Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، اعضای کاروان «حفاظت از منافع ملت» در ادامه برنامه‌های مطالبه‌گری خود در استان‌ها و شهرهای مختلف وارد استان خوزستان شد و پس از بررسی مشکلات مردم، به دیدار با حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز رفتند.



حجت‌الاسلام حسن‌زاده مسئول این کاروان در این دیدار به ارائه مطالبات جمع‌آوری شده و مشکلات استان پرداخت و خواستار پیگیری‌های وی برای رفع آن‌ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد نیز اظهارداشت: باید مطالبه‌گری را به گفتمان تبدیل کرد زیرا مقام معظم رهبری نیز معتقدند، در هر موضوعی باید به گفتمان‌سازی  پرداخت. تا زمانی که نوع موضوعاتی که مورد نیاز جامعه است، به گفتمان تبدیل نشود، یقین بدانید هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. باید در هر موضوعی که وارد می‌شویم، تلاش کنیم تا به گفتمان تبدیل کنیم، به طوری که خواستگاه عمومی جامعه شود.   
               
وی افزود:  هر کدام از این مطالبات که قرار است تبدیل به گفتمان شود باید حتماً اولویت‌بندی شود و براساس اولویت باید به موارد پرداخت. اولویت سنجی لازمه مدیریت هر جامعه است، به طورمثال امروز اولویت اول ما مسئله فرهنگی است، بعد مسئله اقتصادی است. مقام معظم رهبری می‌فرمایند تا زمانی که فرهنگ اصلاح نشود، محال است اقتصاد اصلاح شود لذا برای هر موضوعی که پیگیری می‌کنیم باید یک پیوست قوی فرهنگی داشته باشیم و برای تهیه این پیوست‌ها نیز هیئت‌های اندیشه‌ورز باید تشکیل شود.



موسوی‌فرد با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اقتصادی اگر تبدیل به گفتمان نشوند، مسئولین از آن شانه خالی می‌کنند، افزود: اگر این موضوعات، تبدیل به گفتمان شود، مسئولین قهراً مجبور می‌شوند در این مسیر حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه بیان مجدد مقام ‌معظم رهبری درباره مذاکرات، نشان می‌دهد که هنوز مسئولان نتوانستند به مطالبه اولیه ایشان توجه کنند، گفت: خدای متعال از سر امتحان و آزمون بن‌بست قرار می‌دهد منتها راه خروج را هم نشان می‌دهد. در آیات قرآن داریم، فراروی فرد و جامعه، خدا از سر آزمون و امتحان، بن‌بست قرار می‌دهد یعنی دو مسیر قرار می‌دهد.

یک مسیر مسیری است که به حسب ظاهر خیلی سخت است. مثلا اگر ما بخواهیم از خام‌فروشی دست برداریم یا نیروهای جهادی به صحنه بیایند، این یک مسیر است ولی سخت که گویی راه رسیدن به آن بن بست است اما بن بست نیست. یک راه هم باز است به حسب ظاهری که فریبنده هم است. این که چند میلیون بشکه نفت را بفروشیم، مذاکره کنیم و تمام موانع را برداریم. بنابراین افراد اینگونه نشان می‌دهند، عمده مصیبت‌های ما از این است که ما با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم یا با اروپا مذاکره نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی بین مردم قرار دارم دائماً مسئولین را مورد عتاب و خطاب قرار می‌دهند و می‌گویند این چاله چوله‌ها چیست؟ می‌گویم مقصر کیست؟ می‌گویند مسئولین، تصریح کرد: مسئولین را چه کسانی انتخاب می‌کنند؟ در هر شهری آبدارچی ادارات را هم نماینده انتخاب می‌کند. کاش مردم افراد توانمند، انقلابی و جهادی را انتخاب می‌کردند. ضعیف‌ترین اقشار جامعه را می‌آیند، می‌چینند.

موسوی فرد افزود: این‌ها همه تعهد دادند که از فلان عشیره یا فلان قوم و گروه به من رأی بدهید، من از شما کسی را در رأس کار قرار می‌دهم. دیگر کار ندارد که وقتی من آمدم رأی از مردم گرفتم باید اولویت اول من برنامه در راستای اقتصاد مقاومتی و فرهنگ دینی باشد.

با این شرایط وقتی یک فرماندار ضعیف، یک استاندار ضعیف، یا بالاتر، وقتی یک وزیر ضعیف در کشور می‌بینیم استارت اولیه‌اش به واسطه نماینده شهر می‌خورد. نماینده مجلس، اگر یک فرد توانمند مطابق با معیارها و ملاک‌های انقلاب اسلامی را انتخاب کند، یک مدیر قوی، یک وزیر قوی در کابینه دولت می‌آید که قوی عمل خواهد کرد. امروز چرا اوضاع وزرا ما ضعیف است؟ چون مجلس ما ضعیف است. چرا مجلس ما ضعیف است؟ چون مردم ضعیف انتخاب می‌کنند اما نمی‌توان خطاب را متوجه همه مردم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از تجلیل مادران شهدا از سپاه پاسداران در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه مادران شهدا از سبزپوشان سپاه پاسداران به دلیل عملیات مقتدرانه در مقابل رژیم صهیونیستی حلقه گل هدیه کردند.

در حاشیه مراسم سه شنبه‌های شهدایی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، تعدادی از مادران شهدا به نمایندگی از خانواده‌های شهدا از حجت الاسلام الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان ایلام، سردار کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین استان به خاطر حمله تنبیهی سپاه پاسداران علیه اسرائیل غاصب تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر 6080384

دیگر خبرها

  • تصاویری از تجلیل مادران شهدا از سپاه پاسداران در ایلام
  • عصر شعر آئینی وعده صادق در کرج برگزار شد
  • جزییات فوت یک فرد در ساختمان وزرا از زبان سرهنگ راستی+فیلم
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • عملکرد ضعیف سیمون کیائر مقابل ساسولو / فیلم
  • ایران، آمریکا و اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیستند/ اسرائیل با توجه به بعد مسافتی که دارد توانایی حمله به ایران را ندارد / اسرائیل موشک ندارد از نظر پدافند و سیستمی نیز ضعیف است
  • قدردانی نماینده ولی فقیه در خوزستان از سپاه پاسداران
  • قدردانی نماینده ولی فقیه در خوزستان در پی حمله موشکی سپاه به رژیم صهیونیستی
  • تقدیر نماینده ولی فقیه در خوزستان از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی