Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دولت آبادی مدیر مسئول انتشارات نگار تابان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص حمایت های وزارت ارشاد از صنعت نشر گفت: وزارت ارشاد همیشه پای کار بوده و تمام سعی خود را دارد تا از صنعت نشر حمایت کند؛ اما باید برای دیده شدن کتاب ها در شهرستان تلاش کند تا ناشران بتوانند در شهرستان ها هم کتاب‌های خود را عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره ارشاد شهرستان ها برای برپایی نمایشگاه کتاب با کندی حرکت می‌کند و به نوعی همکاری با ناشران ندارد. ارشاد شهرستان‌ها تنها نقش معرف را در برپایی نمایشگاه کتاب شهرستانی ایفا می‌کند.

مدیر مسئول انتشارات نگار تابان با اشاره به اینکه کاغذی که وزارت ارشاد در اختیار ناشران گذاشت، تاثیری در تولید کتاب نداشته است، اظهار کرد: تنها کاغذ را با مبلغ کمتری به ناشران دادند؛ ناشران پس از گرفتن این کاغذ‌ها با وزارت ارشاد در کاهش قیمت کتاب هایشان همکاری نکردند و تنها به مخاطبانشان هنگام خرید کتاب تخفیف دادند. شاید برخی هم قیمت کتاب‌هایشان را افزایش نداده باشند. برخی ناشران کاغذهایشان را در بازار کاغذ فروختند؛ در مراحل واگذاری کاغذ گاهی تبادل‌هایی هم بین ناشران انجام شد.

دولت آبادی در پایان گفت: وقتی دولت از ناشر حمایت می‌کند، باید از مخاطب هم حمایت کند. مخاطبان کتاب به شدت کاهش پیدا کرده اند. میزان مخاطبان کتاب پس از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نصف شده است و باید دید استقبال مخاطبان در نمایشگاه‌های استانی کتاب چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب

مهرداد صدقی از انتشار «آبنبات لیمویی»، آخرین کتاب از مجموعه «آبنبات‌ها» تا پیش از نمایشگاه کتاب خبر داد. 

به گزارش ایسنا، صدقی نویسنده مجموعه آبنبات‌ها با اعلام این خبر گفت: نسخه نهایی «آبنبات لیمویی» را اسفندماه سال گذشته به انتشارات سوره ‌مهر تحویل دادم و در فرآیند انتشار قرار گرفته است. 

او افزود: در«آبنبات لیمویی» خوانندگان همچنان ماجراهای محسن را دنبال می‌کنند. محسن حالا تحصیلاتش را در دانشگاه گرگان به پایان رسانده و می‌خواهد ازدواج کند.


صدقی با اشاره به این که «آبنبات لیمویی» آخرین جلد از سری مجموعه آبنبات‌ها خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه داستان «آبنبات لیمویی» در روزگار کنونی می‌گذرد، فعلا قصد ندارم این مجموعه را ادامه دهم و می‌خواهم داستان‌نویسی را با ژانرهای دیگر ادامه دهم.

بنا بر اعلام انتشارات سوره مهر، سه رمان طنز «آبنبات هل‌دار»، «آبنبات دارچینی» و «آبنبات نارگیلی» با مجموع ۸۶ نوبت چاپ از پرفروش‌ترین کتاب‌های این انتشارات محسوب می‌شوند.

 در معرفی ناشر از سه کتاب منتشرشده این مجموعه آمده است: کتاب «آبنبات هل‌دار» دربردارنده داستان‌هایی به هم پیوسته با موضوع طنزآمیز است. قصه طنز و نمکین از زبان یک طفل بجنوردی که برادر عزیزش قرار است برود جبهه! آبنبات هل‌دار!

چه خاطراتی که از روزگار جنگ در این سرزمین باقی نمانده و هر کسی می‌داند که آن روزها فقط روزهای جنگ و گلوله نبودند. درون مرزهای ایمنی که عده‌ای جان خود را بر سر حفظ تمامیت و امنیت آن می‌نهادند، مردمی شریف و صبور روزگار می‌گذراندند و اکنون مهرداد صدقی با زبان طنز و کلک، ماجراهای مفرحی از آن روزگاران برای مردم امروز تعریف می‌کند.

داستان را محسن که ته‌تغاری یک خانواده  پنج‌نفره است روایت می‌کند و فضای داستان در یکی از محله‌های قدیمی بجنورد، در سایه‌سار محبت مادربزرگی پیر و فرتوت اتفاق می‌افتد. محسن است و بازیگوشی و ماجراجویی که این نوستالژی دهه شصتی را با کارهای شیطنت‌آمیزش پر از خنده و شادی می‌کند.

«آبنبات پسته‌ای» در ادامه روایت‌های کتاب قبلی و اتمام جنگ و آغاز دهه ۷۰ شمسی است. راوی کتاب نیز همچون آب‌نبات هل‌دار، همان محسن بازیگوش و پرشر و شور است که این بار هم با شیطنت‌های خود فضای مفرحی را برای خوانندگان رقم می‌زند. محسن که حالا در دوران نوجوانی خود به سر می‌برد، در کوچه سیدی شهر بجنورد، معروف است به سر زبان‌داری و بازیگوشی. خواهر او ملیحه که دختری جوان و دم بخت است، خواستگارهای فراوانی دارد که ارتباط خنده‌دار محسن با خواستگارهای خواهرش از جمله نکات طنزآمیز و جالب توجه کتاب است. بازه زمانی داستان‌های به هم پیوسته این کتاب از سال ۷۰ تا ۷۲ شمسی است که علاوه بر خاطرات نوستالژیک عصر قدیم، به یک دسته از رویدادهای تاریخی مهم که در آن برهه زمانی اتفاق افتاده و بر زندگی خانواده محسن و همسایه‌های او تاثیر گذاشته نیز اشاره می‌کند. 

کتاب «آبنبات دارچینی» در ادامه کتاب «آبنبات هل‌دار» به قلم «مهرداد صدقی» نوشته شده است. ماجراهای داستانی این کتاب بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ می‌گذرد و شخصیت اصلی آن «محسن» درگیر ماجراهای پیش‌بینی‌نشده‌ای می‌شود که ناخواسته روی زندگی خود و اطرافیانش تأثیر می‌گذارد و همین امر موقعیت‌های طنزآمیزی را ایجاد می‌کند.

در «آبنبات نارگیلی» که جلد پس از آبنبات دارچینی است، محسن دانشجو شده و اتفاقات در نیمهٔ دوم دههٔ ۷۰ روایت می‌شود. نارگیلی هم مثل آثار قبلی صدقی فضای نوستالژی دارد و یادآور تمام اتفاقاتی است که در این برههٔ زمانی رخ داده؛ همچنین شرایط اجتماعی حاکمی که تأثیرش روی زندگی راوی مشهود است هم در بخش‌های مختلف این این رمان به چشم می‌خورد.

 انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران از فردا
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای نمایشگاه کتاب تهران
  • آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • صنعت نشر با حبس سرمایه رو به روست
  • وعده‌های بی نتیجه مدیران ارشاد قزوین برای برپایی نمایشگاه قرآن
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • برگزاری نمایشگاه و کارگاه خیابانی نقاشی «وعده صادق» در کرمانشاه
  • کتاب در عصر رسانه‌ها
  • آخرین «آبنبات» در راه نمایشگاه کتاب
  • برگزاری نمایشگاه پوشش عفیفانه در شهرستان اشکذر