Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با تلاش و کوشش نیروهای امدادرسان هلال احمر در سراسر کشور ۵۱۰ ماموریت امدادی در ۷۲ ساعت گذشته انجام شد که با انجام این ماموریت‌ها هزار و ۶۶ نفر از مصدومان و آسیب دیدگان انواع حوادث ترافیکی و جاده ای امدادرسانی شدند.

وی افزود: از این تعداد ۵۵۵ نفر خدمات امداد و کمک های اولیه سرپایی را در محل وقوع این حوادث دریافت کرده و ۳۹۶ نفر نیز با کمک نیروهای امدادی از خطر بیشتر آسیب دیدگی از حوادث نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی اضافه کرد: در مدت یادشده ۴۰ مورد عملیات نجات فنی برای رهاسازی و نجات ۴۶ نفر مصدوم سوانح رانندگی و ترافیکی از میان خودروهای تصادفی در سراسر کشور انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از عموم هموطنان خواست که در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری، حوادث، سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره ۱۱۲ به عنوان تنها شماره اضطراری ملی تماس بگیرند.

طرح امداد و نجات تابستانه سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مدت ۹۴ روز و با استقرار پست‌های موقت امداد و نجات علاوه بر استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه‌های ثابت و فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان‌های کشور در حال برگزاری است.

سازمان امداد و نجات از همه توان لجستیکی شامل ۱۰۶۲ آمبولانس، ۴۵۶ خودرو نجات، ۵۰ خودرو عملیاتی ویژه، ۱۲۱۸ خودرو عملیاتی، ۲۷ خودرو فرماندهی ارتباطات، ۱۲۲ موتور سیکلت، ۴۸۰ موتور سیکلت امدادی، ۳۴۳۹ ناوگان امدادی استفاده می‌کند و این پایگاه‌ها به صورت شبانه روزی در آمادگی کامل خواهند بود.

در اجرای برگزاری این طرح ملی امداد و نجات ۵۵۹ پایگاه ثابت و ۷۲۹ پست‌های موقت مراکز استان‌ها، شعب، پست، آنست(اداره نگهداری سگ های تجسس) و امداد هوایی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث رانندگی سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل

رضا فلاح گفت: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

وی با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان، بافت و ساردوئیه تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • ایجاد ۳ اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان جاسک/ امدادرسانی به بیش از ۳ هزار متأثر از سیل و آبگرفتگی 
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • (ویدیو) آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور
  • آخرین جزئیات از نحوه امدادرسانی در سیل جنوب کشور | ۴۳ مسافر نجات یافتند | اعزام ۲۰ تیم واکنش سریع و امداد و نجات | ببینید
  • نجات جان گردشگر ۶۷ ساله در ارتفاعات شهرستان بدره