Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

نمایندگان کاروان « حفاظت از منافع ملت»، کاروانی متشکل از دانشجویان، طلاب و مردم انقلابی که برای حل و پیگیری مشکلات مردم و همچنین مطالبه‌گری و روشنگری به شهرهای مختلف کشور سفر می کنند، در ادامه سفر خود به اهواز با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

بنابراین گزارش، در این دیدار پس از ارائه گزارش حجت الاسلام حسن زاده مسئول کاروان « حفاظت از منافع ملت» درباره فعالیت‌های کاروان، حجت الاسلام و المسلمین موسوی‌فر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ضمن تقدیر از تلاش و جهاد این کاروان جهت روشنگری و مطالبه گری با اشاره به اهمیت تبدیل مطالبه گری به گفتمان، گفت: اصرار مقام معظم رهبری در هر موضوعی به گفتمان سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که نوع موضوعاتی که مورد نیاز جامعه است به گفتمان تبدیل نشود، یقین بدانید هیچ اتفاقی نمی افتد. باید در هر موضوعی ورود پیدا می کنیم باید تلاش کنیم به گفتمان تبدیل کنیم به طوری که خواستگاه عمومی جامعه شود.

وی ادامه داد: هر کدام از این مطالبات که قرار است تبدیل به گفتمان شود باید حتما اولویت بندی شود. براساس اولویت باید به موارد بپردازیم. موضوع بسیار مهمی است که در هر نظام سیاسی، اولویت سنجی لازمه مدیریت هر جامعه است.

حجت الاسلام موسوی‌فر ادامه داد: مثلا الان اولویت اول ما مسئله فرهنگی است، بعد مسئله اقتصادی است. حضرت آقا می فرمایند تا زمانی فرهنگ اصلاح نشود، محال است اقتصاد اصلاح شود. برای هر موضوعی که پیگیری می کنیم حتما باید یک پیوست قوی فرهنگی داشته باشیم. هیئت های اندیشه ورز می خواهد که روی آن کار کنند که در چه جهتی فعالیت داشته باشند.

وی گفت: مسئله بعدی الان با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب این دو موضوع مهم یعنی مسئله فرهنگ و بحث اقتصاد مقاومتی را بیان فرمودند لذا اینها باید در اولویت باشد و تبدیل به گفتمان شود، چون مسایل فرهنگی و اقتصادی تبدیل به گفتمان نشده، مسئولین از آن شانه خالی می کنند. اگر تبدیل به گفتمان شود خود این مردم کاری میکنند که تبدیل به جریانی شود که مسئولین قهرا مجبور می شوند در این مسیر حرکت کنند.

امام جمعه اهواز با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات، افزود: متاسفانه معلوم است که هنوز مسئولین مربوطه نتوانستند به مطالبه اول رهبر انقلاب توجه کنند. اینکه معظم له فرمودند بن بست برای ما نیست.

وی گفت: خدای متعال از سر امتحان و آزمون بن بست قرار می‌دهد منتها راه خروج را هم نشان می دهد. « و من یتق الله یجعل له مخرجا» اصلا این آیه قرآن آیه ای است که می خواهد بگوید در فراروی فرد و جامعه خدا از سر آزمون و امتحان، بن بست قرار می دهد. یعنی دو مسیر قرار می دهد. یک مسیر مسیری است که به حسب ظاهر خیلی سخت است.

حجت الاسلام موسوی‌فر تصریح کرد: مثلا اگر ما بخواهیم از خام فروشی دست برداریم. بخواهیم بپردازیم به اینکه نیروهای جهادی به صحنه بیایند و همه اینها را فعال کنیم این یک مسیر است ولی سخت. برای رسیدن به آن مثل بن بست است. بن بست نیست؛ مثل بن بست است.

وی گفت: یک راه هم باز است به حسب ظاهری. خیلی هم فریبنده. این چند میلیون بشکه نفت را بفروشیم. بیاییم مذاکره کنیم و تمام موانع را برداریم. اینطور وانمود میکنند که عمده مصیبت های ما از این است که ما با آمریکا مذاکره نمی کنیم با اروپا مذاکره نمی کنیم . اتفاقا خدا هم به حسب ظاهر همه راه های دیگر را هم باز می گذارد. اینکه از سر امتحان، گاهی فراروی فرد و جامعه تمام راه های حلال را می بندد و از آن طرف تمام راه های حرام هم باز می کند و از تکلیف هم کوتاه نمی آید.

حجت الاسلام موسوی‌فرا ادامه داد: خیلی مهم است که ما بتوانیم این اقتصاد مقاومتی رهبر انقلاب را تبدیل به گفتمان کنیم. وقتی بین مردم قرار دارم دائما مسئولین را مورد عتاب و خطاب قرار می دهند و می گویند این چاله ها چیست؟ می گویم مقصر کیست؟ می گویند مسئولین. اما مسئولین را چه کسانی انتخاب می کنند؟


وی گفت: در هر شهری همه رای دهندگان هستند که نماینده انتخاب می کنند. کاش می رفتند افراد توانمند، انقلابی، جهادی را انتخاب می کردند. ضعیف ترین اقشار جامعه را می آیند می چینند. اینها همه تعهد دادند که از فلان عشیره فلان قوم فلان گروه اگر شما بیایید به من رأی بدهید من از شما کسی را می آورم در رأس کار قرار می دهم. دیگر کار ندارد که وقتی من آمدم رأی از مردم گرفتم باید اولویت اول من برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی باشد.این را در نظر نگرفتند.

حجت الاسلام موسوی‌فر تاکید کرد: یک وزیر که بخواهد انتخاب شود انتخاب با کیست؟ با نماینده مجلس. نماینده مجلس است که اگر یک فرد توانمند مطابق با معیارها و ملاک های انقلاب اسلامی انتخاب شود، یک مدیر قوی، یک وزیر قوی در کابینه دولت می آید. یک وزیر قوی آمد قوی عمل می کند.

امام جمعه اهواز افزود: الان چرا اوضاع وزیر ما ضعیف است؟ چون مجلس ما ضعیف است. چرا مجلس ما ضعیف است؟ چون مردم ضعیف انتخاب می کنند. ولی نمی توان خطاب متوجه همه مردم کرد. یعنی اگر بخواهید در خطبه ها و نماز جمعه ها عنوان کنید یا شما به عنوان گروه و جمع مطالبه گر اگر مستقیم به این مطلب بپردازید شاید در مقابل شما جبهه بگیرند. باید به سمت و سویی بروید که اول فرهنگ مربوط به آن را ایجاد کنید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فر در ادامه درباره مشکل آب و فاضلاب اهواز  هم گفت: متاسفانه علی رغم پیگیری بنده و دستور مقام معظم رهبری که موجب نامه رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه جهت رفع مشکل آب و فاضلاب اهواز شد دیدیم که حتی در آخرین نوبت حضور آقای نوبخت در اهواز هیچ اقدام اجرایی در این خصوص صورت نگرفته است .

گفتنی است نمایندگان کاروان حفاظت از منافع ملت نیز در همین جهت تعهد دادند که پیگیری این موضوع را از مسئولین ذیربط در تهران داشته باشند.

لازم به ذکر است، اعضای کاروان حفاظت از منافع ملت در ادامه برنامه خود از محله های کم برخوردار اهواز بازدید کرده و به درد و دلهای مردمی گوش دادند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن تجلیل از شخصیت اخلاقی و انقلابی و عملکرد با تدبیر و درایت و به دور از هیاهوی آیت‌الله حسینی بوشهری، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه ستون استوار حوزه و دارای سابقه درخشان حدود ۶۰ ساله است و در انقلاب یک جریان اثرگذار بوده است و شخصیت و هسته نخست این تشکیلات افرادی در سطح بالا بوده که هر کدامشان در حوزه رکنی بودند.

ارتباط با اساتید و طلاب مستمر ادامه داشته باشد

وی افزود: باید در کارها مبانی همه ما اسلام و قرآن و اصول انقلاب اسلامی خصوصاً فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) باشد؛ ارتباط با اساتید و طلاب که شورای عالی انجام می دهد و من در جریان چند جلسه آن هستم بسیار موثر است که باید ان شاءالله مستمر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای متأسفانه مغرضانه قضاوت می کنند اما همه این‌جور نیستند، اگر مطلبی هم باشد باید در فضای احترام و حفظ جایگاه مطرح شود، نه اینکه در فضای مجازی دست به تضعیف و تخریب بزنند و اغراض شخصی را نسبت به شخص خاصی دنبال کنند. اگر برای خدا کار شود و هدف برای رضایت خدا باشد نباید کسی را که در حال خدمت در یک مجموعه ای هست تخریب کرد، بلکه همه باید کمک کنند و نباید در حوزه اختلاف باشد.

وی ادامه داد: ما همه دنبال یک هدف هستیم و آن هم سربازی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و خدمت به فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و حفظ مبانی انقلاب و اصولی که امام راحل تبیین کردند نه اینکه جناحی و حزبی عمل شود.

هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم

آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: دولت ها و افراد می آیند و می‌روند ما با حفظ استقلال حوزه از نظام که فرزند حوزه است و ولایت فقیه که امام عزیز آن را به عرصه زندگی آورد و رهبری هم با قدرت و حکمت امروز در حال اداره است حمایت می‌کنیم و هر جا انحرافی باشد تذکر می‌دهیم و در این مسیر که مربوط به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است تعارف نمی کنیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: من از افراد و طرق مختلف مسائل حوزه را دنبال می کنم امروز، البته در حوزه کاستی هایی وجود دارد که باید حل شود ولی در مجموع عملکرد جنابعالی در سمت رییس جامعه مدرسین و عضو شورای عالی حوزه را در مجوعه وظایف تعریف شده موفق می دانم و برای شما دعا می کنم. ان شاءالله با هم فکری مشکلات حل شود، همانطور که تأکید کردم شما را فردی متدین و انقلابی می دانم و تقویت شما را لازم می‌دانم، البته باید توجه داشت جامعه مدرسین، شورای عالی و مدیریت حوزه با توجه به پیوستگی ولی هر یک وظایف دارند که عده‌ای وظایف را با هم مخلوط می‌کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: امیدوارم همه با هم در یک فضای دینی و دوستانه مشکلات را حل نماییم و از انتقاد سازنده و پیشنهاد قابل اجرا استقبال کنیم و خدای نکرده اختلافی نباشد و حوزه به عنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد و احیاناً به غرض ورزی های شخصی و حزبی و گروهی توجه نشود و طبق همان اصول که عرض شد عمل شود و نوکری سربازان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همه افتخار بدانیم.

کد خبر 6080497

دیگر خبرها

  • روایت رئیس صدا و سیما از دو بار تفقد و تحسین رهبر انقلاب
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند
  • روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸ (فیلم)
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • قابی کمتر دیده شده از رهبر انقلاب | تصویر به‌جامانده از بارگاه امام حسن مجتبی علیه‌السلام | عکس
  • رهبر انقلاب با قدرت و حکمت امروز در حال اداره کشور است
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • حمله موشکی سپاه به اسرائیل/ وضعیت سلامتی رهبر انقلاب چگونه است؟ / چرا کاظم صدیقی هنوز امام جمعه تهران است؟ / علت مرگ پرستو بخشی/ احتمال حمله اسرائیل به ایران