Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: دفع خطر فساد، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابیگری است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، علی صالحی صبح امروز در نشست با استاندار هرمزگان با اشاره به بیانات ریاست قوه قضائیه مبنی بر این که فساد با هاضمه نظام سازگاری ندارد، اظهار کرد: دفع خطر فساد، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابیگری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی بیان کرد: با توجه به اینکه مقابله با فساد به مطالبه ای عمومی تبدیل شده است، این موضوع دستگاه قضایی را برآن داشته با برخوردهایی از جنس قاطعیت به مقابله با مظاهر فساد برخیزد.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی در مقابله با فساد خط قرمزی ندارد، خاطرنشان کرد: با عزمی همگانی و در سایه وحدت مسئولین و هم افزایی دستگاه های نظارتی، اجرایی و قضایی، گلوگاه های فساد مسدود خواهند شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان اظهار کرد: به‌منظور بهبود در عملکرد و رفع مشکلات و موانع موجود ، ضروری است که استفاده از توانمندی‌های همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد تا بتوان خروجی خوبی را به مردم ارائه کرد و بی تردید در این راستا تعامل سازنده و گسترش فضای همدلی میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی ، موفقیت در تحقق اهداف و دستاوردها را در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: قطعاً یکی از اصلی‌ترین وظایف قوه قضائیه برخورد و مبارزه قاطع و مستمر با فساد است و همان‌گونه که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آن را از دستگاه قضایی مطالبه کرده‌اند ؛ بی‌تردید تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، نهادسازی، شفافیت گرایی، توجه به معیشت کارکنان، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی ، تقویت نهادهای نظارتی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد مثمرثمر باشد.

این مقام قضایی اضافه کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران اقتصادی ، دانه درشت ها و رانت خواران ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد.

مقام عالی قضایی استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان ساخت: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حمایت‌های حقوقی – قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع اعمال خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: در عرصه مواجهه با قاچاق، باید به دو مؤلفه مقابله و پیشگیری به صورت همزمان توجه کرد و تمرکز بر یکی از این دو، بدون برنامه‌ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه مؤثری در برنخواهد داشت و در همین راستا ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای به صورت توأمان مورد نظر قرار گیرد. 

استاندار هرمزگان نیز در جریان این نشست اظهار کرد: همراهی، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه دستگاه قضایی با مدیریت عالی و اجرایی استان هرمزگان وجود دارد که موجب شده بتوانیم گام های موثری در راستای توسعه استان برداریم.

فریدون همتی بابیان اینکه نقش دستگاه قضایی در تمامی اتفاقات در کنار شورای تأمین قابل‌تقدیر است و به‌طور حتم این هماهنگی و درک خوب از شرایط سبب خواهد شد تا مشکل غیر قابل حلی در هرمزگان نداشته باشیم، گفت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینانه تری را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: سطح امنیت در هرمزگان ارتقا یافته که نشان‌دهنده تلاش مسئولین، مشارکت مردم و نقش بی‌بدیل دستگاه قضایی هرمزگان است.

همتی از تمایز هرمزگان با سایر استان‌ها در خصوص فعالیت اکثر تجار کشور در این استان گفت: نقش هرمزگان در مبارزه با تحریم‌ها بسیار پررنگ است و همکاری دستگاه قضایی در این موضوع نیز همواره مستمر بوده و پیرامون موضوعات خاص توانسته‌ایم با هماهنگی کامل تصمیم‌گیری‌های لازم و خوب اتخاد نماییم که بی تردید نتایجش مطلوب خواهد بود.

استاندار هرمزگان این را هم گفت که اطمینان دارد با نگاه جدیدی که آیت‌الله رئیسی در حمایت از فعالین اقتصادی، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دارد، از حجم مشکلات روزبه‌روز کاسته خواهد شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی منطقه هرمزگان هرمزگان استان هرمزگان مبارزه با فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند

رئیس دادگستری استان گیلان گفت: کسانی که مستحق ماندن در زندان نیستند باید آزاد شوند و همچنین قضات باید از بازداشت‌های غیر ضروری خودداری کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نشست شورای مدیران دادگستری استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در ابتدای این نشست از با تقدیر از اقدامات روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های استان گیلان، تصریح کرد: سخنان و رهنمود‌های ریاست قوه قضاییه فصل الخطاب بوده و باید نقشه راه مدیران قضایی استان گیلان قرار گیرد.

وی افزود: در برنامه عملیاتی سال جدید به زندان‌ها توجه زیادی شده است و کسانی که مستحق ماندن در زندان نیستند مانند محکومان مالی و مهریه باید در اسرع وقت آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان در ادامه با تاکید بر صدور قرار‌های تامین اظهار داشت: قضات محاکم قضایی باید از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند.

وی بازدید از انبار‌ها و پارکینگ‌های شهرستان را امری ضروری دانست و افزود: باید نظارت مستمر بر آن‌ها صورت گیرد تا خودرو‌ها بدون دلیل در پارکینگ‌ها توقیف نشوند.

صادقی نیارکی کاهش پرونده‌های معوق را از مطالبات دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: باید کارگروه‌هایی در راستای کاهش چنین پرونده‌هایی در هر شهرستان تشکیل شود تا با همفکری و نظرات کارشناسی، اقدامات موثر در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • تمام موتورسیکلت‌های توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است
  • انتصاب مدیر حفاظت و اطلاعات دادگستری سیستان و بلوچستان
  • دادگستری گیلان: قضات از بازداشت‌های غیرضروری اجتناب کنند
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرا شود