Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@07:25:15 GMT

کانونِ موفقیت/ مسجدی که نخبه پرورش می دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۱۸۰۷۸۱

کانونِ موفقیت/ مسجدی که نخبه پرورش می دهد

کانون امام هادی علیه السلام بیرجند که طی سال های اخیر نخبگان زیادی تحویل جامعه داده است حالا با کسب رتبه ۲۱۹ منطقه ای توسط «امیرمرتضی میرزایی» در کنکور سراسری امسال به عنوان یک «کانونِ موفقیت» از آن یاد می شود.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ «امیرمرتضی میرزایی» عضو کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه‌السلام بیرجند متولد 24 بهمن 1379 است که توانسته در کنکور امسال رتبه 219 منطقه و 565 کشوری را با کمک خانواده و تلاش های فراوانش به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«امیرمرتضی میرزایی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند گفت: فرزند دوم خانواده هستم و از تابستان 97 به طور جدی مطالعه خود را برای کسب موفقیت در کنکور آغاز کردم تا بتوانم در برابر زحمت های پدر و مادرم سربلند و پیروز باشم.

 

وی با اشاره به اینکه روزی 6 ساعت مطالعه داشته است، افزود: بیشتر وقت خود را برای کنکور می گذاشتم و از عید نوروز 98 به بعد میانگین روزی 12 ساعت مطالعه می کردم و با تلاش فراوان و همراهی خانواده ام توانستم رتبه خوبی را در کنکور امسال کسب کنم و در رشته حقوق دانشگاه علوم قضایی تهران قبول شوم.

 

تاثیرگذار بودن کانون فرهنگی هنری بر کسب موفقیت در کنکور

میرزایی با بیان اینکه حدود چهار سال است که در کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه‌السلام بیرجند فعالیت دارد، ادامه داد: در این کانون به فعالیت های مختلفی از جمله تهیه کارت، هدیه، کلیپ سازی و ... همراه با برادرم می پرداختم و در تمامی مناسبت ها حضور فعالی در این کانون داشتم.

 

عضو کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه السلام بیرجند بیان کرد: از تابستان 97 فعالیت های من به دلیل مطالعه دروس کاهش پیدا کرد اما ارتباط خود را با کانون فرهنگی هنری و هیچ گاه قطع نکردم.

 

وی به تاثیر مسجد و کانون فرهنگی هنری بر موفقیتش اشاره کرد و گفت: دوستانم در کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه‌السلام به من همواره روحیه می دادند و کسانی که در سال های قبل در کنکور موفق بودند نیز مرا راهنمایی می کردند تا رتبه خوبی را در کنکور کسب کنم و ناامید نشوم.

 

 

هیچ وقت مسجد را رها نمی کنم

میرزایی با تاکید بر اینکه مسجد تاثیر بسیار بر روی زندگی شخصی من گذاشته است، افزود: یکی از دوستانم به من توصیه کرد که هیچ وقت مسجد را رها نکنم و به هم سن و سالان خودم نیز توصیه می کنم که حتما سعی کنند تا می توانند نمازهای خود را در مسجد به جماعت بخوانند.

 

دانش آموز بیرجندی ادامه داد: مسجد هم یک مکان عبادی و هم فضایی برای تجدید دیدار و کسب روحیه است؛ در مسجد ارتباط انسان با خدا بیشتر می شود و یکی از مهم ترین موضوعات این است که اقامه نماز به جماعت از ثواب بسیاری برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان کانون فرهنگی هنری و مسجد امام هادی علیه‌السلام بیرجند رابطه بسیار خوبی با جوانان و نوجوانان دارند، افزود: این کانون در به کارگیری جوانان در فعالیت های مختلف در تمامی مناسبت ها بسیار فعال است.

 

میرزایی با بیان اینکه تا جایی که بتوانم به فعالیت های خود در کانون فرهنگی هنری امام هادی علیه‌السلام ادامه خواهم داد، گفت: قبل از کنکور با خود عهد کردم که اگر در رشته خوبی قبول شوم تا جایی که در توان دارم به کنکوری های این کانون کمک کنم تا بتوانند نتایج خوبی را در کنکور کسب کنند.

 

 

اهمیت رعایت ادب و احترام نسبت به پدر و مادر

دانش آموز بیرجندی به مسئولان کانون های فرهنگی هنری توصیه کرد: مسئولان مساجد و کانون ها فعالیت ها را فقط به یک نفر واگذار نکنند و از ظرفیت همه جوانان و نوجوانان در کانون و مسجد استفاده کنند.

 

میرزایی با اشاره به اینکه در هر کاری اول توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، سپس رعایت ادب و احترام نسبت به پدر و مادر بسیار اهمیت دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم به خدا توکل کنیم باید به خوبی از استعدادهای خود استفاده کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نکنیم سپس نتیجه کار را به خدا بسپاریم.

 

وی اظهار داشت: برای توکل به خدا باید رضایت و خشنودی خداوند را جلب کنیم و برای این کار ابتدا لازم است خشنودی پدر و مادرم را جلب کنیم چرا که که خداوند متعال می فرماید خشنودی من در خشنودی پدر و مادر است؛ و بدون شک موفقیت امروز خود را مدیون زحمات پدر و مادرم هستم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اردبیل مسجد طراز اسلامی فعالیت های مسجدی اربعین حسینی کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس ماه محرم نماز جمعه کنکور مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۱۸۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران ازتوزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار استان خبر داد و گفت: این بسته‌های گوشت قربانی مشارکتی ماه شوال به همت موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها قم وبا همکاری برنامه تلویزیونی سمت خدا شبکه ۳ سیما توسط ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران جهت کمک به نیازمندان آبرومند و مسجدی فراهم شد.

او افزود: نیازمندان از قبل به همت مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران شناسایی شده اند وبسته‌ها در جامعه هدف، اعضای کمیته امداد امام، بهزیستی و زنان بی سر پرست یا بد سرپرست یا قشر آسیب پذیر جامعه تفسیم می‌گردد

آهنگر گفت: از زمانیکه کرونا آغاز شده در این طرح خیرین محترم در اول هرماه قمری بسته‌های گوشت را آماده کرده ودر اختیار نیازمندان آبرومندقرار می‌گیرد وهربسته آن ۱.۵ کیلوگرم است که جمعا ۱.۵ تن می باشد و ارزش تقریبی آن حدود ۷۵۰تا ۸۰۰ میلیون تومان است..

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب