Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح امروز در ساختمان شورای‌شهر نشست خبری خادمین طریق حضرت با حضور سعید صادقی مشاور شهردار در امور ایثارگران، سیدحمید الحسینی رئیس سازمان عراقی لواءالخدمةالحسینی و نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در گردهمایی اربعین برگزار و توافق‌نامه‌ای نیز میان شهرداری تهران و این سازمان عراقی منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صادقی در این جلسه با اشاره به پیاده‌سازی طرح خادم منتظر توسط شهرداری تهران گفت: این طرح با محوریت ١۴۴٠ عمود و به میزبانی ٣٠ موکب اجرا می‌شود که ۶ عدد از این موکب‌ها در تفاهم‌نامه امروز قید شده‌اند. حدود ١٠ هزار نفر در دو نوبت ١۶ مهر و ٢١ مهر برای خدمت‌رسانی آماده خواهند شد.

شهرداری در مرزها توسط شهرداری‌های مناطق به شهروندان و زائران خدمات ارایه می‌کند. جدا از همکاری با سازمان لواءالخدمة‌الحسینیه، موضوع پیشواز و استقبال از زائران در تهران را نیز در برنامه داریم که طبق سنت قدیمی چاووشی خوانی برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: در مرز مهران شهرداری منطقه ۵ با ظرفیت نیروی انسانی حدود ۵٠٠ نفر مستقر هستند، در مرز شلمچه شهرداری منطقه ۶، در مرز چذابه شهرداری منطقه ۴ و در مرز خسروی هم شهرداری منطقه ١٣ مستقرند؛ این شهرداری‌ها کارشان را چند هفته است که آغاز کرده‌اند.

او افزود: در شهر نجف حدود ۵٠٠ نفر از همکاران خدمات شهری حضور دارند و مسئولیت نظافت و پاکسازی اطراف حرم را ما پذیرفتیم. در شهر کوفه حدود ١٠٠ نفر از همکاران این کار را بر عهده دارند و در شهر کربلا نیز حدود ٩٠٠ نفر از همکاران به نظافت و پاکسازی می‌پردازند.

صادقی گفت: سازمان مدیریت پسماند موضوع پشتیبانی را بر عهده دارد و موضوع اسکان نیز برعهده سازمان بهشت زهرا است و سازمان بسیج شهرداری تهران هم درمورد پذیرایی قبول مسئولیت کرده است.

او خاطرنشان کرد:یک بانک خصوصی متعلق به کلان شهرهای کشور  در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی دستگاه‌های ATM مستقر می کند؛ سازمان بازرسی موضوع نظارت و حراست‌کل هم موضوع ثبت‌نام همکاران را بر عهده دارند.

در ادامه این جلسه سیدحمید الحسینی رئیس سازمان عراقی لواءالخدمةالحسینی ضمن تشکر از شهرداری تهران به‌خاطر پرداختن مشکلی که همیشه مورد نگرانی ایشان بوده است، گفت: کل این پیاده‌روی حدود ١٠٠٠ کیلومتر است اما ٨٠ کیلومتر از آن مسیر ایرانیان است؛ همین‌که شهرداری تهران این مسیر ٨٠ کیلومتری را پاکسازی می‌کند تا ما پیش برادران ایرانی‌مان معذب نشویم، بسیار جای قدردانی دارد.

او ادامه داد: در ابتدا نیز نهضت راهپیمایی اربعین از همین مسیر ٨٠ کیلومتری و با حضور حدود ٣٠٠ نفر شروع شد و مسیر پرمخاطره‌ای بود؛ به‌خاطر دارم در سال ١٩٧٧ راهپیمایان اربعین مورد حمله توپ و تانک قرار گرفتند.

الحسینی با اشاره به این‌که این نگرانی همیشه وجود داشت که چه کسی باید بالاخره این مسیر ٨٠ کیلومتری را تمیز کند، تصریح کرد: موکب‌ها آن‌قدر درگیر خدمات خود بوده‌اند که نمی‌توانسته‌اند کار نظافت را انجام دهند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: در قدیم پیاده‌روی جرم به حساب می‌آمد و حکمش اعدام بود؛ سال ١٩٧٧ که به این خاطر به زندان رفتم، تا یک قدمی اعدام رفتم. مردم باید اعتقادات محکمی می‌داشتند که تن به این خطر بدهند. بعد از سقوط صدام مردم از اختناق آزاد شده بودند و با اشتیاق به راه زدند؛ حدود نیم میلیون نفر در اولین راهپیمایی بعد از سقوط حضور داشتند چون این رخداد تنها ٧ روز بعد از سقوط برگژار شد؛ این راهپیمایی اولین مانور ما در برابر نیروهای اشغالگر بود.

الحسینی خاطرنشان کرد: الان نقطه کور ما در عراق راه‌ها و تجهیز و پاکسازی آن‌ها است. لواءالخدمة‌الحسینیه کار خدماتی می‌کند و سلاحش جارو و سطل اشغال است. لواءالخدمة‌الحسینی سال گذشته ۶٠٠ هزار نفر را اسکان داد. ما معتقدیم اگر ایران در این نهضت حضور نداشته باشد ممکن است دوباره دشمن به ما حمله کند و باعث تعطیل آن شود؛ اگر ایران در این مسیر تمام‌قد همراه ما باشد دیگر کسی جرات نمی‌کند به ما حمله کند.

کد خبر 4724110 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: سعید صادقی اربعین حسینی شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه اربعین حسینی محسن حاجی میرزایی آتش نشانی نیروی انتظامی آتش سوزی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران محسن هاشمی عملیات امداد و نجات دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 

ظهر امروز " اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس ۱۴۰۳" به ریاست سرهنگ جهانشاه بهرام آبادی جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در ستاد راهور برگزار شد.

سرهنگ بهرام آبادی در ابتدای جلسه ضمن تبریک سال نو به مدعوین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات گفت: همکاری بسیار مناسبی بین پلیس راهور تهران بزرگ با دستگاه‌های اجرایی و دخیل در برگزاری روز جهانی قدس در سال ۱۴۰۳ وجود دارد.

وی بیان داشت: پلیس راهور تهران بزرگ نیز جهت برگزاری و روان سازی ترافیک و همچنین تامین ایمنی نظم عبور و مرور برنامه ریزی‌های مناسب و خوبی را انجام داده است و در این روز مهم تمهیدات ترافیکی ویژه‌ای خواهد داشت که امیدواریم با برگزاری این جلسات مرتبط، بیشترین خدمات را به شهروندان گرامی ارائه نماییم.

در این جلسه نمایندگان سازمان‌های مرتبط در اجرای برگزاری مراسم عید فطر ۱۴۰۳ همچون، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد نماز جمعه، معاونت حمل و نقل و خدمات شهری شهرداری تهران، سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تهران، مترو، سپاه پاسداران، اورژانس و آتش نشانی و دیگر اعضاء حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌ها و اقداماتی که قرار است در روز قدس صورت پذیرد بحث و ایراد نظر نمودند.

همچنین چینش و مسیر‌های خدمات دهی شرکت تاکسیرانی و اتوبوسرانی و نیز ایستگاه‌های فعال مترو و نحوه فعالیت آنان در روز قدس مشخص و تعیین گردید؛ که متعاقبا اعلام می‌گردد.

در این جلسه مسیر‌های چند گانه راهپیمایی وتعیین نحوه شروع و پایان هر یک از آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت و نحوه جایگذاری غرفه‌های فرهنگی و استیج‌ها در این مسیر نیز مشخص گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • جزییات خدمت رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی مترو و اتوبوسرانی پایتخت در شب قدر
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر پایتخت
  • خدمات رسانی ویژه در اولین شب قدر
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • خدمات‌رسانی ویژه اتوبوسرانی در شب های قدر
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی تهران در شب‌های قدر و نمایشگاه قرآن
  • خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به شهروندان در شب قدر
  • اولین جلسه کمیته ترافیکی روز جهانی قدس برگزار شد/ مسیر‌های خدمات دهی اتوبوس و‌تاکسی و مترو مشخص گردید 
  • خدمات‌رسانی اتوبوسرانی پایتخت برای مراسم شب‌های قدر