Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:46:25 GMT

کردستان| نخستین مشاعره عاشورایی در بیجار برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۵۴۸

کردستان| نخستین مشاعره عاشورایی در بیجار برگزار شد

نخستین مشاعره عاشورایی با حضور مسئولان، هنرمندان و شاعران در بیجار برگزار شد. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، همزمان با ایام محرم به‌منظور گسترش فرهنگ عاشورایی، نخستین مشاعره عاشورایی با حضور مسئولان، هنرمندان و 5 شاعر در محل سالن نور تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این برنامه که با داوری علی‌احسان فریدونی و احد شکرپور برگزار شد، «ابوالقاسم آقامیری، حسن مجاهدی، سارا احمدی‌فرد، نغمه اسدپناه و اشکان محمدپور» در مدت زمان 2 ساعت با استفاده از اشعار سروده شده با هم به رقابت پرداختند و در پایان با اهدای لوح و هدیه از آنان تجلیل به‌عمل آمد.

سرپرست حوزه هنری شهرستان بیجار در این مراسم با بیان اینکه بخش گسترده‌ای از ادبیات ایران نشأت گرفته از حماسه عاشوراست، اظهار داشت این حماسه در بین شاعران اهل تشیع و شاعران بزرگ اهل سنت ایران و دیگر کشورها به‌عنوان یک حماسه بزرگ بشری مورد توجه قرار گرفته و اشعار بسیار نغزی در باب آن سروده شده است.

مشاعره علوی در استان بوشهر برگزار می‌شودخبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| زمان فینال «مشاعره» تلویزیون اعلام شد/ «ضرب‌الاجل» سریال رمضانی رادیومشاعره بهارانه باهدف تقویت فرهنگ ادبی در بیجار برگزار شد+تصاویر

ناصر قربان‌پور به ضرورت گسترش و بازخوانی این سروده‌ها اشاره کرد و افزود: در این برنامه مشاعره که با حضور 5 نفر برگزار شد، رده‌های سنی متفاوت از پیران عرصه شعر و ادب تا کودکانی آتیه‌دار این عرصه که به زیبایی سروده‌های عاشورایی شاعران بزرگ این سرزمین را به حافظه سپرده بودند، در یک رقابت زیبا بازخوانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام محرم علاوه بر این برنامه مشاعره، نمایشگاه عکس آثار برگزیده پنجمین سوگواره قاب شیدایی در محل گالری مهر، اکران رایگان، و اعلام فراخوان ششمین سوگواره ملی قاب شیدایی در کنار نشست‌ها و برنامه‌های مختلف با موضوع عاشورا در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد

ایسنا/گیلان محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق با محوریت کتابت آیات جهاد در رشت برگزار شد.

حسن صمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری محفل مشق حماسه در رشت خبر داد و اظهار کرد: محفل مشق حماسه به مناسبت واقعه تاریخی وعده صادق و با حضور اساتید و هنرمندان خوشنویس استان گیلان در پارک قدس رشت برگزار شد.

مدیر خانه فرهنگ ‌و هنر انقلاب اسلامی گیلان افزود: ۲۰ هنرمند خوشنویس در این محفل به کتابت آیات قرآن کریم با موضوع جهاد پرداختند.

وی با اشاره به پیشتازی گیلان در برگزاری محفل مشق حماسه، بیان کرد: با توجه به پرچم‌داری رزم آوران جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقاومت و دفاع از مظلوم، هنرمندان کنشگر گیلانی هم با برگزاری چنین محافلی در عرصه هنری جهاد کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه ۳ اصفهان
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • طرح عفاف و حجاب با عنوان «نور» در بیجار اجرا می شود
  • بزرگداشت جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود