Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@20:05:40 GMT

بی‌خوابی سبب تغییر در ساختار و عملکرد مغز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۴۶۴

بی‌خوابی سبب تغییر در ساختار و عملکرد مغز می‌شود

به گزارش پژوهشکده فناوری پزشکی‌ دانشگاه شهیدبهشتی، دکتر مسعود طهماسیان به موضوع بی‌خوابی و محرومیت از خواب اشاره کرد و گفت: پژوهشکده علوم و فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی با استفاده از همکاری برخی کشورها همچون هلند، انگلیس و آلمان موفق شده که به نتایج مهمی در زمینه نقشه‌برداری مغز در حوزه اختلالات خواب ورود یابد و برای مثال مشخص شده که بی‌خوابی تأثیر زیادی روی ساختار و عملکرد مغز دارد و محرومیت از خواب، عملکرد بخشهایی از مغز را تغییر می‌دهد که این نتایج تحقیق در معتبرترین مجلات علمی دنیا به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این همایش ۱۷ تا ۱۹ مهر در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود و میهمانانی از آمریکا، دانمارک، آلمان، انگلیس و سوئیس در آن شرکت دارند. همچنین در حاشیه این همایش چندین کارگاه تخصصی و سمپوزیوم نقش زنان در علوم اعصاب با همکاری صاحب‌نظران و اساتید برجسته در این حوزه از خارج و داخل کشور برگزار می‌شود.

طهماسیان گفت: علیرغم فعالیت برجسته زنان در حوزه علوم اعصاب، این افراد کمتر در پست‌های کلیدی همچون سردبیری مجلات علمی معتبر و مدیران مراکز علمی نقش داشته‌اند.

معاون پژوهشی پژوهشکده فناوری پزشکی‌ دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: شناخت مکانیسم بیماری‌های روانپزشکی و نورولوژی با استفاده از نقشه‌برداری مغز بسیار بهتر انجام می‌گیرد چرا که بیماری‌هایی همچون افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و اوتیسم سیستم‌های مختلف عملکردی مغز را درگیر می‌کند و می‌توان با استفاده از نقشه برداری مغز این تغییرات را رصد و بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: امید است با استفاده از نقشه‌برداری مغز، در آینده به شناخت بهتر بیماری‌ها و در نتیجه درمان موثرتری دست یافت و تاکنون در کشور به پیشرفت‌های زیادی درتحقیقات نقشه‌برداری مغز دست یافته‌ایم.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عملکرد مغز پژوهشکده فناوری پزشکی دانشگاه شهید بهشتی حوزه علوم اعصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

به‌گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت‌، طی مراسمی در سالن کنفرانس دانشگاه سوره، رونمایی شد. در آیین رونمایی پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد، کاظم نظری رییس دانشکده هنر دانشگاه سوره و مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، امیررضا نوری‌پرتو مدیر پژوهش دانشکده هنر دانشگاه سوره، مریم جلالی مدیر آموزش دانشکده هنر دانشگاه سوره، علی حاجی‌ملاعلی مدیر گروه نمایش دانشگاه سوره، بهزاد آقاجمالی مدیر گروه ادبیات نمایشی دانشگاه سوره، احمدعلی سجادی‌صدر مدیر گروه سینما دانشگاه سوره، رامتین شهبازی عضو شورای علمی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، سیدجواد میرهاشمی مدیر انتشارات و پژوهش انجمن سینمای جوانان ایران و جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره حضور داشتند.

در ادامه نشست تخصصی «فیلم جُستار، نظریه و عمل» با حضور رامتین شهبازی و احمدعلی سجادی‌صدر به‌عنوان اولین نشست تخصصی همایش ششم، برگزار شد.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار امکانات بومی در ژانرهای آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید برگزار می‌شود و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستارهای آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرش آثار خواهد داشت.

«فیلم-جُستار» (Video Essay) که برای اولین بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاوردهای تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارایه می‌دهد. «فیلم‌-جستار» حاصل نوعی نگاه اول شخص، متفکر، واکاو، خوداندیش و جوینده است. پژوهشگر در این قالب، مجاز است که از همه‌ رسانه‌های بصری برای به بار نشستن موضوع مورد بحث خود سود جسته و انگاره خود را تبیین کند. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه «فیلم‌-جُستار» به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خرداد است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یکشنبه ۳ تیر اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده‌ مقالاتشان پذیرفته می‌شود تا یکشنبه ۲۹ مهر فرصت خواهند داشت تا آثار کامل خود را به این رویداد، ارسال کنند.

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران روز یکشنبه ۲۵ آذر با اعلام آثار برگزیده به کار خود پایان خواهد داد.

نشست‌های تخصصی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران، به همت انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شوند و حضور در این نشست‌های تخصصی برای عموم آزاد است.

کد خبر 6086813

دیگر خبرها

  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • طهرانچی: مسیر پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی تحول بایدی است
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • شیوه‌نامه صلاحیت علمی اساتید به صلاحیت علمی- حرفه‌ای تغییر کرد
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • ساختار مغز زنان در طول قاعدگی واقعا تغییر می‌کند
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین