Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@07:21:12 GMT

خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۶۱۸

خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش صحت ندارد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص گلایه از شهریه مدارس غیردولتی، اظهار کرد: در مدارس غیردولتی برای شهریه دانش‌آموزان ضوابطی تعیین شده و بر اساس آموزش‌هایی که مدرسه ارائه می‌شود تعیین می‌شود؛ نیاز به حضور سازمان‌های دیگر برای نظارت بر شهریه مدارس غیردولتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان مشکل شهریه مربوط به معدود مدارس غیردولتی است، گفت: ما ضامن آن قوانینی هستیم که ابلاغ کردیم و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

حاحی‌میرزایی در مورد موضوع خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش گفت: چنین چیزی صحت ندارد؛ آموزش و پرورش امر حاکمیتی است و خصوصی‌سازی انجام نمی‌شود اما خرید خدمات روشی است که چون با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم، اجرا می‌کنیم که معلمان تابع قوانین آموزش و پرورش هستند و محتوای آموزشی هم اجرا می‌شود.

وی درباره سرانه مدارس بیان کرد: بودجه آموزش و پرورش از یک کاستی ساختاری رنج می‌برد؛ تمام تلاش را خواهیم کرد تا اعتبار بیشتری بگیریم و  در بودجه ۹۹ تلاش می کنیم که بودجه آموزش و پرورش بر اساس بودجه عملکردی و واقعه‌بینانه‌تر تنظیم شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از تصویب دولت به مرحله اجرا در می‌آید.

وی درباره اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: اصل ۳۰ قانون اساسی به صورت خیلی خوب در آموزش و پرورش انجام می‌شود و بیش از ۸۶ درصد از مدارس کشور دولتی هستند و تلاش کردیم همه دانش‌آموزان از آموزش بهره‌مند شوند.

حاحی‌میرزایی گفت: ما به دنبال چوب حراج بر آموزش و پرورش نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم بر دارایی خود بیفزاییم؛ اردوگاه شهید باهنر هم متعلق به آموزش خواهد بود و خواهد ماند.

وی درباره راه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی  در آموزش و پرورش گفت: راهکار، مصونیت‌سازی دانش‌‌آموزان است.

وزیر آموزش و پرورش درباره تنوع مدارس اظهار کرد: همانطور که اشاره شد سیاست ما حمایت از مدارس دولتی است؛ تمام تمرکز و اولویت ما بر مدارس دولتی است.

وی در خصوص تخلفات در آموزش و پرورش مانند سیناروبیک افزود: تخلفات به بنده رسیده و در حال پیگیری هستیم و شفافیت ‌‌‌‌‌‌‌سازی در برنامه ماست.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: آموزش و پرورش خصوصی سازی وزیر آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان اخبار فرهنگیان محسن حاجی میرزایی اخبار استخدامی آموزش و پرورش اخبار معلمان خبرگزاری فرهنگیان اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار آموزش و پرورش آخرین اخبار فرهنگیان اخبار استخدام آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اسماعیل خوشوقت، صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس گفت: این پویش با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اجرا خواهد شد.

وی، افزود: در این پویش کارشناسان ترافیکی که قبلاً موضوعات خاص مرتبط با کودکان و نوجوانان محصل برای پیشگیری از سوانح رانندگی به آنان آموزش داده شده، با همکاری آموزش و پرورش در مدارس هدف حضور خواهند یافت و همیاران پلیس را با قوانین و مقررات عبور و مرور و خود مراقبتی در ترافیک آشنا خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به در پیش بودن فصل امتحانات دانش آموزان در خرداد ماه و بعد از آن نیز آغاز سفرهای تابستانی، سعی خواهد شد از یکم تا ۲۰ اردیبهشت، اکثر مدارس استان به خصوص دوره اول و دوم ابتدایی در این پویش شرکت داده شوند.

سرهنگ خوشوقت، با اعلام شماره پاسخگویی ۱۲۰ پلیس راهور و همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک و دو شهر کرمان و شهرستان‌های استان با اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: این پلیس آمادگی دارد تا پاسخگوی اعزام و حضور کارشناسان در مدارس داوطلب نیز باشد که مدیر مدرسه می‌تواند از طریق اعلام به نزدیک ترین واحد گشت پلیس راهور یا ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی، درخواست خود را مطرح نماید.

کد خبر 6085133

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • اجرای پویش زنگ ترافیک در مدارس استان کرمان