Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@00:08:38 GMT

حمله به آرامکو محصول رقابت مثلث عربستان، امریکا و چین

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۳۷۶

فریدون اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره نفعی که امریکا از حمله به تاسیسات نفتی عربستان می‌برد، اظهار داشت: واقعیت این است که عربستان و امریکا به نوعی هم‌پیمان هستند اما از سوی دیگر از زمانی که امریکا صادرکننده نفت شده رقابتی هم بین این دو کشور در گرفته است. بنابراین در کنار هم‌پیمانی در برخی موضوعات منطقه‌ای، در بازار انرژی رقیب هم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سوی دیگر برخی مشتریان نفتی عربستان هم رقیب اقتصادی امریکا محسوب می‌شوند، مثلا چین یکی از کشورهای عضو دائم شورای امنیت رقیب سرسخت امریکا در عرصه اقتصاد است، حمله به تاسیسات نفتی عربستان و تحت تاثیر قرار گرفتن تامین منابع انرژی این کشور موجب خرسندی امریکا شده است چرا که در کنار امکان عرضه بیشتر تولید نفت خود به بازار، چین نیز تحت فشار قرار گرفته است.

این کارشناس حوزه انرژی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات باید در نظر داشت هر گونه اقدام عملی در حمایت از عربستان هزینه‌هایی در پی دارد. با توجه به نتیجه انتخابات اسرائیل و شکست نتانیاهو و همچنین انتخابات پیش روی امریکا، این کشور فعلا دنبال اقدام نظامی نیست، زیرا تمایلی ندارد اقدامی انجام دهد که نتیجه انتخابات 2020 امریکا را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انرژی چین رقابت عربستان نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی

به گزارش خبرآنلاین آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند از حریم هوایی ۲ کشور برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای پرتاب شده توسط جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند، اما عربستان و امارات چنین فرصتی را به آنها ندادند.

در عین حال مقامات عرب خاطرنشان کردند ۲ کشور عربی با ایالات متحده و اسرائیل تنها به تبادل اطلاعات پرداختند که به ادعای این منابع در دفع حملات ایران نقش داشته‌ است.

وال استریت ژورنال همچنین اشاره می‌کند ریاض و ابوظبی سعی کرده‌اند در مورد درگیری شدید در خاورمیانه بی‌طرف بمانند.

به نقل از ایسنا این گزارش در حالی منتشر شده که منابع آگاه در گفت‌وگو با «العربیه» هر گونه مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی را تکذیب کردند.

منابع مطلع شامگاه دوشنبه به العربیه گفتند هیچ وبگاه رسمی عربستان اظهاراتی مبنی بر مشارکت این کشور در رهگیری حملات اخیر ایران منتشر نکرده است.

پیش‌تر برخی منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار اخباری و منسوب کردن آن به یک پایگاه خبری رسمی سعودی مدعی شدند عربستان در ائتلاف دفاعی اخیری که برای مقابله با حملات ایران شکل گرفته، ایفای نقش داشته است.

ایران شامگاه شنبه با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد به سوی فلسطین اشغالی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق پاسخ داد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896240

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • طلایی آسیا رقیب جدی برای قهرمان المپیک/ اسماعیلی: مسابقات آسیایی سطح بالایی داشت
  • بازگشت عربستان به مسابقات با کسب پیروزی مقابل استرالیا
  • تله تل‌آویو برای واشنگتن/ آیا اسرائیل، آمریکا را وارد تنش با ایران می‌کند؟
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل