Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@03:34:01 GMT

دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران فراخوان داد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۵۴۴

دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران فراخوان داد

به گزارش خبرگزاری مهر، دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران با همکاری انجمن علوم و فناوری مهندسی نساجی در تاریخ ۲ تا ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، در شهر تاریخی یزد برگزار می‌شود.

این کنفرانس باهدف گسترش دانش فنی از طریق ایجاد محیطی پویا جهت تبادل‌نظر علمی و فنی، ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و همچنین تلاش برای ارائه راه‌حلی جهت برطرف کردن مشکلات موجود در این صنعت برنامه‌ریزی‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوازدهمین کنفرانس ملی مهندسی نساجی ایران باهدف گسترش دانش فنی از طریق ایجاد محیطی پویا جهت تبادل‌نظر علمی و فنی، ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی و همچنین تلاش برای ارائه راه‌حل‌های مناسب جهت برطرف کردن مشکلات موجود در این صنعت برنامه‌ریزی‌شده است. در این کنفرانس  سعید فتاحی ریاست کنفرانس، سید منصور بیدکی دبیر علمی کنفرانس و محمد خواجه مهریزی دبیر اجرایی کنفرانس را بر عهده دارند.

کمیته برگزاری کنفرانس از کلیه پژوهشگران، صاحب‌نظران، متخصصان و علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف مهندسی نساجی دعوت می‌کند مقالات خود را که حاوی آخرین یافته‌های علمی در زمینه‌های موضوعی کنفرانس است از طریق سامانه اینترنتی www.intec۱۲.ir  به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

همچنین در نظر است تا هم‌زمان با برگزاری کنفرانس، کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه و میزگردهای تخصصی و مسابقات و چالش‌های علمی و صنعتی نیز با حضور صاحب‌نظران دانشگاهی و صنعتی و سازمان‌های مرتبط برگزار شود.

در راستای معرفی ابداعات نوین عرصه نساجی به کاربران و مخاطبین دانشگاهی و صنعتی، مذاکرات با شرکت‌های برگزیده داخلی و خارجی در دست انجام است تا به صورت‌های حضوری و یا ویدیو کنفرانس امکان عرضه آخرین محصولات با تکنولوژی بالای منتخب به مخاطبین مربوطه در قالب کارگاه‌های آموزشی، پنلهای تخصصی و نمایشگاه جنبی به وجود آید.

رویکرد برگزارکنندگان کنفرانس، جذب مخاطبین حداکثری برای این همایش وزین بوده و لذا برنامه‌ریزی برای جذب دانشجویان و دانش‌پژوهان، صنعتگران، بازرگانان، گردشگران صنعتی و همچنین عامه مردم در دست انجام است.

محورها و زیرمحورهای همایش:

ریسندگی، بافندگی و بی بافت

 منسوجات هوشمند و فنی 

   - منسوجات هوشمند   

  - منسوجات فنی

رنگ، رنگرزی، چاپ و تکمیل   

  - فیزیک رنگ   

  - رنگرزی و چاپ   

  - تکمیل کالای نساجی

نانو و زیست‌فناوری     

 - نانو فناوری در نساجی  

 - زیست‌فناوری در نساجی

محیط‌زیست و انرژی  

 - محیط‌زیست 

 - انرژی

پلیمر، الیاف و الکتروریسی   

صنعت پوشاک، مد و طراحی پارچه و لباس  

 - مهندسی و مدل‌سازی پوشاک  

 - طراحی طرح پارچه    

 - طراحی لباس و مد

مدیریت و کنترل کیفیت در نساجی   

 - مدیریت نساجی و پوشاک   

 - کنترل کیفیت

فرش، بافته‌های سنتی، کف‌پوش‌های ماشینی و چرم   

- فرش دستبافت و منسوجات سنتی (زیلو، دارائی، ترمه دستباف و ...)

- فرش و کفن‌پوش‌های ماشینی بافته‌شده    

- چرم (فراوری، رنگرزی، تکمیل و...)

در این راستا تلاش شده است تا از همراهی برگزیدگان و نخبگان علمی با درجه دانشیار و بالاتر از دانشکده‌های مهندسی نساجی دانشگاه امیرکبیر تهران، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه گیلان، دانشگاه یزد و دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین گروه طراحی لباس و چاپ پارچه دانشگاه الزهراء، پژوهشکده علوم رنگ، پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران، دانشکده معماری و هنر دانشگاه کاشان،  دانشکده پلیمر و رنگ دانشگاه امیرکبیر و دانشگاه علوم پزشکی یزد در قالب کمیته علمی کنفرانس استفاده شود.

همراهی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های مرتبط با مهندسی نساجی با دبیرخانه کنفرانس تنها راه کلیدی در موفقیت برگزارکنندگان در برگزاری کنفرانسی پرمغز و خاطره‌انگیز خواهد بود که در این راستا مکاتبات لازم با تمامی دانشکده‌های مرتبط برای معرفی نماینده دانشکده مربوطه در دبیرخانه کنفرانس به انجام رسیده که این هماهنگی‌ها از مهرماه و شروع ترم تحصیلی با جدیت تمام پیگیری خواهد شد.

آشنا سازی شرکت‌کنندگان در کنفرانس با جاذبه‌های گردشگری یزد از دیگر موارد موردتوجه برگزارکنندگان کنفرانس بوده که در این راستا تورهای عمومی و تخصصی شهری و صنعتی در دست برنامه‌ریزی است.

کد خبر 4724103 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه امیرکبیر یزد سعید فتاحی نانو فناوری کتاب و کتابخوانی گردشگری ادبیات معرفی کتاب ترجمه هفته دفاع مقدس جایزه ادبی سوریه دفاع مقدس جنگ تحمیلی بازار نشر نشر نو ادبیات کودک و نوجوان تجدید چاپ معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جوادی بابیان اینکه ۸۲۰ مقاله به دبیرخانه این کنفرانس بین‌المللی رسیده است، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت برق کشور است و این کنفرانس با مشارکت دانشگاه‌های معتبر و صنایع بزرگ صنعت برق کشور در دانشگاه زنجان که یکی از دانشگاه برتر کشور در حوزه برق و الکترونیک است برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق زنجان همواره در ارتباط با بخش‌های علمی و پژوهشی پیشگام بوده است، افزود: فراهم سازی بستر مناسب برای کنکاش، تبادل دانش و تجربیات خبرگان علمی و صنعتی از اهداف اصلی برگزاری کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع برق است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ادامه داد: فراهم سازی بستر مناسب جهت ارائه دستاورد‌های اندیشمندان و متخصصان صنعت توزیع نیروی برق به جامعه علمی و صنعتی، امکانات و شرایط لازم برای ارتقای ارتباط و تبادل دانش بین شرکت‌های توزیع نیروی برق و دانشگاه ها، ترسیم نقشه راه برای توسعه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی آخرین دستاورد‌ها و فناوری‌های پیشرفته جهان در این حوزه، توسعه دانش بنیان در حوزه صنعت توزیع نیروی برق و معرفی شرکت‌های داخلی تجهیزات صنعت توزیع برق به شرکت‌کنندگان و متخصصان، معرفی اهمیت هوشمند سازی در حوزه توزیع نیروی برق و جلب توجه صاحب‌نظران و سیاست‌گذاران به توسعه آن، توسعه همکاری‌های علمی و صنعتی با سایر مراکز علمی جهان اهدافی است که در فراخوان کنفرانس منتشر شد.

جوادی گفت: بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی شبکه‌های توزیع نیروی برق به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان، ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در رفسنجان برگزار می‌شود
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم
  • متاسفانه با یک آپارتاید علمی از سوی کشورهای غربی مواجهیم
  • تاکید بر تعاملات بین المللی ایران در حوزه علمی فناوری با دانشگاه‌های جهان
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور