Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:37:45 GMT

معرفی نامزدهای بخش داستانی جایزه کتاب ملی آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۵۲۹

معرفی نامزدهای بخش داستانی جایزه کتاب ملی آمریکا

ده نامزد جایزه ملی کتاب آمریکا سال ۲۰۱۹ در بخش آثار داستانی معرفی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورکر،‌ پس از آن‌که فهرست اولیه نامزدهای جایزه ملی کتاب آمریکا در بخش‌های غیرداستانی، شعر،‌ کتاب ترجمه‌شده و ادبیات نوجوان اعلام شد،‌ شب گذشته نیز ۱۰ نامزد اولیه این رقابت ادبی در بخش کتاب‌های داستانی معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کلسون وایتهد»‌ که پیش‌تر جایزه ملی کتاب آمریکا را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود، امسال با نگارش رمان ‌«پسران نیکلی» به فهرست نامزدهای اولیه راه یافت.

«مارلون جیمز» نویسنده جامائیکایی برنده جایزه بوکر نیز با رمان «‌پلنگ سیاه، گرگ قرمز» به جمع نامزدهای امسال جایزه ملی کتاب آمریکا پیوست. «لیلا لعلمی»‌ نویسنده برنده جایزه پولیتزر ادبی هم از جمله چهره‌های نام‌داری است که در این فهرست حضور دارد. «‌لعلمی»‌ برای خلق رمان «آمریکایی‌های دیگر» در این فهرست قرار گرفته است.

رمان «فلیشمن به دردسر افتاده است‌» نوشته «‌تافی برودسر اکنر»‌، رمان «تمرین اعتماد» نوشته «سوزان چو»‌،‌ رمان «سابرینا و کورینا: مجموعه داستان» نوشته «کالی فاجاردو آنستاین»،‌ رمان «نور سیاه» نوشته «کیمبرلی کینگ پارسونز»‌،‌ رمان «نیاز» نوشته «هلن فیلیپس»،‌ رمان «زمینی که در حال ناپدیدشدن است» ‌نوشته «جولیا فیلیپس» و «برای مدت کوتاهی در زمین زیبا هستیم» نوشته «اوشن وونگ» از دیگر آثاری هستند که در این فهرست قرار گرفته‌اند.

سال گذشته در بخش شعر این رویداد ادبی جایزه به «بی‌شرمی» نوشته «جاستین فیلیپ رید» اعطا شد و «این مأمور سری» نوشته «یوکو تاوادا»  با ترجمه‌ «مارگارت میتسوتانی» از ژاپن جایزه کتاب ترجمه‌شده را به خود اختصاص داد. در بخش ادبیات داستانی که مهمترین بخش جایزه ملی کتاب آمریکا محسوب می‌شود سال گذشته «دوست» نوشته «سیگرید نونز» به عنوان برنده انتخاب شد. «سیاه‌پوست جدید: زندگی‌نامه آلن لاک» نوشته «جفری استوارت» نیز عنوان برنده بخش آثار غیرداستانی سال ۲۰۱۸ این رقابت ادبی را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جایزه ملی کتاب آمریکا جايزه ادبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» تالیف دکتر محمود نجم‌آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» با سخنرانی محمدحسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیئت علمی دایره‌المعارف اسلامی برگزار می‌شود و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دبیری این نشست را به عهده دارد.

تا کنون کتاب‌های «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثرعلامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش‌های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سیدجعفر شهیدی، «مسئله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات استاد سیدعلی خامنه‌ای، «حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد و «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • آغاز گرامیداشت و اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی
  • معرفی نامزدهای اولین دوره جایزه داستان کوتاه گارنت
  • نامزدهای جایزه داستان کوتاه گارنت معرفی شدند
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • ساره خسروی؛ مترجم: روانشناسان خواندن «سلام زیبا» را به مراجعین خود پیشنهاد می‌کنند
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود