Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@04:38:38 GMT

چگونه علائم آلرژی پاییز را کاهش بدیم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۶۲۹

صدای پای پاییز کم کم به گوش می رسد و این می تواند آغاز یک دردسر برای افرادی که دارای آلرژی هستند،باشد.

سایر علائم آلرژی فصلی عبارتند از آبریزش و احتقان بینی، عطسه، سردرد، بثورات پوستی یا کهیر، خارش گلو، خس خس سینه یا سرفه و در موارد شدید، مشکل در تنفس یا آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیاهانی که در پاییز گرده افشانی می کنند، اغلب افرادی که مبتلا به آلرژی بهاره هستند را مجدد تحت تاثیر قرار می دهند. با این که طور قطع نمی توان از آلرژی اجتناب کرد، خبر خوب این است که مصرف برخی گزینه های غذایی به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید واکنش های آلرژیک را در فصل پاییز را مهار کنید:


ماست: طبق تحقیقی که در ایتالیا انجام شده است افرادی که مبتلا به آلرژی هستند اگر به مدت 4 ماه هر روز دو لیوان (500 میلی‌لیتر) ماست بخورند، میزان هیستامین خون آنها دو برابر کمتر از کسانی می‌ شود که روزانه شیر پرچرب می‌ خورند. در ضمن نشانه‌ های آلرژی نیز در آنها کاهش می ‌یابد.


ماهی های چرب: مصرف برخی ماهی‌ های چرب مثل سالمون و ساردین می ‌تواند سبب افزایش میزان امگا3 در بدن شده و میزان التهاب که یکی از نشانه‌ های آلرژی در بدن است را کاهش دهد. بررسی‌ های بسیاری نشان داده است کودکانی که از سن پایین مصرف ماهی‌ های چرب را آغاز می‌ کنند، کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی‌ ها قرار می ‌گیرند. درحقیقت مصرف ماهی بین امگا3 و امگا6 دریافتی در بدن تعادل ایجاد کرده و تاثیر مثبتی بر کارکرد سیستم ایمنی و کاهش نشانه ‌های آلرژی دارد.


کلم بروکلی: شهرت این سبزی به خاطر ویتامین ث موجود در آن است. مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف روزانه 500 میلی گرم ویتامین ث در روز می تواند به کاهش علائم آلرژی مانند سرفه، عطسه و گرفتگی بینی کمک کند. برای بهره مندی از دوز اضافه ویتامین ث می توانید به همراه کلم بروکلی، گل کلم و انواع دیگر خانواده کلم را نیز مصرف کنید.


پیاز و سیر: هر دو غنی از کورستین هستند؛ یک نوع آنتی اکسیدان قوی که مانند آنتی هیستامین عمل می کند و باعث کاهش شدت علائم آلرژیک می شود. کورستین همچنین دارای اثرات ضد التهابی است و اثرات ضد التهابی ‌اش به مهار بخشی از دستگاه ایمنی شما که باعث آلرژی می شود، کمک می ‌کند و میزان تولید هیستامین را کاهش می‌ دهد. این ماده همچنین در سیب، جوی دو سر و مریم گلی یافت می شود.


کدو تنبل: حاوی کاروتنوئیها یا همان پیش سازهای ویتامین آ، با نقش آنتی اکسیدانی است و در مبارزه با آلرژی نقش مهمی دارد. کدو تنبل خام دارای ویتامینCنیز هست. این ویتامین در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از عفونت های تنفسی در فصل پائیز و زمستان نقش عمده ای دارد. علاوه بر این، محتوای فیبر بالای کدو تنبل به بهبود فرایند هضم کمک می کند.



لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000FLQ برچسب ها: آلرژی ، پاییز ، بیماری ، سلامت

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: آلرژی پاییز بیماری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز

احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • نسخه‌ای کامل برای خلاص شدن از آلرژی بهاری
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • درمان آلرژی غذایی شدید
  • رفع کلسیم از بدن یکی از مضرات مصرف زیاد نمک
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود