالن‌ها و قسمت‌های اداری پایانه،  خرید و نصب یک دستگاه Ups ۳۰ kw در پایانه و نصب دوربین های نظارت تصویری و ثبت تخلف سرعت جدید در محورهای منتهی به پایانه مرزی خسروی نیز صورت گرفته است.

این مسئول همچنین درباره اقدامات مربوط به اربعین در حوزه اداره حمل و نقل نیز گفت: تشکیل گشت بازرسی با مشارکت دستگاه‌های ذیربط جهت بازدید از پایانه‌های مسافربری استان، آمادگی همه ارگان‌های خدمات رسانی جاده ای در راستای ارائه خدمات مطلوب به زائرین و تکریم آنها، شیفت بندی اعضا و همکاران ستادی و شهرستانی در طول اجرای طرح، هماهنگی جهت ممنوعیت و محدودیت تردد ناوگان سنگین همچنین حامل مواد خطرناک در طول اجرای طرح در سطح محورهای مواصلاتی استان و هماهنگی با سازمان متبوع در خصوص تأمین ناوگان مورد نیاز طرح از جمله اقدامات انجام شده است.

کرمی گفت: ممنوعیت تمامی سرویسهای در بستی در طول اجرای طرح، انجام هماهنگی لازم و برگزاری این نشست با اعضای کمیته حمل و نقل شامل پلیس راه، شهرداری و دیگر ارگانها، همکاری مستمر با اعضای کمیته حمل و نقل و سایر کمیته‌ها از جمله کمیته بازرسی، بهداشت و اسکان به منظور اجرای هر چه بهتر اربعین حسینی، برگزاری نشست و جلسات مشترک با انجمن‌های صنفی و اقدام به برنامه ریزی به منظور هماهنگی بیشتر جهت اعزام و بازگرداندن زائرین اربعین حسینی، برگزاری جلسات توجیهی با مدیران شرکت ها و موسسات و انجام هماهنگی لازم صورت گرفته است.

ضرورت رعایت نرخ مصوب و ممانعت از افزایش غیرقانونی نرخ جابه‌جایی مسافر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه اظهار داشت: همچنین کشیک شبانه روزی و استقرار همکاران در پایانه‌های استان، بازدید مستمر از محورهای مواصلاتی و مراکز خدمات رسان در سطح استان، نظارت بر عملکرد شرکتها و موسسات مسافربری در زمینه رعایت قوانین حمل و نقلی تاکید بر آماده به کار بودن دفاتر شرکت های مستقر در پایانه شهید کاویانی به صورت ۲۴ ساعته جهت ارائه خدمات و در صورت لزوم اسکان مسافران و زائران در طول اجرای طرح بوده است.

این مسئول تاکید بر رعایت نرخ مصوب و ممانعت از افزایش غیرقانونی نرخ جابه‌جایی مسافر، بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه های طول مسیر و تجهیز و آماده به کار کردن آنها قبل از آغاز سفر های اربعین، پیگیری تامین سوخت مورد نیاز ناوگان حمل زائرین و پیش‌بینی اتخاذ تصمیمات تشویقی مانند توزیع لاستیک و روغن ناوگان فعال در امر جابجایی زائران را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

کد خبر 4723971

منبع: مهر

کلیدواژه: اربعین 98 پیاده روی اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس ماه محرم شیراز اربعین 98 خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام سانحه تصادف گرگان مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: ترانشیپ کالا از پایانه مرزی خوزستان در سال گذشته ۱۱۴ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد جولانژاد اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ به میزان ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۷۱۱ تن کالا از پایانه مرزی بین المللی شلمچه ترانشیپ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۱۰۸ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: این میزان کالا توسط ۱۱۶.۶۴۴ کامیون حمل شده است که در تعداد کامیون نیز با رشد ۶۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به ترانشیپ یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۷۹ تن کالا از مرز چذابه بیان کرد: این میزان کالا نیز توسط ۵۸.۳۸۶ کامیون جابه جا شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴.۶ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی تردد کرده اند
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی 
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار 
  • تردد نزدیک به ۱۰۵هزار ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • تردد ۱۰۴ هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی آذربایجان غربی
  • افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟
  • رشد ۴۱ درصدی جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی خوزستان