Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@16:49:06 GMT

به آدرس سایت‌ها دقت کنید

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۴۸۲

به آدرس سایت‌ها دقت کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از اقدامات کلاهبرداران این است که با راه‌اندازی سایت‌های جعلی که شبیه به سایت‌های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده‌های مالی اقدام می‌کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ معروف است، از طریق اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب‌های بانکی قربانیان خالی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری برای در طعمه قرار دادن مردم این است که با سوءاستفاده از احساسات شهروندان به ارسال لینک‌های حاوی بدافزار و سرقت اطلاعات شهروندان اقدام می‌کنند.

در این باره امیر صفری فروشانی -کارشناس نرم‌افزارهای امنیتی حوزه فناوری اطلاعات- با بیان این‌که فیشینگ یک تهدید سایبری محسوب می‌شود، می‌گوید: اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم. یکی از موارد امنیتی این است که هوشیار باشیم، هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می‌کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد.

وی همچنین خاطرنشان می‌کند: بقیه موارد امنیتی هم این‌طور است که لازم است سیستم عامل و مرورگرمان را همیشه به‌روز کنیم، آنتی‌ویروس اصلی و معتبر داشته باشیم که ویژگی‌های امنیت اینترنتی داشته باشد، از جمله ویژگی حفاظت در برابر وب‌سایت‌ها و لینک‌های آلوده. مرورگرها معمولاً از طرف آنتی‌ویروس افزوده می‌شود و آن‌ها بخش زیادی از فیشینگ را تشخیص می‌دهند. هم‌چنین اگر لینک پرداخت از طریق ایمیل ارسال شد، نباید از طریق آن به اینترنت بانک و ایمیل خود وارد شویم.

کاربران باید توجه کنند که امنیت در فضای مجازی نسبی است. بنابراین عدم اعتماد و اطمینان به غریبه‌های آنلاین، عدم به اشتراک‌گذاری محتوای شخصی در شبکه‌های اجتماعی، دانلود نکردن فایل‌ها از سایت‌های نامعتبر و غیرمطمئن، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس، دقت در وارد کردن نشانی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی بانک‌ها و توجه به پروتکل امن HTTPS و عدم توجه به ایمیل یا لینک‌های ناشناس از بروز و ظهور چنین کلاهبرداری‌هایی پیشگیری کرده و ضریب امنیت را در فضای مجازی افزایش می‌دهد.

نسبت به آدرس‌های HTTPS هم حساس باشید

اما به نظر می‌رسد با با افزایش میزان استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری‌شده به‌ منظور ایجاد ارتباط امن، کلاه‌برداران اینترنتی هم برای پیش‌بردن اعمال مجرمانه‌شان به‌ سمت استفاده از HTTPS رفته‌اند. به همین دلیل پلیس فتا هشدار داد است که کاربران لازم است نسبت به سایت‌های فیشینگ که از HTTPS سوء‌استفاده می‌کنند، محتاط باشند.

زیرا اگرچه HTTPS  به معنی یک اتصال امن و رمزگذاری‌شده با یک سرور است تا با رمزگذاری ترافیک بین وب‌سایت و مرورگر، از حریم خصوصی افراد حفاظت کند، بدین‌ترتیب دیگران نمی‌توانند داده‌ تبادل‌شده را رؤیت کنند، اما مجرمان سایبری از این سردرگمی کاربران در مورد HTTPS  آگاه هستند و این خود دلیلی بر افزایش سوء استفاده از افراد از طریق کلاهبرداری به روش فیشینگ است.

به همین دلیل لازم است کاربران علاوه بر توجه به پروتکل امن HTTPS در ابتدای ادرس سایت، حتما به نشانه صحیح آدرس سایت نیز توجه کنند. همچنین از کلیک کردن روی لینک‌های ارسالی از طرف افراد ناشناس و موجود در کلیه تارنماها که افراد را به یک سری درگاه پرداخت بانکی هدایت می‌کنند جدا خودداری کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت سایت کلاهبرداری فیشینگ آدرس سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سایت غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز به نشانی www.venicebiennale.ir به تازگی راه‌اندازی شده است.

در این سایت، هنرمندان حاضر در پاویون کشورمان به همراه آثارشان معرفی شده‌اند. همچنین گزارش تصویری از مناطق بازدیدشده توسط تیم ایرانی حاضر در دوسالانه ونیز هم در آن قابل مشاهده است.گفتنی است که پس از افتتاح پاویون رسمی کشورمان در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴، اطلاعات و عکس‌های تکمیلی روی این سایت قرار خواهد گرفت.

همزمان با آغاز شصتمین دوسالانه هنر ونیز، جمع کثیری از حامیان ملت فلسطین با برگزاری تجمعات اعتراضی، شعار زنده باد فلسطین سر دادند و خواهان جلوگیری از حضور رژیم صهیونیستی در این رویداد مهم هنری جهان شدند‌.

اخبار پاویون ایران در ونیز

امیر عبدالحسینی، کیوریتور ارشد غرفه (پاویون) رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز که این روز‌ها برای ساماندهی پاویون کشورمان به همراه شعیب حسینی مقدم (کیوریتور) و جعفر واحدی (مدیر برنامه‌ریزی و امور اجرایی) در ونیز به سر می‌برد، درباره اهمیت برپایی این رویداد مهم هنری گفت: دوسالانه ونیز یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هنری جهان است؛ هم به لحاظ قدمت، یکی از قدیمی‌ترین‌هاست، هم از منظر اعتبار، یکی از معتبرترین‌هاست و هم از حیث کیفیت، آثاری که کشور‌ها در این دوسالانه ارائه می‌کنند، آخرین دستاورد‌های هنر‌های تجسمی آنها به شمار می‌آید. از این رو می‌توان گفت که دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است.

او افزود: امسال، با تأکید و پی‌گیری مدیرکل هنر‌های تجسمی مقرر شد که پاویون جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز حضور داشته باشد و دستاورد‌های اخیر هنر‌های تجسمی ایران را مهم ارائه کند. طی چند روز گذشته که به همراه تیم رسمی جمهوری اسلامی ایران برای ساماندهی و گشایش پاویون کشورمان در ایتالیا حضور داریم، پاویون کشور‌ها در «جیاردینی»، «آرسناله» و سایر مراکز مهم نمایشگاهی را دیده‌ایم. یکی از نکات قابل توجه در این بازدید، اهمیت رسانه‌های هنری جدید در هنر‌های تجسمی معاصر است، به ویژه بهره‌مندی از هنر چیدمان، هنر ویدیو، هنر اجرا، هنر مفهومی و دیگر قابلیت‌های مهمی که رسانه‌های هنری جدید در اختیار می‌گذارد تا هنرمندان، بیان هنری خود را ارائه کنند. می‌توان گفت که بیشتر کشور‌ها از ظرفیت هنر چندرسانه‌ای برای ارائه بهتر نمایشگاهی بهره گرفته بودند.

عبدالحسینی عنوان کرد: نکته مهم دیگری که در دوسالانه شصتم مشاهده می‌شود، توجه به مقوله کیوریت‌محوری است. کیوریتور به عنوان سرپرست یا کارگردان هنری، روند نمایشگاه را تعریف و آثار هنری را با چیدمانی متفاوت در قالب‌های جدیدتری ارائه می‌کند. به بیان دیگر، سناریوی اصلی برای ارائه آثار نمایشگاهی هر کشور توسط کیوریتور مشخص می‌شود و هنرمندان آثار خود را با نگاه و نگرش او ارائه می‌کنند.

کیوریتور ارشد پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در شصتمین دوسالانه هنر ونیز ادامه داد: توجه به مضمون و مفهوم، نکته دیگری است که در بسیاری از پاویون‌ها مورد توجه قرار گرفته است. این پاویون‌ها براساس نگرش و اندیشه هنرمندان‌شان، مضامین و موضوعات مورد توجه در کشور خود را در قالب‌های بیانی هنر‌های تجسمی ارائه کرده‌اند.

این هنرمند بیان کرد: ازجمله دستاورد‌های بینال شصتم که به وضوح در تمامی غرفه‌ها دیده می‌شود، توجه به مفاهیم اخلاقی، اجتماعی و انسانی است. اهمیت زمین، نگاه زیست‌محیطی و روحیه صلح‌طلبی و ضدیت با جنگ در پاویون بیشتر کشور‌ها مشهود است؛ همان‌طور که کشور ما نیز عنوان پاویون خود را مبتنی بر یکی از ابیات شاعر بزرگ فارسی‌زبان، سعدی شیرازی انتخاب کرده است. این شاعر بزرگ قرن هفتم، یک بیت جهانی دارد: «بنی آدم اعضای یک پیکرند، که در آفرینش ز یک گوهرند». این بیت به عنوان نام غرفه رسمی ایران، خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت «وام فرزندآوری» ترفند جدید کلاهبرداران سایبری
  • سایت غرفه رسمی ایران در ونیز راه‌اندازی شد/عبدالحسینی: دوسالانه هنر ونیز، المپیک هنر‌های تجسمی جهان است
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • آموزش تصویری دریافت کارت ورود به جلسه کنکور ۱۴۰۳ + لینک سایت sanjesh.org
  • فروش فوری محصولات ایران خودرو بدون قرعه کشی + لینک ثبت نام
  • معرفی کاربران برتر طرفداری در فروردین 1403
  • ۱۰تکنیک پیشرفته برای رتبه‌بندی بهتر درسال۲۰۲۴!
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور