Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@21:31:42 GMT

ترامپ با اعزام نیرو به خاورمیانه موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۶۲۸

ترامپ با اعزام نیرو به خاورمیانه موافقت کرد

پنتاگون از موافقت رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام نیرو به منطقه خاورمیانه پس از حملات پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو خبر داد.

 پنتاگون اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اعزام نیروهای نظامی این کشور به خاورمیانه به خصوص عربستان برای تقویت پدافند هوایی و موشکی این کشور موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام پنتاگون، عملیات استقرار نیروها شامل تعداد اندکی از سربازان آمریکا خواهد بود در درجه اول ماهیت تدافعی خواهد داشت.

در همین راستا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: عربستان به منظور جلوگیری از تشدید تنش خواستار حمایت بین‌المللی برای حفاظت از  زیربناهای حیاتی خود شد و در پاسخ به این درخواست با اعزام نیروهای آمریکا به این کشور موافقت کرد. هدف از اعزام نیروهای آمریکا به خاورمیانه از جمله عربستان و امارات دفاع هوایی و موشکی از عربستان است.

وی افزود، این اولین گام آمریکا در واکنش به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است. هنوز تعداد این نیروها مشخص نیست.

اسپر در ادامه گفت: آمریکا در کنار اعزام نیرو به عربستان حضور "قوی" در منطقه دارد و ما کاملا به مواضعمان اعتماد داریم.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: واشنگتن درحال حاضر تلاش‌های خود را بر حمایت از زیربناهای حیاتی و دفاعی عربستان متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: ارسال تسلیحات و نیروی اضافی به عربستان و امارات در راستای افزایش توانایی دفاعی آنها صورت می‌گیرد.

در همین راستا، ژنرال دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس خبری گفت، هنوز درباره جزییات از جمله شمار نیروهای اعزامی تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: دفع حمله به عربستان سعودی توسط یک سیستم پدافند هوایی واحد غیرممکن است و قابلیت‌های دفاعی چند سطحی می‌توانند خطر حملات مذکور را کاهش دهند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما روزنامه العربی الجدید به نقل از منابع مطلع مصری اعلام کرد آمریکا با طرح رژیم صهیونیستی برای عملیات نظامی علیه رفح موافقت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین این روزنامه به نقل از این منابع افزود عملیات در رفح بر اساس آنچه «اسلوب جابجایی» نامیده می‌شود انجام خواهد شد. در این روش رفح به مربع‌های مختلفی تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد حاضر در آن مجبور شوند به خانیونس و المواصی فرار کنند.

۱۰ روز قبل رسانه‌های رسمی عبری زبان اعلام کردند رژیم صهیونیستی قصد دارد طی دو هفته ۱۰ هزار چادر در نزدیکی شهر رفح در جنوب نوار غزه آماده سازی کند که مقدمات حمله زمینی ارتش به رفح را فراهم نماید.

شبکه صهیونیستی کان در این خصوص اعلام کرد: بر اساس یک سند رسمی که به آن دست پیدا کرده‌ایم اسرائیل قصد دارد ۱۰ هزار چادر در دو هفته آینده در بیرون رفح نصب کند.

این شبکه افزود: هم اکنون ۳۰ هزار چادر دیگر در حال خریداری بوده و به زودی در این منطقه نصب خواهد شد. بر اساس جدول زمانی برای نصب این چادر‌ها می‌توان گفت تخلیه ساکنان از رفح مدت زیادی به طول خواهد انجامید.

دیگر خبرها

  • فردی در محوطه بیرون دادگاه ترامپ خودش را به آتش کشید
  • موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • برگزاری راهپیمایی حمایت مردمی از دفاع مشروع نیروهای مسلح در خوزستان
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند