Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-23@10:43:27 GMT

پادشاه عربستان دست به دامن ثروتمندان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۳۸۸

پادشاه عربستان دست به دامن ثروتمندان شد

به نقل از بلومبرگ و فایننشال تایمز، ریاض به برخی از خانواده‌های ثروتمند در عربستان سعودی برای حضور به عنوان سرمایه‌گذاران بزرگ در برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو نزدیک شده است.

جالب است که برخی از خانواده‌هایی که با آنها برای حضور به عنوان سرمایه‌ گذاران بزرگ در این رویداد تماس گرفته شده تا کمک کنند فروش موفقیت‌آمیز سهام آرامکو تضمین شود، بستگانی دارند که بخشی از برنامه پاکسازی سران عربستان سعودی به بهانه مبارزه با فساد در سال ۲۰۱۷ بودند که طی آن مقامات دولتی و بازرگانان معروف در هتل ریتز کارلتون ریاض زندانی شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته منابع آگاه روزنامه فایننشیال تایمز، رویکرد ریاض دوستانه نبوده است. عباراتی شامل بازوی قوی، بیرحمانه و آزار برای توصیف شیوه‌ای که دولت عربستان سعودی برای تضمین جذب سرمایه‌ گذاران بزرگ در بزرگترین برنامه عرضه اولیه عمومی به کار بسته، مورد استفاده قرار گرفته است.

یکی از این سعودی‌های پولدار که از سوی ریاض هدف قرار گرفت الولید بن طلال، میلیاردر معروفی است که به مدت سه ماه در هتل ریتز کارلتون زندانی بود و تنها زمانی آزاد شد که موافقت کرد بخش قابل توجهی از اموال خود را به دولت منتقل کند. تا این تاریخ بسیاری از اموال وی در عربستان سعودی بلوکه مانده و تنها در صورتی وی اجازه دسترسی به آنها را خواهد داشت که قبول کند از آنها برای خرید سهام آرامکو استفاده کنند.

به نظر می‌رسد ریاض درباره موفقیت برنامه عرضه اولیه عمومی سهام آرامکو نگران است. شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، مایل است شرکت نفتی دولتی آرامکو دو تریلیون دلار ارزش‌گذاری شود که به معنای درآمد ۱۰۰ میلیارد دلار از عرضه پنج درصد از سهام این شرکت خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی نیز کمکی نکرده است. با وجود این حقیقت که آرامکوی عربستان سعودی پیش از این حملات پایین ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت تولید می‌کرد که این میزان بالاتر از تولید هر شرکت نفتی بزرگ دیگری در جهان است. تحلیلگران مالی و سرمایه‌ گذاران به بلومبرگ اظهار کردند که ارزش‌گذاری این شرکت کاملا تحت تاثیر اختلالات عرضه بزرگی مانند مورد اخیر قرار نخواهد گرفت.

۲۲۳۲۲۷

کد خبر 1301738

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان یمن آرامکو نفت قیمت نفت ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس عربستان آرامکو دربی لیگ برتر نوزدهم باشگاه استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • سنگ تمام سران العین برای شکست دادن الهلال در ریاض
  • ریاض برای متعادل کردن بودجه به نفت بالای ۹۶ دلار نیاز دارد
  • افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای