Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمود آستانه صبح شنبه در آیین کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به ۱۵ روستای بخش مرکزی دماوند و ۲۶ روستای شهرستان فیروزکوه که با حضور فرماندار، مجید صفری، قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: با کلنگ زنی جهت گاز رسانی به این ۲ منطقه دیگر هیچ منطقه ای در دماوند و فیروزکوه بدون گاز نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۱۰۰ در صد شهرهای کشور به شبکه گاز متصل هستند گفت: ۸۴ درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند و تا پایان دولت دوازدهم مابقی نیز وصل خواهد شد.

آستانه در خصوص هزینه اجرای پروژه گاز رسانی در ۴۱ روستای دماوند و فیروزکوه بیان داشت: ۸۴ میلیارد تومان برای این روستاها جهت این امر بودجه تعریف شده است و با تعیین پیمانکار پروژه اجرا خواهد شد.

کد خبر 4724126

منبع: مهر

کلیدواژه: محمود استانه گازرسانی روستایی شهرستان دماوند اربعین حسینی قزوین بوشهر شهرکرد هفته دفاع مقدس ماه محرم اربعین 98 شیراز خطبه های نماز جمعه عاشورا ایلام سانحه تصادف گرگان مراسم عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تار و تاریخ» به قلعه رستم سیستان رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، تابلو موزیکالِ «طرب است در طرب» اثر دیگری از پروژه «تار و تاریخ» با آهنگسازی میدیا فرج‌نژاد است. در این اثر میدیا فرج نژاد نواختنِ تار و آهنگسازی را برعهده داشته، اقبال ناصر آواز می‌خواند و شعر این اثر از سروده‌های مولانا است. همچنین در این اثر مریم پوروحید نواختن دف را برعهده دارد.

میدیا فرج‌نژاد طراح و آهنگساز پروژه «تار و تاریخ» درباره اثرِ «طرب است در طرب» و سفر به سیستان و قلعه رستم نوشته است: در سیستان، بعد از اینکه از شهر سوخته عبور می‌کنید، چند صدمتر دورتر از جاده اصلی، با یکی از شگفت انگیزترین محوطه‌های تاریخی ایران رو به رو می‌شوید! به جرات می‌توانم بگویم در هیچ کدام از سفرها و در هیچ کجای این سرزمین چنین چیزی را ندیده‌ام!

تقریباً در هر صد متر شاهد بنایی تاریخی خواهید بود. انگار این منطقه به شما اجازه می‌دهد تا خودتان را در دل تاریخ تصور کنید و در مرکز این زیبایی، «قلعه رستم» واقع شده؛ بزرگترین قلعه دوره صفویه! که البته دیرینگی آن دقیقاً مشخص نیست. این منطقه و عظمت آن جنبه افسانه‌ای داشته و انتساب آن به نام آورترین شخصیت سیستان یعنی رستم در شاهنامه است.

در کل پانزده تپه باستانی در این ناحیه وجود دارد که به دلیل نبودن بودجه کافی، مرمت در آن به کندی انجام می‌شود و به دلیل حفاری‌های غیر مجاز بناهای این منطقه سیر فرسایشی را طی می‌کنند.

خوب می‌دانم که مسؤولان میراث فرهنگی سیستان با حداقل‌ها و با کمترین میزان بودجه در حال تلاش هستند تا آثار تاریخی استان را حفظ کنند. اما این به تنهایی کافی نیست و همت بسیار و بودجه قابل توجهی نیاز است که بتوان به این منطقه فوق‌العاده کمک کرد. شاید معرفی بیشتر این منطقه و جذب گردشگر بیشتر بتواند اندکی به این امر کمک کند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنم اگر قصد سفر به سیستان را دارید، حتما و حتما از این منطقه بازدید کنید.

«طرب است در طرب» را پویا پایور میکس و مسترینگ کرده و ضبط تار در استودیو ۵۴ انجام شده است.

کارگردانی، تدوین و تصویرِ این اثر کاری از مرتضی حاج محمدی است. نشر بین‌المللی این آهنگ هم برعهده موسسه فرهنگی هنری نغمه سازان دلنشین است.

پروژه «تار و تاریخ» حدود ۲ سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران آغاز کرده است. در این پروژه تاکنون حدود ۲۰۰ تن از هنرمندان سراسر کشورمان حضور داشته‌اند.

کد خبر 6076752 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌سازوکار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • ارتباط با صنعت؛ پر ادعا اما بی‌ساز و کار/ وزارت علوم از متخصصین در تصمیم‌گیری‌ها استفاده کند
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • کلنگ زنی ساخت تقاطع غیر همسطح امام رضا در خرم‌آباد
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در سلطانیه
  • آخرین پیشرفت فیزیکی واحدهای نهضت ملی اطراف تهران اعلام شد
  • چرا امکان تأمین آب شرب از سد مارون وجود ندارد؟
  • «تار و تاریخ» به قلعه رستم سیستان رسید
  • اجرای ۸ پروژه آبرسانی در شهرستان سلطانیه
  • تعریف ۵۳ پروژه در حوزه صمت خراسان رضوی با اعتبار ۱۰۰ همت