Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@05:53:23 GMT

ایکنا؛ اقامه‌کننده نشست‌های تخصصی در حوزه جهاد کبیر

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۵۸۴

ایکنا؛ اقامه‌کننده نشست‌های تخصصی در حوزه جهاد کبیر

مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، پرداختن به زندگی‌نامه شهدای خبرنگار را مهم دانست و گفت: خبرگزاری قرآنی از اهل‌بیت(ع) جدا نیست و در همه حال باید مروج تعالیم دینی و قرآنی باشد.

وی ضرورت پرداختن به تحکیم مبانی دینی را مورد تأکید قرار داد و افزود: سبک زندگی مهدوی(عج) و قرآنی از هم جدا ناشدنی هستند و بر همگان واجب است تا سبک زندگی مطابق با مضامین و آموزه‌های دین را ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشایخی با اشاره به اینکه صرف اطلاع ‌رسانی وظیفه خبرگزاری ایکنا نیست، اظهار کرد: این مجموعه رسالتی بس بالاتر از درج خبر دارد، باید موضوعات روز را آسیب‌شناسی کرده و با انعکاس درست آن مسئولان را در رفع آسیب‌ها حمایت کند.

وی ادامه داد: امروز جوانان در تقابل با دو جبهه کفر و اسلام ناب قرار دارند، با استفاده از کارشناسان و اساتید فن می‌توان آنان را در مسیر درست هدایت کرد، آشنایی با روحیات فردی مهدوی(عج) و قرآنی نیاز امروز عموم به ویژه جوانان است باید این ابزار را در اختیار آنان قرار دهیم و پس از آن انتظار زندگی مهدوی را داشته باشیم.

این مقام مسئول همچنین به تبیین نظریه مقاومت برگرفته شده از نظریه قرآنی تأکید کرد و افزود: این نظریه(مقاومت) دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که با استفاده از اساتید متخصص باید گوشزد شود.

مشایخی در بخش دیگر از سخنان خود جهاد را در قالب سه ضلع جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر توصیف کرد و گفت: تا اندازه‌ای به جهادهای اکبر و اصغر پرداخته شده است هرچند که بازهم جای کار دارد اما پرداختن به جهاد کبیر که جهاد فکرها و اندیشه‌هاست مغفول مانده است، به شدت نیاز داریم در این حوزه اساتید و متخصصان وارد شده و با برگزاری نشست‌های تخصصی به آن پرداخته شود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فریضه‌های مغفول برشمرد و برضرورت پیاده شدن آموزه‌های دینی در این خصوص با استفاده از ابزار هنر و انجام اقدامات جذاب با اعمال روحیه جهادی و انقلابی تأکید کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در بخشی از سخنان خود به برگزای کنگره ملی نقش امام راحل در دوران دفاع مقدس و 6200 شهید استان اشاره کرد و افزود: برای برگزاری این کنگره ملی 650 هزار سند تصویری داریم و همچنین کتابی ویژه شهدای قرآنی که در برگیرنده 80 شهید استان است تألیف شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شهدا به ویژه شهدای قرآنی الگوی جوانان و نوجوانان امروزی هستند، اظهار کرد: تبیین سیره زندگی قرآنی شهدا و امام شهدا می‌تواند با اولویت‌های هنری همراه شود، اگر ابعاد زندگی و شخصیتی شهدا با هنرهای مختلف و مورد توجه نوجوانان و جوانان تلفیق شود قطعا با خروجی بهتری مواجه هستیم. ورود هنر و ادبیات در این حوزه می‌تواند در اثربخشی الگوها نقش به‌سزایی داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا ایکنا مرکزی ایکنای مرکزی حفظ آثار استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نگارخانه ترانه باران، نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران» در راستای رویکرد پژوهشی خود، میزبان نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی» خواهد بود که با همکاری دانشگاه سوره و دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان و نگارخانه ترانه باران برگزار می شود.

این نشست روز جمعه ۷ اردیبهشت ساعت ۱۵ با حضور سجاد محمد یارزاده رییس دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهران هوشیار دانشیار و مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه سوره، مهدی خانکه استادیار و ریاست مدرسه عالی مهارتی دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، مهدی محمدی استادیار و مدیر گروه هنرهای سنتی و صنایع دستی دانشگاه سوره برگزار می شود و دانشجویان و اساتید پیرامون این موضوع به بحث و گفت‌وگو خواهند نشست.

در پایان این نشست تخصصی به شرکت کنندگان در جلسه گواهی حضور از طرف دانشگاه اهدا خواهد شد.

نمایشگاه «روایت باران» توسط نگارخانه ترانه باران به عنوان نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی- اسلامی و با همکاری صندوق اعتباری هنر در فرهنگسرای نیاوران برگزار شده و بیش از ۱۷۰ اثر از هنرمندان و اساتید خوشنویسی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه‌ با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی با محوریت قرآنی و همچنین رشد و توسعه اقتصاد هنرهای ایرانی و اسلامی و حمایت از هنرمندان فعال در عرصه آثار قرآنی برگزار شده است.

نمایشگاه «روایت باران» تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای نیاوران دایر است و علاقه ‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 6085190

دیگر خبرها

  • قرآن همه چیز ماست
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست «درآمدی به اخلاق قرآنی» برگزار می شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود