Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@18:49:11 GMT

مردم مصر شعار سیسی برو سر دادند

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۷۴۰

مردم مصر شعار سیسی برو سر دادند

معترضان در تظاهرات روز جمعه در پایتخت مصر برای برکناری رئیس‌جمهوری این کشور شعار سر دادند و بازداشت شدند. ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، قاهره و چند شهر دیگر در مصر، روز گذشته شاهد تظاهرات ضد دولتی بود و معترضان خواستار برکناری «عبدالفتاح سیسی» از ریاست‌جمهوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مقابل، نیروهای پلیس تظاهرات‌کنندگان را پراکنده و ده‌ها معترض را بازداشت کردند.

تصاویر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که در آن ده‌ها تن در «الاسکندریه»، «المحله» و «دمیاط» در دلتای نیل و نیز در سوئز تجمع کرده‌اند.

در تظاهرات پایتخت نیز که در میدان «التحریر»- سمبل مبارزه علیه حکومت «حسنی مبارک» در سال 2011- برگزار شد، نیروهای پلیس به سمت شرکت‌کنندگان در این تظاهرات گازهای اشک‌آور شلیک می‌کردند. تدابیر امنیتی شدیدی نیز در این منطقه برقرار شده است.

فیلم‌هایی از تظاهرات‌ها با هشتگ میدان التحریر در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن ده‌ها معترض شعار «سیسی، برو» سر می‌دهند.

اعتراضات گسترده به فساد در مصر؛ آیا انقلاب سوم در راه است؟

تظاهرات جمعه در پاسخ به فراخوان‌هایی برگزار شد که از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بودند. به ویژه درخواستی که از سوی «محمد علی» فعال اقتصادی مصری منتشر شده است. او در تبعید خود خواسته در اسپانیا به‌سر می‌برد.

محمد علی( 45 ساله) تاکنون بارها فیلم‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آنها اعتراض کرده است که سیسی و ارتش مصر پول بیت‌المال را برای طرح‌هایی بی‌فایده و نامحدود و از جمله در ساخت کاخ‌های ریاست‌جمهوری هدر داده‌اند.

این فعال اقتصادی 45 ساله گفته که ارتش مصر میلیون ها جنیه (واحد پول مصر) بابت اجرای طرح های پیمانکاری به شرکتش بدهکار است.

عبدالفتاح سیسی نیز اخیرا در سخنرانی عمومی بدون اشاره به این فعال اقتصادی مصری، ادعاهای او را تکذیب کرده و گفته است خود را «شریف، امانتدار و مخلص» می‌داند.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90,1115/CT10 واژه های کاربردی مرتبط عبدالفتاح السیسی مصر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر عبدالفتاح السیسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، حدود دو هزار نفر از مردم پاریس روز گذشته علیه نژادپرستی، اسلام‌هراسی، خشونت علیه کودکان و همچنین حمایت از مردم فلسطین تظاهراتی برگزار کردند.
 
معترضان در تظاهرات «علیه نژادپرستی، علیه اسلام‌هراسی» که به فراخوان سازمان‌های مختلف در پاریس برگزار شد، بنری با مضمون «زنده باد مقاومت مردم فلسطین» در دست داشتند.
 
این در حالی است که ممنوعیت تظاهرات در فرانسه در ماه‌های اخیر و در بحبوحه تنش‌های ناشی از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه بیشتر شده است.
 
مقامات نیز بسیاری از تظاهرات و تجمعات عمومی در حمایت از فلسطین را به دلیل خطر جنایات و خشونت‌های ناشی از نفرت یهودی‌ستیزانه ممنوع کرده‌اند.
 

دیگر خبرها

  • خون مردم و کودکان غزه بر روی دستان مالک واتس‌اپ
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • تظاهرات در اسپانیا برای توقف جنگ و نسل کشی در نوار غزه
  • جنجال‌آفرینی مجدد بولسونارو در برزیل
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه
  • تظاهرات مردم اسپانیا در حمایت از غزه+ فیلم
  • ممنوعیت تیک تاک آزادی بیان مردم آمریکا را نقض می‌کند