Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@11:28:34 GMT

نظام آموزشی، گروگان «کنکور»

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۷۹۸۷۹

نظام آموزشی، گروگان «کنکور»

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در نخستین نشست خبری خود اظهار کرد: سند تحول آموزش و پرورش نقشه راه آموزش و پرورش دستاورد خیلی بزرگ است.

وی ادامه داد: در دو سال آینده ۸ محور را در دستور کار قرار دادیم و نهادهای و ریل‌سازی لازم برای استمرار تحولات پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاحی‌میرزایی بر لزوم تربیت  چند ساحتی اشاره کرد و گفت: همانطور که وجود انسان چند ساحتی است، تربیت هم باید چند ساحتی باشد و رشد متوازن را در پیش بگیریم؛ تحقق این هدف لازمه همکاری همه است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم در پایان دوره آموزش عمومی، دانش‌آموزان تا حدی از توانایی‌ها را داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ضرورت دارد در شیوه سنجش دانش‌آموزان بازنگری شود، گفت: پدیده کنکور تمام نظام آموزشی را به گروگان گرفته است.

وی بر لزوم توجه به مدرسه تأکید کرد: باید تنوع محیط‌های یادگیری را بپذیریم؛ وقتی ایده مدرسه بدون دیوار را مطرح کردیم به دنبال این بودیم که ارتباط مدرسه و جامعه عمیق‌تر باشد و تلاش می‌کنیم بین مدرسه و جامعه پیوند برقرار کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به طرح بوم گفت: در طرح بوم ۲ ساعت اژ ساعت آموزشی متناسب با شرایط مدرسه و منطقه، آموزش به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مدیر دانا و توانا کلید موفقیت است، اظهار کرد: باید ثبات مدیریت مدرسه را مورد تأکید قرار دهیم؛ مدیران توانمند هستند که می‌توانند تغییرات را مدیریت کنند؛ استقرار یک سند به مراتب پیچیده‌تر از تولید سند است.

حاجی‌میرزایی قرار است در این نشست در خصوص مسائل آموزش و پرورش و آمادگی این وزارتخانه در آستانه سال تحصیلی جدید با خبرنگاران گفت‌وگو کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان رشد کنکور وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۷۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بهدانی صبح پنج شنبه در نشست خبری اظهار کرد: رشد، توسعه و پیشرفت کشور در گرو ارتقا آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند بیان کرد: در سال گذشته پویش «به احترام معلم برپا» را در بیرجند در راستای ارتقا جایگاه معلم را برگزار کردیم که امسال نیز این پویش برگزار خواهد شد.

اشاره به برنامه‌های هفته معلم

بهدانی گفت: غبارروبی مزار شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم سپاس معلم در دبیرستان ۱۵ خرداد با حضور مسئولین، دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، برگزاری مراسم یادبود فرهنگیان فرهنگی، تجلیل از ۴۰ نفر از فرهنگیان پیشکسوت و … از جمله برنامه‌های است که در هفته معلم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال جاری پویش «این خنده را فراموش نخواهیم کرد» را برگزار می‌کنیم که در این پویش رسانه وارد کار خواهد شد و فضای پر نشاط مدارس و رابطه صمیمی بین دانش آموزان را انعکاس دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در جلسه استانی تجلیل از معلمان نمونه در ۱۶ اردیبهشت ماه از ۲۴ معلم، مدیر و معاون نمونه شهرستان بیرجند تجلیل خواهد شد.

بهدانی افزود: با بیان اینکه تأکید ما بر این است که از نیروهای باسابقه و نیروهای جوان در کنار یکدیگر استفاده کنیم.

وی با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در مدارس بیان کرد: در قریب به اتفاق مدارس شهرستان نماز جماعت برگزار می‌شود.

۱۷ مدرسه شهرستان بیرجند نمازخانه ندارند

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه از ۳۸۰ آموزشگاه شهرستان تعداد ۱۷ مدرسه نمازخانه ندارد، ادامه داد: تلاش ما بر این است که مشکل این مدارس را نیز مرتفع کنیم.

بهدانی گفت: طلبه‌های طرح امین که وارد مدارس می‌شوند دوره‌های تخصصی ارتباط با کودک و نوجوان را می‌گذرانند و بر اساس بررسی‌ها ۹۰ درصد آنان نیروهای موفقی هستند.

وی ادامه داد: در حوزه انس با قرآن و موضوعات فرهنگی تأکید ما بر این است که از کارهای نمایشی پرهیز کرده و زمینه رشد نوجوان فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند افزود: در ۶ ماه گذشته ۳۶۰ محفل کوچک قرآنی و دو کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته با حضور دانش آموزان بیرجندی برگزار شد.

بهدانی با تأکید بر اینکه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی پویش «موج خواندن» را اجرایی کردیم، گفت: در این راستا از نویسندگان برجسته‌ای که در حوزه نوجوان کتاب تألیف کردند دعوت کردیم.

وی یادآور شد: در مسابقات کتابخوانی با عنوان «کتاب نوش» سه هزار دانش آموز شهرستان بیرجند شرکت کردند.

یک گام شیرین در راستای عدالت آموزشی

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند گفت: در راستای عدالت آموزشی هزینه ایاب و ذهاب ۲۵۰ دانش‌آموز روستایی که در محل زندگی شأن امکان تحصیل نبود، توسط آموزش و پرورش تقبل کردیم.

بهدانی با بیان اینکه در شهرستان بیرجند ۴۰ نفر در دوره آموزش ابتدایی و ۳۰ نفر در دوره متوسطه که ترک تحصیل کرده بودند، شناسایی و مجدد جذب شدند، گفت: امکان جذب ۱۵۰ نفر نیز به واسطه فوت، معلولیت و… میسر نشد.

چالش کمبود کلاس درس در بیرجند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند ادامه داد: در بیرجند ۸۴ مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه متوسطه دو نوبته است.

بهدانی با بیان اینکه رشد دانش آموزان را در مهر سال جاری را خواهیم داشت، گفت: در مهر سال جاری نیاز به ۷۱ کلاس درس در مقطع ابتدایی خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: در مجموع در مهر سال جاری نیاز به ۱۰۹ کلاس درس در شهرستان بیرجند خواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیرجند یادآور شد: برای مهر ۱۴۰۳ در آزمون‌های استخدامی ۱۵۰ آموزگار ابتدایی، ۷۹ نفر در بخش دبیری و هنرآموزی و ۸۶ نفر معلم پرورشی جذب خواهیم کرد و همچنین ۲۹ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت.

کد خبر 6088307

دیگر خبرها

  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان