Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سلیمی با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبات مجلس گفت: استنکاف از اجرای قانون یک بلایی است که امروز به جان کشور افتاده است و متاسفانه آرام آرام هم این مسئله عادی می شود.

«علیرضا سلیمی» نماینده مردم محلات در مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به عدم توجه دولت به مصوبات مجلس اظهار داشت: آیین نامه اگر مصوب نشود قانون روی زمین می ماند؛ این استنکاف از اجرای قانون یک بلایی است که امروز به جان کشور افتاده است و متاسفانه آرام آرام هم این مسئله عادی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: یکی از اشکالاتی که این دولت به دولت قبلی می گرفت که درست هم بود، این بود که رئیس دولت نهم و دهم در مقابل قانون گردنکشی می کرد اما نمی دانم که چطور وقتی خودشان در مسند نشستند همینطور گردنشکی می کنند.

سلیمی خاطر نشان کرد: در زمینه بودجه بر اساس گزارش رسمی دیوان محاسبات، دولت در اجرای بودجه سالانه 68 درصد انحراف داشته است، لذا وقتی در بودجه سالانه این همه انحراف داریم "تو خود حدیث مفصل بخوان"؛ بر همین اساس بسیاری از مواد قانون برنامه بودجه روی زمین مانده است.

وی با بیان این که مجلس به بسیاری از قوانین مادر اعتراض دارد تصریح کرد: مجلس به جای این که این همه قانون بنویسد بهتر است تا بر اجرای قوانین نظارت کند.

سلیمی در پایان گفت: اگر هیئت رئیسه نمایندگان را در مسئله نظارت بر اجرای قوانین متمرکز کند، قطعاً منفعت بیش تری دارد؛ درست است که در بیش تر موارد خلأ قانون مشاهده می شود ولی امروز آن چه رنج آورتر از خلأ قانونی است، عدم عمل به همین قوانین موجود است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود

منظور  در سفر به دامغان که در قالب دومین سفر هیئت دولت به استان سمنان انجام شد درباره آخرین وضعیت قانون بودجه ۱۴۰۳  گفت: با توجه به این‌که امسال برای نخستین بار بودجه ۲ مرحله‌ای شده بخش اصلی قانون بودجه که به تبصره‌ها و جداول کلان مرتبط بود ۲۷ اسفند پارسال ابلاغ شد و عملا اجرای قانون بودجه را از ابتدای سال آغاز کردیم.

وی افزود: دولت در نخستین روز آغاز به کار مجلس در سال جدید بخش دوم قانون بودجه را به مجلس تحویل داد و مجلس نیز اعلام وصول کرد. کمیسیون‌های مجلس رسیدگی را آغاز کردند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: هفته گذشته هفته پرکاری در کمیسیون‌ها به ویژه کمیسیون تلفیق بود و هفته آینده نیز این روند ادامه دارد. بخش دوم قانون بودجه ۱۴۰۳ که به جداول و توزیع اعتبارات بین دستگاه‌ها مرتبط است، طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تا آخر اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه ۱۴۰۳
  • آخرین وضعیت اجرای قانون بودجه کشور
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • یک مدافع استقلال قربانی آرمین سهرابیان!
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم
  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود