Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:55:06 GMT

قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیازدارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۲۳۳

قم به ۲۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری نیازدارد

عباس ذاکریان روز شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: دو سال پیش ۵۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده و طبق قرارداد قرار شد ۱۲۷ دستگاه دیگر اضافه شود که تنها ۵۶ مورد وارد شده است.
وی ادامه داد: به دلیل مسائل تحریم و برخی مشکلات دیگر، اکنون درکشور هیچ اتوبوسی تولید نمیشود ، لذا نیازمند حمایت دولت برای نوسازی ناوگان قم به منظور خدمات رسانی مطلوب  به شهروندان قمی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به افزایش قیمت اتوبوس گفت: در سال ۱۳۸۶ قیمت اتوبوس ۱۰۰ میلیون تومان بود و دولت بیش از ۸۲ درصد آن را یارانه می داد و قیمت تمام شده آن برای شهرداری حدود ۱۷ الی ۱۸ میلیون بود ولی اکنون قیمت اتوبوس به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و دولت هم یارانه ای برای این کار پرداخت نمیکند.
ذاکریان خاطرنشان کرد: شهرداری برای خرید اتوبوس و به روز رسانی ناوگان های خود، باید از سایر هزینه ها شهر صرف کند.
وی گفت: دربودجه سال ۱۳۹۸ انتشار اوراق مشارکت پیش بینی شده که اگر به سرانجام برسد، میتوانیم تا حدودی به نوسازی ناوگان قم کمک کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطابق آمارگیری انجام شده در ۱۰ سال گذشته، میزان استفاده از حمل و نقل عمومی در قم کاهش چشمگیری داشته و استفاده از خودروهای شخصی افزایش یافته است.
ذاکریان گفت: سیستم حمل و نقل عمومی قم اعم از ریلی و جاده ای نیاز به تقویت دارد و دولت باید در این زمینه به کمک شهرداری ها بشتابد زیرا شهرداری به تنهایی قادر به تامین این هزینه ها نیست.
وی ادامه داد: سال گذشته کمکی از دولت در زمینه ناوگان شهری نداشتیم.

۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قم قم حمل و نقل درون شهری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟

به گزارش همشهری آنلاین، فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی تهران، یکی از چالش‌های مهم حمل‌ونقل عمومی در این شهر است. مهدی علیزاده با بیان این مطلب عنوان کرد: «بسیاری از اتوبوس‌ها در تهران به‌دلیل استفاده طولانی مدت، عدم‌تعویض منظم و نگهداری ناکافی، به وضعیت فنی نامطلوبی دچار شده‌اند که منجر به افزایش نرخ خرابی و تأخیر در خدمات حمل‌ونقل عمومی می‌شود. این موضوع باعث نارضایتی مسافران، افزایش آلودگی هوا و کاهش اعتماد عمومی به حمل‌ونقل عمومی شده است.برای حل این مسئله، در دوره مدیریت شهری فعلی اقداماتی نظیر نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از طریق جلب حمایت و زمینه‌سازی برای همکاری بین دولت، شهرداری و بخش خصوصی در این حوزه، افزایش منابع مالی برای نگهداری و بهبود فنی اتوبوس‌ها و همچنین توسعه سیستم‌های نظارت در دستور کار قرار گرفت تا در مسیر ارتقای کیفی خدمات، بهبود عملکرد حمل‌ونقل عمومی و افزایش سطح رضایت مسافران گام‌های خوبی برداشته شود.»

او ادامه داد: «به‌منظور تسهیل و ارتقای خدمات حمل‌ونقل عمومی برای شهروندان، افزایش تعداد اتوبوس‌ها در تهران بسیار ضروری است. با توجه به روند رو به رشد شهرنشینی و افزایش جمعیت، نیاز به حمل‌ونقل عمومی کارآمد و انعطاف‌پذیر بیشتر می‌شود. افزایش ناوگان اتوبوسرانی به تعداد مورد نیاز پایتخت و همچنین تنوع و توزیع مناسب آنها در سراسر شهر می‌تواند باعث کاهش فشار ترافیکی در تهران شود و راحتی و سرعت حرکت مسافران را افزایش دهد.»

به گفته علیزاده افزایش تعداد اتوبوس‌ها، باعث کاهش آلودگی هوا و ترافیک و ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی پایدارتر و مؤثرتر است؛ بنابراین قدرت خرید اتوبوس‌های جدید، سرمایه‌گذاری در نگهداری و تعمیر اتوبوس‌های موجود و برنامه‌ریزی منطقی و هوشمندانه برای توسعه شبکه حمل‌ونقل عمومی، مواردی است که در این زمینه می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
علیزاده با اشاره به این که بهبود سیستم‌های اطلاع‌رسانی و ارتباطی در اتوبوس‌ها و تأمین نیروی انسانی کافی و متخصص برای ارائه خدمات بهتر به مسافران در کیفیت خدمات تأثیر بسزایی دارد، تاکید کرد: « به‌طور کلی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به‌عنوان یکی از راهکارهای مهم برای بهبود حمل‌ونقل عمومی شهری و سازماندهی بهتر ترافیک شهری در نظر گرفته می‌شود. برنامه‌ریزی مناسب برای تأمین منابع مالی جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز بسیار اساسی است و امکان دارد از منابع مالی مختلفی مانند بودجه‌های دولتی، تسهیلات و وام‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌های خصوصی یا حتی محصولات یا خدمات نوین مانند تبلیغات یا همکاری با شرکت‌های دیگر برای تأمین هزینه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنیم.»

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران در ادامه گفت که انجام هر اقدامی در ناوگان اتوبوسرانی نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین انواع منابع مالی و عملیات نوسازی هستند. همچنین پیگیری دقیق سیاستگذاران و مسئولان ذیربط، به‌منظور اجرای برنامه‌های نوسازی ناوگان اتوبوسرانی باعث پیشرفت این برنامه‌ها می‌شود. از طرفی، نقش مسافران نیز اساسی است؛ افزایش استفاده از حمل‌ونقل عمومی به جای وسیله شخصی و حمایت از اقدامات نوسازی می‌تواند برای موفقیت نهایی این طرح‌ها بسیار مؤثر باشد.

مهدی علیزاده در پایان گفت: «به‌طور خلاصه، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیازمند هماهنگی و تلاش مشترک از سوی دولت، شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی و افراد جامعه است. با توجه به اهمیت این موضوع برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و محیط‌زیست، اقدامات مؤثر و سریع برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و ارتقای خدمات حمل‌ونقل عمومی لازم است. این تدابیر می‌توانند بهبودی محسوس در زندگی روزمره مردم، کاهش ترافیک و آلودگی هوا و ایجاد یک سیستم حمل‌ونقل عمومی مؤثرتر و پایدارتر را فراهم کنند.»

کد خبر 844229 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه تهران

دیگر خبرها

  • فعالیت اتوبوس‌های برقی نقطه تحولی در حمل و نقل درون شهری است
  • اعمال نرخ جدید کرایه وسایل نقلیه عمومی درون‌شهری در مراغه
  • افزایش 14 درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • افزایش سفرهای اتوبوس‌های درون‌شهری یزد
  • افزایش ۱۴ درصدی نرخ کرایه اتوبوس درون‌شهری یزد
  • شهرداری تهران چطور می خواهد مشکل کمبود اتوبوس را حل کند؟
  • نرخ کرایه اتوبوس درون‌ شهری یزد ۱۴ درصد افزایش یافت
  • بازسازی ۴۰ دستگاه اتوبوس در تبریز
  • ورود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمات رسانی در مشهد